ד"ר תמר פדות (צילום: ליביו פלץ)
ד"ר תמר פדות (צילום: ליביו פלץ)

בני ציון מציע ניתוח חדשני לחולי גלאוקומה

בבית החולים החלו לבצע ניתוח להורדת הלחץ התוך עיני שנחשב לפחות פולשני מבין הניתוחים בתחום

פורסם בתאריך: 17.5.17 13:51

במחלקת עיניים במרכז הרפואי בני ציון, בראשותה של פרופ' ניצה גולדנברג-כהן, החלו בביצוע ניתוח ייחודי בחולי גלאוקומה שנועד להקל על הלחץ התוך עיני. מדובר בניתוח חדשני המתבצע באמצעות השתלה של צינורית ג'ל על ידי ביצוע חתך קטן בקרנית את העין – פעולה המשחררת את הלחץ בעיניים.

גלאוקומה היא מחלה של עצב הראייה. מדובר למעשה בקבוצת מחלות שהמשותף להן הוא ניוון הדרגתי של תאי עצב הראייה הגורמים בשלב מתקדם לצמצום בשדה הראייה. ברוב המקרים הנזק נגרם כתוצאה מלחץ תוך עיני גבוה, אך לעתים הוא יכול להיגרם גם כשהלחץ בעין הוא בטווח הנורמלי. אבחון וטיפול מוקדמים במחלה עשויים למנוע את החמרת הנזק ואיבוד הראייה.

ד"ר תמר פדות, מנתחת בכירה ואחראית שירות הגלאוקומה במחלקת עיניים בבני ציון: "הניתוח, שנחשב ליעיל ושגורם למינימום פגיעה ברקמות העין, מאפשר החלמה מהירה וחזרה לחיי שגרה מלאים. הניתוח נחשב לפחות פולשני מבין הניתוחים בתחום. הוא לא ימנע ניתוחים עתידיים שחולי הגלאוקומה יצטרכו לעבור, שכן זו מחלה כרונית שברוב המקרים מתקדמת בצורה איטית והמטופלים יצטרכו לעבור כמה טיפולים במשך חייהם. הניתוח מסייע רבות לחולים וממזער נזקים בלחמית העין והיווצרות צלקות באזור הניתוח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר