פרופ' יורם אברהמוב וד"ר אריאל זילברליכט (צילום דוברות המרכז הרפואי כרמל)
פרופ' יורם אברהמוב וד"ר אריאל זילברליכט (צילום דוברות המרכז הרפואי כרמל)

שלפוחית רגיזה בקרב נשים: גילויים חדשים

מחקר שנערך במרכז הרפואי כרמל מצא קשר בין התופעה לבין תסמינים שלא היו מוכרים עד כה. מנהל המחקר: "ייתכן שבעקבות הממצאים תשתנה ההתייחסות למחלה בהיבטים הטיפולי והמחקרי"

פורסם בתאריך: 22.5.17 14:47

ביחידה האורוגניקולוגית של המרכז הרפואי כרמל בניהולו של פרופ' יורם אברהמוב נערך מחקר רפואי מתקדם במטרה לחקור את נושא השלפוחית הרגיזה בנשים. שלפוחית רגיזה מוגדרת כתופעה שבה החולה מתלוננת על תדירות גבוהה של מתן שתן (אחת לכל פחות משעתיים), על יקיצות רבות בלילה למתן שתן ועל קושי בהתאפקות עד בריחת שתן.

האבחנה מתבצעת לאחר שלילת גורמים אחרים לתופעות הללו, כמו דלקת של שלפוחית השתן, שתייה מרובה, צריכת קפאין גבוהה, אבנים בכיס השתן ועוד.

לדברי פרופ' אברהמוב וד"ר אריאל זילברליכט מצוות רופאי היחידה האורוגניקולוגית, מטרת עבודת המחקר היתה לבדוק אם קיימים תסמינים המעידים על הפרעה או על קושי בהתרוקנות שלפוחית השתן שלא היו מוכרים עד כה. בעבודה השתתפו ונחקרו עשרות נשים עם שלפוחית שתן רגיזה במרכזים הרפואיים כרמל ולין. לאחר ניתוח מעמיק של ממצאי המחקר נמצא כי בקרב נשים אלה אכן קיימים גם תסמינים חסימתיים במערכת השתן כמו קושי בהתרוקנות השלפוחית וצורך בהתרוקנות חוזרת. עוד נמצא כי תסמינים אלה היו כרוכים בהפרעה ניכרת לאיכות החיים ולתפקוד היומיומי של הנשים החולות.

פרופ' אברהמוב מעדכן כי זהו מחקר ראשון מסוגו המדגים תסמינים חסימתיים במחלת השלפוחית הרגיזה: "מחקר זה מרחיב את הידע הקיים על המחלה, וייתכן שבעקבות הממצאים הללו תשתנה ההתייחסות למחלה בהיבט הטיפולי והמחקרי".

עבודת המחקר התקבלה להצגה גם בכנס האורוגניקולוגי הבינלאומי שייערך בקנדה ביוני.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר