דבורה יאיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
דבורה יאיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית מציגה: סדנאות לשיפור הזיכרון

המכון לריפוי בעיסוק של שירותי בריאות כללית מפעיל סדנאות לשימור הזיכרון באופן חווייתי בשילוב עם העצמה אישית

פורסם בתאריך: 25.5.17 09:28

בימים אלה נערכות במכון לריפוי בעיסוק של שירותי בריאות כללית סדנאות לשימור הזיכרון המיועדות למטופלים שאובחנו על ידי רופא גריאטרי או נוירולוג כסובלים מירידה קוגניטיבית קלה. הסדנאות מועברות באמצעות שימוש בכלים חווייתיים והעצמה אישית בהנחייתה של המרפאה בעיסוק דבורה יאיר.

המיוחד בסדנאות הללו הוא בכך שנוסף על התייחסות לטכניקות הנוגעות ישירות לשימור הזיכרון ושיפורו, משולבים בהן כלים מתחום ההעצמה האישית. כלים אלה מסייעים למשתתפים להתמודד עם קשיי הזיכרון, עם הפחדים המלווים את השכחה, עם התסכולים הנובעים ממנה ועם הירידה בביטחון העצמי.

עיבוד התכנים נעשה בקבוצות קטנות, כאשר במהלך הסדנה מתוודעים המשתתפים לקול הפנימי ולמחשבות שלהם, בודקים עד כמה המחשבות והפחדים שולטים בהם וכיצד הם יכולים להפוך את המצב ולשלוט במחשבות ובפחדים. במפגשים לומדים המשתתפים לנתח את הפירושים שהם נותנים לאירועים שונים בחייהם ובודקים כיצד פירושים אלה משפיעים על התמודדותם עם אירועים אלה. כמו כן יש התייחסות רבה לנושא הלחץ (סטרס) – גורם שתורם להפרעות זיכרון – והמשתתפים רוכשים כלים להתמודדות עמו באמצעות הרפיות, ראיית היש לעומת האין ועוד.

הסדנה מתמקדת בשלושה תחומים: הבנת תהליכי ומנגנוני הזיכרון וסוגיו השונים, בעיקר אבחנה בין בעיית זיכרון לבעיה הנובעת מבלבול, מעומס או מקשיי ריכוז; שיטות להתמודדות עם קשיי הזיכרון; והכרת התנהגות המשפיעה על בריאותם הכללית והמנטלית – פעילות גופנית, התמודדות יעילה עם מצבי לחץ, איכות השינה, אורח חיים פעיל, הקפדה על פעילות קוגניטיבית (מנטלית), תזונה נכונה, נטילת תרופות ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר