הניתוח לשחזור סחוס מפרק הירך (צילום: נתנאל אייזיק, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
הניתוח לשחזור סחוס מפרק הירך (צילום: נתנאל אייזיק, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

ניתוח חדשני לשחזור סחוס מפרק הירך

צעיר בשנות ה־20 לחייו עבר בקריה הרפואית רמב"ם את ניתוח השחזור באמצעות השתלת גיד מתורם זר

פורסם בתאריך: 4.7.17 19:07

צעיר בשנות ה־20 לחייו, שנפצע לפני כשנתיים במפרק הירך, נמצא סובל מקרע בסחוס שאוטם את המפרק (Labrum). הלברום מעמיק את מפרק הירך, שומר על הנוזלים שמסככים את המפרק ומאפשר תנועה חלקה בין חלקיו. קרע בלברום גורם לכאבים ולצליעה, ובשל כך הופנה הצעיר לקריה הרפואית רמב"ם ועבר ניתוח ארתרוסקופי (ניתוח זעיר פולשני במפרק) לתיקון הקרע.

שנה וחצי לאחר מכן המשיך הצעיר לסבול מכאבים, ובניתוח חדשני הוא עבר השבוע שחזור לברום באמצעות שתל של גיד מתורם חיצוני. את הניתוח ערך ד"ר בנג'מין דומב משיקגו, שנחשב לאחד מהרופאים המובילים בעולם בתחום ארתרוסקופיית הירך. שחזור הלברום נעשה באמצעות הכנסת שתל גיד דרך חתכים קטנים אל מפרק הירך הפגוע, ולאחר מכן קובע השתל למקומו בעזרת עוגנים באופן הדומה לתהליך תיקון הלברום המקורי. בניתוח נעשה שימוש בשתל גיד ארוך מהרצוי, ובסיום הקיבוע נחתך השתל והותאם באופן מדויק למטופל.

ד"ר איתמר בוצר, אורתופד בכיר ביחידת הברך והארתרוסקופיות ברמב"ם ותלמידו של ד"ר דומב, שהשתתף בניתוח: "האופציה של שחזור הלברום הופכת לנפוצה יותר ויותר עד למצב קיצון שבו מנתחים מעדיפים לשחזר לברום קרוע מאשר לתפור אותו. התוצאות של שחזור הלברום טובות לא פחות ולעתים אף טובות יותר מתפירה של הלברום המקורי. אנחנו שמחים להיות מחלוצי השיטה בארץ ובצפון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר