הנקה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
הנקה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הקשר בין הנקה לקנאביס

נמצא קשר בין הנקה למיקרובים, לקנאביס ולהורמון האהבה. לקראת שבוע ההנקה הבינלאומי יוזמת שירותי בריאות כללית אירועים להעלאת המודעות להנקה

פורסם בתאריך: 27.7.17 12:00

במסגרת שבוע ההנקה הבינלאומי שיצוין ב־30 ביולי עד 4 באוגוסט מקיימת שירותי בריאות כללית פעילויות הסברה לעידוד הנקה. לדברי מנהלת הסיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי של קופת החולים רונית וייזר, אשר מנחה סדנאות בנושא, במחקרים עדכניים נמצא כי הנקה קשורה משמעותית למיקרוביום תקין, שהוא תמהיל של חיידקים ידידותיים הקשורים להתפתחות תקינה של כל המערכות הפיזיולוגיות בגוף האדם.

וייזר מוסיפה כי לפי הממצאים, 30 אחוז מהתמהיל מגיע מחלב אם ועשרה אחוזים נוספים ממה שמצוי על עור השדיים. עוד נמצא שבחלב אם יש קנאבינואידים שמזכירים את הקנאביס ואשר אחראים על עידוד התיאבון ועל שיפור קואורדינציית ההנקה. לקנבנואידים שבחלב אם יש תפקיד בהרגעת התינוקות ובחיזוק מערכת העצבים ומערכת החיסון שלהם.

בנוסף נמצא כי התינוק מגרה מכנית את פטמת האם המניקה וגורם להפרשת הורמון האוקסיטוצין מההיפופיזה של מוח האם. הורמון זה קרוי גם “הורמון האהבה” משום שהוא מקדם את ההתקשרות בין אם לתינוק, מעורר תחושת אהבה ונדיבות, ומפחית לחץ, חרדה ודיכאון אמהי.

הכללית עורכת בימים אלה פעולות הסברה לקידום מודעות להנקה במרפאות במחוז, וזאת נוסף על סדנאות הנקה לנשים הרות שנערכות בשגרה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר