הדוקטורנטית עדי חנוכה
הדוקטורנטית עדי חנוכה

בטכניון פותחה מערכת אבחון באמצעות העפעפיים

המערכת מורכבת על משקפי אופטומטריסט רגילים והיא מנטרת את תנועת העפעפיים ומפענחת אותן. בדרך זו ניתן לקבל מידע משמעותי על מצבו הרפואי של הנבדק

פורסם בתאריך: 16.10.17 08:09

מערכת חדשנית לאבחון מחלות על סמך תנועת העפעף פותחה לאחרונה בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון. המערכת פותחה על ידי פרופ' לוי שכטר והדוקטורנטית עדי חנוכה, וכיום היא משמשת בניסויים קליניים במרכז הרפואי העמק בעפולה.

בטכניון מציינים שהטכנולוגיה שפותחה אצלם היא פשוטה יותר מהטכנולוגיות האחרות הקיימות בתחום, ובניגוד להן היא אינה דורשת מצלמה ותהליכים של עיבוד תמונה.

חנוכה: "לבקשת מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי העמק ד"ר דניאל בריסקו פיתחנו את המכשיר המותקן על משקפי אופטומטריסט סטנדרטיים שמשמשים בבדיקת עיניים. על המשקפיים מותקנת מערכת של חומרה ותוכנה אשר מנטרת את תנועת העפעפיים של המשתמש ומפענחת אותן. ניתוח מדדי העפעוף נעשה באמצעות אלגוריתם לעיבוד שנכתב על ידי ארבע סטודנטיות בפקולטה".

איזה מידע ניתן לקבל מתנועות העפעפיים?

"תנועות העפעפיים מוסרות מידע משמעותי על מצבו הרפואי של הנבדק. תנועות אלה יכולות להעיד לא רק על מחלות עיניים אלא גם למשל על מחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון ומחלות אוטו-אימוניות כמו מחלת גרייבס (הפרעה הגורמת לפעילות יתר של בלוטת התריס; ש"מ)".

לדבריה של חנוכה, במקביל לניטור העפעוף למטרות אבחון יש כוונה להשתמש במערכת במחקרים העוסקים בהשפעת המצב הרגשי על דפוס העפעוף, בתקשורת באמצעות עפעפיים עבור אנשים משותקים ובאבחון אוטומטי של נבדקים על בסיס השוואה ממוחשבת של הניטור הספציפי עם מאגר נתונים נרחב. חנוכה: "אנחנו מקווים שהבדיקה הזו תהפוך לסטנדרט ברפואה בדומה לבדיקת לחץ דם או א.ק.ג. מדובר בבדיקה שנמשכת חמש דקות בלבד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר