פרופ' רונן רובינשטיין והאורחים מקנדה (צילום: אלי דדון)
פרופ' רונן רובינשטיין והאורחים מקנדה (צילום: אלי דדון)

לקראת שת"פ מחקרי: קרדיולוגים קנדים ביקרו בכרמל

האורחים בחנו את הישגי המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי בדגש על שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של מכשיר CT חדשני, קטן ומהיר

פורסם בתאריך: 18.12.17 09:16

צוות רפואי בכיר מקנדה בראשותו של פרופ' ג'ונתן לייפציק, מנהל המחלקה הקרדיולוגית בבית החולים סנט פול בונקובר ואחראי המחקר באוניברסיטת בריטיש קולומביה, הגיע לביקור במרכז הרפואי כרמל. אנשי הצוות היו אורחיו של פרופ' רונן רובינשטיין, שמוביל את תחום דימות הלב בכרמל ומשמש כמזכ"ל האיגוד הקרדיולוגי הישראלי.

הצוות בחן את הישגי המחלקה הקרדיולוגית בניהולו של פרופ' משה פליגלמן לקראת שיתוף פעולה מחקרי בתחום הקרדיולוגיה בסורק הממוחשב החדשני (CT) שעובר הערכה בכרמל, אשר מאפשר לזהות אירועי לב והצרויות קשות של עורקי הלב באמצעות דימות מהירה ומתקדמת של עורקי הלב.

 

 

מכשיר ה-CT מתוצרת חברת הארינטה הוא פיתוח ישראלי של מכשיר קטן ומהיר שאפשר להציבו במרפאות ובחדרי מיון, אשר נחשב לאחד מהפיתוחים החדשים והמובילים בעולם בתחום דימות הלב המהירה. השימוש בו חוסך אשפוזים ואף צנתורים במקרה של חשד עד לבירור סופי. מבית החולים נמסר כי המכשיר הוצב לראשונה בעולם בכרמל, "וכאן הוא עובר הערכה מקצועית על ביצועיו ועל תפקודו".

בתום הביקור הודה פרופ' רובינשטיין לאורחים ואמר: "יש חשיבות רבה לביקור של פרופ' לייפציק ובהמשך לשיתוף הפעולה המחקרי המשותף. אצלנו בכרמל נצבר עם השנים ידע וניסיון רבים בתחום הדמיית הלב והערכת מכשירי CT חדשים, והמרכז בוונקובר הוא מהגדולים והמנוסים בעולם רפואת הלב. אני מאמין ומקווה שנוכל להרחיב את שיתוף הפעולה בשימוש בטכנולוגיה מהפכנית זו לטובת חולי הלב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר