המרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה כרמל
המרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה כרמל

עובדים במעלה כרמל השתלמו בטיפול בנפגעות תקיפה מינית

בשל ריבוי אשפוזים של נפגעות תקיפה מינית במרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה כרמל עברו העובדים השתלמות בנושא טיפול מיטבי בנפגעות. בהשתלמות השתתפו פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, אחים ואחיות

פורסם בתאריך: 4.2.18 15:41

עובדים במרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה כרמל בטירת כרמל עברו השתלמות בנושא טיפול מיטבי בנפגעות תקיפה מינית, וזאת בשל ריבוי האשפוזים של נפגעות תקיפה מינית במרכז. מטרתה המרכזית של ההכשרה היתה העמקת הידע התיאורטי והקליני בנושא טראומה מינית, ולעובדים הוקנו כלים אבחוניים וטיפולים שונים.

את ההשתלמות העבירו עובדי מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון, והשתתפו בה כל גורמי הטיפול במחלקה המטפלת בנשים – פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, אחים ואחיות. ההשתלמות עסקה בנושאים כמו הדיאלקטיקה של הטראומה המינית, פנומנולוגיה של פגיעות מיניות, וטראומטיזציה משנית – השפעת המפגש עם הטראומה על איש המקצוע.

במרכז הרפואי מעלה כרמל מציינים שהנשים המטופלות בו שוהות במחלקה נפרדת מזו של הגברים, ומסבירים כי ההשתלמות אמורה לסייע לצוות להתמודד באופן טוב יותר מבחינה רגשית עם הטראומה שחוו המאושפזות.

 

 

סגן מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה כרמל ד"ר דוד ליבה: "ההכשרה הייעודית למטפלים היתה נחוצה מכיוון שפגיעה מינית היא טראומה משמעותית שמשאירה עקבות מתמשכים על הפעילות הנפשית של הנפגע, ובמקרה הזה הנפגעת. אנחנו מאמינים שהכשרה מהסוג הזה תאפשר לצוות להיטיב את ההתייחסות המקצועית לנפגעות ותסייע רבות לשיפור תוצאות הטיפול".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית אורית סוליציאנו: "ההשתלמות הזו הוא תולדה של מחקרים שנעשו בארץ ובחו"ל אשר מצביעים על כך שרבים מהמטופלים בתחום בריאות הנפש סבלו מפגיעה מינית, לרוב בילדות. מכיוון שעל אנשי המקצוע בארץ אין חובת הכשרה בתחום הטיפול בנפגעי תקיפה מינית יזמנו את הפרויקט, והוא מומן על ידי קרן האריסון וקרן ידידות טורונטו. בזכות ההכשרות ניתנת לנו האפשרות להשפיע על חייהם של המטופלים ואנשי המקצוע".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר