הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דורון גולן)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דורון גולן)

החייאה ליד הגדר של רמב"ם הצילה אדם שהוגדר כמת (וידאו)

שרשרת של צירופי מקרים הצילה את חייו של אדם בן 47. המקום שבו התמוטט היה קרוב למחלקת טיפול נמרץ לב, הרופא שהוזעק הוא אצן חובב והגיע מהר, וניידת טיפול נמרץ עברה במקרה לידו. בזכות אלה הוא שרד

פורסם בתאריך: 5.3.18 15:23

אדם בן 47 מאעבלין שחש ברע ביום שבת בבוקר הופנה על ידי המרפאה ביישובו לחדר המיון של הקריה הרפואית רמב"ם. הוא נסע עם אשתו לבית החולים, והשניים חנו את רכבם ליד מנחת המסוקים. כשיצאו מרכבם התמוטט האיש על הכביש מחוץ לבית החולים.

"יצאתי מהרכב", הוא מספר, "הסתכלתי לאחור, ואני זוכר שהכל נעשה שחור מול העיניים".

למזלו, המקום שבו צנח אל הקרקע נמצא בדיוק מול מחלקת טיפול נמרץ לב. בני משפחה של מאושפזים במחלקה, שראו אותו נופל ושמעו את צעקותיה של אשתו, הזעיקו אנשי צוות. ד"ר רביע שייח' מוחמד, שהוא אצן חובב, פרץ מהמחלקה ועבר במהירות את המרחק מסביב לגדר – מרחק של כמה מאות מטרים – ואחריו הגיעה אחות עם מכשיר ההחייאה החשמלי דפיברילטור.

 

 

 

כשהגיע הצוות הרפואי אל האיש הוא כבר היה מוגדר כמת, והרופאים והאחיות העניקו לו טיפול מציל חיים שכלל עיסוי לב ומכות חשמל. מזלו הטוב שיחק לו שוב כאשר במקום עברה ניידת טיפול נמרץ של מד"א. מאבטחים של בית החולים עצרו את הניידת וביקשו ממנה לפנות אותו ליחידת הצנתורים בבית החולים שהוכנה מראש להגעתו.

ביחידה פסק לבו של האיש לפעום בפעם השנייה, והוא עבר החייאה נוספת ואובחן כסובל מאוטם חריף בעורק. הסתימה נפתחה באמצעות הצנתור, והוא חזר לאיתנו.

"מספיק עוד רמזור אחד אדום בדרך או עיכוב של דקה בנסיעה או ביציאה מבית, והייתי מת", סיכם האיש את החוויה הקשה שעבר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר