רכז המתנדבים אלי סולומון, רכזת המתנדבים איריס שוברט, המטופלת יוליה בקשטייב ומרכזת את תחום העבודה הסוציאלית ורד לונגמן (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
רכז המתנדבים אלי סולומון, רכזת המתנדבים איריס שוברט, המטופלת יוליה בקשטייב ומרכזת את תחום העבודה הסוציאלית ורד לונגמן (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)

פרויקט של מכבי מכשיר מתנדבים לסייע לאנשים בודדים

במכבי שירותי בריאות איתרו את הבדידות כבעיה שגורמת באופן ישיר לבעיות רפואיות, נפשיות ופיזיות וייסדו את פרויקט "נפגשים", שבמסגרתו נשלחים מתנדבים לסייע למטופלי קופת החולים להתגבר על בדידותם

פורסם בתאריך: 6.5.18 12:01

בדידות היא מצב חברתי-רגשי המבטא חוסר השתייכות, ריחוק מסביבת אנוש וכמיהה לחיבור עם אנשים אחרים, כאשר לאורך זמן עלולה הבדידות לפגוע גם בבריאות. אלא שבניגוד לבעיות רפואיות ותפקודיות אשר זוכות לסיוע מהרשויות, נושא הבדידות בישראל לא זוכה למענה ממערכת הבריאות.

במכבי שירותי בריאות איתרו את הבדידות כבעיה שגורמת באופן ישיר לבעיות רפואיות, נפשיות ופיזיות וייסדו את פרויקט "נפגשים". במסגרת הפרויקט מתבצעות פעולות הסברה על הסיכון שבבדידות ומגויסים מתנדבים שעוברים הכשרה במרכז הרפואי של מכבי בהדר כדי ונרתמים לסייע בעניין.

מירי רבינוביץ' (40) מחיפה מתנדבת בפרויקט "נפגשים", ויוליה בקשטייב (47) מקבלת סיוע במסגרת המיזם. הקשר בין השתיים החל לפני כחודשיים. בקשטייב, שעלתה לארץ מרוסיה לפני שנתיים, היתה עיתונאית במוסקבה, אך למרות הגשמת החלום להגיע לישראל, קשיי השפה וריתוקה לכיסא גלגלים בשל מחלה כרונית גרמו לה לבדידות קשה. ההתקשרות עם רבינוביץ' מסייעת לה להתמודד עם סבלה.

"הבדידות היא דבר נורא, וקשה לאדם להגיע למצב שבו הוא מודה שהוא בודד", אומרת רבינוביץ', "לעתים מרוב שאתה לבד אתה לא מצליח להבין את הנזק שנגרם לך, ואין אף אחד שיבוא ויגיד לך עד כמה אתה מידרדר. הנתינה הזאת ללא תמורה היא סיפוק עצום, בייחוד כשאני רואה שהחיבור בינינו הוא עולם ומלואו בשביל יוליה".

בקשטייב: "אני מרגישה בת מזל שהכרתי את מירי. הכרתי אדם עמוק שמצליח להבין אותי ולתת לי זכות קיום בסיסית מאוד. אני שמחה שהגורל הפגיש בינינו".

 

 

במכבי מציינים כי המתנדבים בפרויקט "נפגשים" עוברים הכשרה מקצועית ונשלחים באופן מבוקר על ידי קופת החולים אל מי שזקוקים לכך, והדבר מחזק את האמון בקרב המטופלים. במכבי קוראים לציבור להירתם לפרויקט ומדגישים כי אין התחייבות לפרק זמן ההתנדבות וכי כל מתנדב רשאי לתרום מזמנו לפי יכולתו.

ורד לונגמן, מרכזת את תחום העבודה הסוציאלית במרפאת מכבי בהדר: "יש אנשים רבים שסובלים מבדידות וזקוקים לעזרה. אני קוראת לכל מי שיש לו מעט זמן פנוי – חבר'ה צעירים או מבוגרים בפנסיה – בואו לקחת חלק בפרויקט ותופתעו לגלות כמה זה יתרום לכם בחזרה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר