רופאי המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי כרמל שהציגו בכנס הבין לאומי (צילום: אלי דדון)
רופאי המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי כרמל שהציגו בכנס הבין לאומי (צילום: אלי דדון)

מומחים מכרמל הציגו מחקרים בכנס בין לאומי בקרדיולוגיה

בכנס ה-65 של האיגוד הישראלי לקרדיולוגיה הציגו ד"ר ברק צפריר, ד"ר איימן ג'ובראן וד"ר אחמד חסאן עבודה על אבחון טרשת עורקים ושומני דם ועל הטיפול בהם, ופרופ' אבינועם שירן הציג עבודה על שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לאבחון פגיעה בשריר הלב

פורסם בתאריך: 16.5.18 13:15

יותר מ-450 החלפות מסתמים בצנתור (TAVI) התבצעו עד היום במחלקה הקרדיולוגית של המרכז הרפואי כרמל, ועבודה בנושא הוצגה בכנס הבין לאומי ה-65 של האיגוד הישראלי לקרדיולוגיה שנערך בתל אביב בהשתתפותם של כ-1,500 חוקרים ורופאים מכל רחבי העולם.

בכינוס הציגו רופאי המחלקה הקרדיולוגית של כרמל בראשותו של פרופ' משה פליגלמן שמונה עבודות מחקר. ד"ר ברק צפריר, ד"ר איימן ג'ובראן וד"ר אחמד חסאן הציגו עבודה על אבחון טרשת עורקים ושומני דם ועל הטיפול בהם. ד"ר ג'ובראן וד"ר חסאן הרחיבו על הניסיון הרב של המחלקה בהחלפות מסתמי הלב בצנתור בשיטה שמאפשרת להחליף מסתם לב פגום במסתם חדש באמצעות צנתור בלבד וללא צורך לפתוח את בית החזה. בכנס הציג גם מנהל יחידת האקו פרופ' אבינועם שירן עבודה רב מרכזית על ממצאי אקו בתמונות כליליות חריפות ועל שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לאבחון פגיעה בשריר הלב.

 

 

לדבריו של מזכ"ל האיגוד פרופ' רונן רובינשטיין, המשמש קרדיולוג בכיר בכרמל, תחום הקרדיולוגיה בארץ מהווה חלק חשוב מהסטארט אפ ניישן: "קרוב למחצית מהסטארט אפים בנושא הרפואה הם בתחום הקרדיולוגיה. בישראל אין הרבה משאבי טבע אבל יש לה משאבים אנושיים רבים, ואם נדאג לחינוך טוב של הרופאים הצעירים שלנו וניתן להם הכשרה טובה בארץ ובחו"ל אז יהיה לחולים הישראלים על מי לסמוך".

פרופ' רובינשטיין הוסיף כי "בכנס אירחנו נשיאים של האיגודים הקרדיולוגיים החשובים בעולם מאירופה, מארצות הברית ומקנדה. זה היה מפגן של תמיכה וקולגיאליות מכל העולם, והקרדיולוגיה הישראלית ממונפת ומוערכת מאוד על ידי האיגודים המקצועיים בכל העולם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר