צוות הפגייה בבית החולים רות רפפורט לילדים מעודד מודעות לשימוש בשיטת הקנגורו (צילום: פיוטר פליטר)
צוות הפגייה בבית החולים רות רפפורט לילדים מעודד מודעות לשימוש בשיטת הקנגורו (צילום: פיוטר פליטר)

מה עושה קנגורו בפגייה בבית החולים רות רפפורט?

צוות הפגייה משתתף במיזם עולמי בשם "מרתון קנגורו" שמטרתו היא לעודד הורים לפגים לעשות שימוש בטכניקת טיפול המבוססת על מגע

פורסם בתאריך: 15.5.18 14:34

המבקרים בפגייה של בית החולים רות רפפורט לילדים בקריה הרפואית רמב"ם הופתעו לגלות שצוות המחלקה מסתובב עם אוזניים ארוכות ומדבקות של קנגורו על כיסי המדים. מדובר ביוזמה שמטרתה לעודד את ההורים לפגים לקיים מגע עם התינוקות בהתבסס על שיטה טיפולית הקרויה על שם חיית הכיס האוסטרלית. יוזמה זו היא חלק מהמיזם העולמי "מרתון קנגורו" שהחל ביום ראשון ויימשך שבועיים, ובמסגרתו ינסו פגיות ברחבי העולם לצבור כמה שיותר שעות טיפול בשיטה הזו.

קנגורו (KMC) הינה שיטת טיפול בת יותר מ-40 שנה המבוססת על מגע עור לעור בין ההורה לתינוק ומתייחסת לרצף הטיפול של ההורים תוך כדי מגע, הנקה וקשר עם התינוקות. השיטה, שפותחה כפתרון למחסור באינקובטורים עבור פגים במדינות שונות באפריקה ובדרום אמריקה, הוכיחה את עצמה מאז במחקרים רבים כבעלת השפעה חיובית על סיכויי הישרדותם של פגים ועל התפתחותם.

"הטכניקה הזו הוכחה כמסייעת בשמירת חום הגוף של התינוק והמדדים הפיזיולוגים שלו, בשיפור התפקוד של מערכת העיכול ובביסוס הקשר עם ההורה באופן שמדמה ככל האפשר את המתרחש בלידה רגילה", מסבירה מאיה רוזנר, אחות בפגייה ויועצת הנקה, "אנחנו כאן כדי לעודד את הצוות ואת ההורים לעשות בה שימוש במסגרת המרתון ולאחריו".

מאז יום ראשון מקושטת הפגייה בבית החולים רות רפפורט לילדים בפוסטרים, בדגלונים ובשלטים שעליהם מתנוססת דמות של קנגורו לצד הסברים על הטכניקה הטיפולית ועל יתרונותיה. במקביל מקיימים הצוותים שיחות עם ההורים ומסבירים באופן פרטני לכל הורה איך ניתן לעשות שימוש בשיטה. "כשמולך עומד איש צוות עם אוזני קנגורו על הראש וגזירי קנגורו על הכיס, קצת קשה להתעלם", אומר ד"ר אורי הוכולד, מנהל יחידת טיפול נמרץ בילודים ובפגים ברמב"ם וסגן מנהל המחלקה, "זהו נושא רציני וחשוב אבל אנחנו נוקטים גישה חייכנית ומעודדת. המטרה היא לקדם את המודעות ולסייע להורים לנקוט כל אמצעי שיעזור לפגים להתפתח, להתאושש ולצאת הביתה".

 

 

אחת מהאמהות שמשתתפת ב"מרתון קנגורו" היא אתי אהרונסון, בת 44 מרכסים, אם לעשרה ילדים. בתה עדי נולדה לפני כחודשיים וחצי במשקל של 570 גרם, ומאז היא נמצאת בפגייה. עבור אהרונסון זוהי הפעם השנייה שבה היא שוהה במחלקה, כאשר לפני ארבע שנים טופלה שם אחת מבנותיה.

"הניסיון שלי עם השיטה הזו הוכיח שזה נותן הרגשה טובה", היא אומרת, "השיטה היא טובה גם לאם וגם לתינוק ונותנת לנו מענה לחסר של המגע שהוא החסר הכי גדול בלידת פג. כשהאמא מחזיקה את התינוק יש בכך מענה נפשי, רגשי ופיזי לצרכים רבים. אני רואה בתי בת ה-4 שטופלה כאן כפגה, וכיום היא ילדה שאוהבת להתחבק, פיקחית מאוד ובעלת אינטליגנציה רגשית מפותחת. אני מייחסת את זה גם לשימוש בשיטת הקנגורו בתקופת האשפוז. זה בוודאי עזר ותרם. הצוות תומך, מסביר ומעודד להתנהג בצורה הכי טבעית שאפשר. אני ממליצה על כך בחום לכל ההורים – זה מה שהילד ואתם צריכים".

 

אתי אהרונסון, אם לפגה, מתרגלת את השיטה (צילום: פיוטר פליטר)

אתי אהרונסון, אם לפגה, מתרגלת את השיטה (צילום: פיוטר פליטר)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר