המלונית של עמותת לב ח"ש (הדמיה: תמיר לזר אדריכלים)
המלונית של עמותת לב ח"ש (הדמיה: תמיר לזר אדריכלים)

לב ח"ש תפתח מלונית לילדים חולי סרטן המטופלים ברמב"ם

עמותת לב ח"ש תפתח מרכז אירוח לילדים חולי סרטן המטופלים בקריה הרפואית רמב"ם ולמשפחותיהם. המלונית תקום במבנה לשימור בן שתי קומות ברחוב חיל הים, סמוך לרמב"ם, ומעליו ייבנו שלוש קומות נוספות. עלות הפרויקט: עשרה מיליון שקל

פורסם בתאריך: 6.6.18 08:27

העמותה החיפאית לב ח"ש תפתח מרכז אירוח (מלונית) לילדים חולי סרטן המטופלים בקריה הרפואית רמב"ם ולמשפחותיהם, ולמשפחות של פצועי צה"ל אשר מטופלים ומאושפזים לתקופות ממושכות. המלונית תקום במבנה לשימור בן שתי קומות ברחוב חיל הים 7 בשכונת בת גלים, סמוך לרמב"ם, ומעליו ייבנו שלוש קומות נוספות. עלות הפרויקט נאמדת בעשרה מיליון שקל.

ביום ראשון אישרה מועצת העיר את הסכם הקצאת המבנה בין העמותה לעיריית חיפה, שהיא הבעלים שלו. לפי ההסכם יוקצה המבנה , לעמותה ל-15 שנה עם אופציה להארכה בעשר שנים נוספות. השהות במקום, שיכלול 15 חדרי אירוח וחללים נוספים לפעילויות, תהיה במחיר סמלי.

עמותת לב חש הוקמה בשנת 1998 על ידי יהושע ראוכברגר ויעקב זיבלד במטרה לסייע לשכבות המצוקה, למשפחות נזקקות ולחולים ובני משפחותיהם.

 

 

מנכ"לית לב ח"ש דקלה כהן מיכאלי: "המקום ייתן מענה בעיקר למשפחות של ילדים חולי סרטן שמאושפזים ברמב"ם, שיהיה להם מקום להניח את הראש, לאכול משהו ולהתאוורר מהתקופה הקשה שהם עוברים כשהם מלווים את ילדיהם במסע ההישרדות. מכיוון שאנחנו עובדים עם רמב"ם בפרויקטים נוספים שקשורים לחולי סרטן, אנחנו מכירים את הנושא מקרוב ואת מצוקת המשפחות שהיא לא פשוטה".

לדבריה של כהן מיכאלי, "מענה נוסף שהמקום ייתן הוא לילדים עצמם שסיימו את תקופת האשפוז שלהם אבל חייבים לחזור לבית החולים מדי יום לקבלת טיפולים כימותרפיים. זה יכול לקחת שלושה ימים אבל גם חודש. אחרי כל טיפול חוזרים הילדים לביתם כשהם חלשים פיזית ונפשית, ורבים מהם מתגוררים מחוץ לחיפה. לעתים אחד ההורים מתפטר מעבודתו כדי להיות ליד הילד במהלך האשפוז, ולעתים אין למשפחות רכב והן נוסעות בתחבורה ציבורית. השאיפה שלנו היא שיהיה לילדים ולמשפחותיהם בית במרחק הליכה מרמב"ם כדי שהם לא יצטרכו לנסוע לעתים דרך ארוכה במשך שעות".

מה מתוכנן להיות במקום?

"חדרי פעילות ותרפיה, חדרי לימודים וחדרים ללון בהם. נספק להם מקום לנוח, מקום מחבק להתאוורר לכל תקופת הטיפולים".

כהן מיכאלי מספרת שהעמותה נמצאת כעת לפני שלב הבנייה ותשמח לקבל תרומות כספיות וסיוע בבנייה מחברות שעוסקות בתחומי הבניין השונים.

ראוכברגר: "מדי שנה מגיעים לבית החולים רות רפפורט לילדים בקריה הרפואית רמב"ם כ-125 ילדים חולי סרטן חדשים. השאיפה שלנו היא לעזור להם ולהקל על משפחותיהם במסע הארוך הזה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר