ד"ר אייל פוקס בגואטמלה (צילום: חברי המשלחת הישראלית) 
ד"ר אייל פוקס בגואטמלה (צילום: חברי המשלחת הישראלית) 

רופא מרמב"ם יצא עם המשלחת הישראלית לאזור האסון בגואטמלה

ד"ר אייל פוקס, רופא בכיר במכון הריאות של הקריה הרפואית רמב"ם, משתתף במשלחת הסיוע הישראלית אל אזור אסון התפרצות הר הגעש בגואטמלה

פורסם בתאריך: 13.6.18 17:04

ד"ר אייל פוקס, רופא בכיר במכון הריאות של הקריה הרפואית רמב"ם, יצא בסוף השבוע שעבר למרכז אמריקה כחלק ממשלחת הסיוע הישראלית אל אזור אסון התפרצות הר הגעש בגואטמלה.

בעקבות בקשה של נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס לקבל סיוע של מומחי רפואה בתחום הכוויות ובתחום מחלות הריאה, נענה האגף לשעת חירום במשרד הבריאות לפנייה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו וארגן תוך זמן קצר משלחת של מומחי פלסטיקה אורתופדיה וריאות. המשלחת מעניקה סיוע בטיפול בנפגעי כוויות כתוצאה מהלבה ובנפגעי נשימה כתוצאה משאיפת האבק הוולקני.

עם הגעתם של חברי המשלחת הישראלית לגואטמלה הם נפגשו עם שגריר ישראל מתי כהן ועם שר הבריאות קרלוס אנריקה סוטו. "פגשנו את נציגי משרד הבריאות המקומי וקיבלנו מהם דיווח על הפצועים שהגיעו עד כה לבתי החולים", מספר ד"ר פוקס, "לאחר מכן יצאנו לשני בתי החולים בבירה גואטמלה סיטי שבהם מאושפזים הפצועים הקשים ביותר מהאסון כדי לסקור ולהעריך את המצב. המשלחת עובדת גם באזור הכפרים הסמוכים. אנחנו נמצאים כעת כמה ימים אחרי ההתפרצות הגדולה של הר הגעש, והפצועים המאושפזים סובלים בעיקר מכוויות ומבעיות נשימה. חלק מהפצועים הועברו להמשך טיפול במקסיקו ובארצות הברית. הצוותים פה יודעים את עבודתם ואנו כאן כדי לייעץ ולסייע בכל הדרוש".

 

ד"ר אייל פוקס בגואטמלה (צילום: חברי המשלחת הישראלית) 

ד"ר אייל פוקס בגואטמלה (צילום: חברי המשלחת הישראלית)

 

 

ובתוך כך, 22 אנשי רפואה מ-16 מדינות שוהים בימים אלו ברמב"ם במסגרת הכשרה לטיפול במצבי טראומה ובאירועים רבי נפגעים. זהו קורס הטראומה ה-15 במספר של בית החולים והוא חלק מתוכנית הכשרה שמתקיימת זה 19 שנים ברמב"ם, אשר מהווה מרכז על אזורי לטראומה בצפון. מטרותיה של התוכנית, אשר מתקיימת בשיתוף פעולה עם מש"ב – סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל במשרד החוץ, היא לסייע לבוגרי הקורס בהקמה ובפיתוח של מערכי טראומה במדינות מוצאם ולהתמודד עם מצבי חירום. עד כה הוכשרו במסגרת הקורס 541 רופאים, אחיות, פראמדיקים ואנשי מינהלה מ-78 מדינות.

הקורס נמשך שבועיים ימים, ובמסגרתו לוקחים המשתתפים חלק בהרצאות, בסדנאות, בהכשרות, בסימולציות ובסיורים. השנה צפויים משתתפי הקורס לקחת חלק בתרגיל גדול של פיקוד העורף ושל האגף לשעת חירום של משרד הבריאות, אשר יתקיים בבית החולים התת קרקעי של רמב"ם וידמה תרחיש שבו יש לפנות את המטופלים אל המבנה הממוגן.

קורס הטראומה הבין לאומי הוא חלק מפעילותו של המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואר"ן (אירוע רב נפגעים) ברמב"ם. "הידע הישראלי בכלל וזה של רמב"ם בפרט בתחום הטראומה הופך אותנו למומחים בנושא", מסבירה מנהלת המרכז גילה היימס, "את הניסיון שלנו הפכנו לידע שאותו אנחנו חולקים עם קולגות מסביב לעולם במטרה להציל חיים. עם מאות בוגרים שמגיעים מכל מקום ברחבי תבל, אין ספק שהצלחנו לחולל שינוי".

 

משתתפי קורס הטראומה הבין לאומי בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

משתתפי קורס הטראומה הבין לאומי בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר