תרגיל החירום בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
תרגיל החירום בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

תרגיל חירום גדול נערך בקריה הרפואית רמב"ם

הקריה הרפואית רמב"ם תרגלה תפקוד תחת התקפת טילים על אזור חיפה. במסגרת התרגיל הועברה פעילותו של רמב"ם אל בית החולים התת קרקעי הממוגן לשעת חירום

פורסם בתאריך: 15.6.18 19:42

בקריה הרפואית רמב"ם תרגלו אתמול (חמישי) תפקוד תחת התקפת טילים על אזור חיפה. במסגרת התרגיל הועברה פעילותו של רמב"ם אל בית החולים התת קרקעי הממוגן לשעת חירום. בשגרה משמש בית החולים התת קרקעי כחניון לרכבים, ובזמן חירום הוא הופך למתקן רפואי ל-2,000 מטופלים.

במסגרת התרגיל דימה בית החולים כמה תרחישים שחלקם מבוסס על לקחי מלחמת לבנון השנייה. לפי התרחיש הראשון הועלתה הכוננות באזור בשל התרעה שניתנה מראש, והתקבלה החלטה על פינוים של מחלקות בית החולים והמאושפזים אל המתקן הממוגן. במקרה כזה כוללת ההיערכות הלוגיסטית ברמב"ם התחברות למערכות האוויר, החשמל והמיזוג המוטמעות בקירות ופריסת התשתיות הנדרשות לתפעול בית החולים. לאחר שאלה בוצעו תרגלו הצוותים את העברת החולים, מיטות האשפוז והציוד הרפואי למקומות הייעודיים להם בבית החולים התת קרקעי.

בתרחיש השני תורגל מצב שבו פוגעים טילים בבית החולים ללא התרעה ומחלקות האשפוז נפגעות. התרגיל כלל את פינוי הפצועים אל המחלקה לרפואה דחופה (חדר המיון), שגם היא ממוגנת. בתום בירור ראשוני על מצבם של הפצועים, הם הופנו מחדר המיון לבדיקות דימות או להמשך טיפול במתקן התת קרקעי.

התרחיש השלישי שתורגל היה קליטת מטופלים שמגיעים מחוץ לרמב"ם לצורך מיון ראשוני בבית החולים התת קרקעי כדי שהאמבולנסים לא יהיו חשופים לפגיעות טילים בזמן פריקת הפצועים.

 

 

לראשונה תורגל מטה הפיקוד החדש של הנהלת רמב"ם בשעת חירום, אשר ממוקם בתוך בית החולים התת קרקעי. המטה שנחנך לפני כחודש מורכב מגורמים שונים בבית החולים שאחראים בזמן אמת על ניתוב החולים לפי דרגות חומרת פציעתם וצורכי לוגיסטיקה. אל המטה מועבר המידע החיוני מבית החולים באמצעות מסכי שליטה ומערכת חירום, ואנשיו צופים בהתרחשויות מעל הקרקע באמצעות מאות מצלמות שפזורות ברחבי בית החולים.

בין צוותי בית החולים, גורמי מד"א, פיקוד העורף והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות שלקחו חלק בתרגיל היו גם 22 משתתפי קורס הטראומה הבין לאומי של רמב"ם.

מנהל בית החולים פרופ' רפי ביאר: "אחרי שבשנת 2006 נאלצנו להתמודד במשך חודשיים עם תרחיש בלתי אפשרי של טיפול בפצועים וחולים תחת אש, החלטנו שהמציאות הזו לא תחזור על עצמה, ולפני כחמש שנים נחנך בית החולים התת קרקעי. כולי תקווה שלעולם לא נצטרך לעשות בו שימוש, אך אם יבוא היום הזה נהיה מוכנים לכל תרחיש".

 

תרגיל החירום ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

תרגיל החירום ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר