הפנינג החתירה במועדון אריות חיפה (צילום: אורני דרורי)
הפנינג החתירה במועדון אריות חיפה (צילום: אורני דרורי)

עשרות חולות בסרטן שד התארחו במועדון שיט חיפאי

נשים מהצפון והמרכז הגיעו להפנינג שארגן עבורן מועדון הספורט הימי אריות הים, וחתרו בסירות מיוחדות מסוג דרקון. מנהל המועדון עמי כהן: "זאת פעילות שמחייבת סנכרון ואת הביחד. בזמן החתירה צועקים ועושים רעש, זה מגבש מאוד"

פורסם בתאריך: 29.7.18 09:33

מועדון הספורט הימי אריות חיפה אירח עשרות נשים אשר חולות בסרטן השד מהצפון ומהמרכז במסגרת הפנינג שכלל חתירה בסירות מסוג דרקון. הנשים חתרו ביחד ונהנו מפעילות להפגת לחצים שארגן המועדון.

מנהל המועדון עמי כהן: "זה כמה שנים אני מהרהר איך ניתן לסייע לנשים חולות סרטן ואיך אפשר לגייס אותן אלינו. לא היה לי קצה חוט איך לערב אותם. לפני כחודש קראתי פוסט בפייסבוק בנושא, ראיתי תגובה של חולת סרטן שד ויצרתי קשר איתה. הצגתי את עצמי ואת רצוני לסייע לנשים באמצעות החתירה בסירות דרקון, ותוך 72 שעות היא גייסה כ-70 נשים".

הפעילות התקיימה בפארק הקישון שם התקינה עיריית חיפה הצללה לכבוד האירוע. כהן: "התכנסנו להפנינג שכלל אוכל ושתייה, תרגול חתירה על יבש וירידה למים".

איך הגיבו הנשים?

"הן נהנו מאוד וכבר קבענו שהן יחזרו לפעילות נוספת. זה עשה להן טוב, והן פשוט בהתרוממות רוח מהעניין".

מה המיוחד בחתירה בסירות דרקון?

"מדובר בסירות עץ ארוכות וצרות שמקורן במזרח. יש עדויות לסירות כאלה בסין משנת 278 לפנה"ס, כלומר לפני כ-2,300 שנה. בכל סירה יושבים 20 חותרים, הגאי אחד ומתופף אחד שמכתיב את הקצב. זאת פעילות שמחייבת סנכרון ואת הביחד. בזמן החתירה צועקים ועושים רעש, זה מגבש מאוד".

 

 

איך הגיע הענף הזה לחיפה?

"הכל התחיל לפני כשבע שנים כשראש הנציגות לענייני כלכלה ותרבות בטאיוואן סימונה הלפרין ובעלה צפריר נתקלו בסירות הדרקון בעיר הבירה טאיפיי והחליטו שהם רוצים לראות את זה גם בארץ. הטאיוואנים הציעו להם להקים קבוצה, ומכיוון שבני הזוג הלפרין הם חיפאים במקור הם פנו למי שהם מכירים כאן והציעו להקים קבוצת חתירה. לא ידענו אז מה זה, אבל ככה זה התחיל".

היו לכם סירות דרקון במועדון?

"לא, אבל היו לנו סירות דומות מפיברגלס ויצאנו להתאמן בכנרת. כשיצאנו לתחרויות בטאיוואן התאמנו על הסירות שלהם. באחת מהפעמים הם אמרו לנו 'אתם צריכים להתקדם', והשבנו שאנחנו רוצים אבל אין לנו סירות דרקון".

עיריית טאיפיי הרימה את הכפפה ושלחה למועדון שתי סירות עץ מקוריות. מכיוון שהמועדון לא היה מוכר נשלחו הסירות לעיריית חיפה, וזו העבירה אותן לאריות הים. כיום יש במועדון ארבע סירות, ולאחרונה השתתף המועדון בתחרויות חתירה בטאיוואן ובהונג קונג.

חברת המועדון אורני דרורי שהשתתפה בפעילות: "שמחנו לארח את הנשים ולראות אותן שמחות. אנחנו מאמינים שהחתירה ביחד והעבודה בצוות יעזרו להן בתהליך ההחלמה, ומאחלים להן שיידעו מעתה רק טוב בחיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר