פרופ' איתי שביט מדריך את הצוותים המקומיים בנקורו, קניה (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
פרופ' איתי שביט מדריך את הצוותים המקומיים בנקורו, קניה (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

צוות מיון הילדים ברמב"ם העביר סדנאות החייאה בקניה

שני רופאים ואחות מבית החולים רות רפפורט לילדים בקריה הרפואית רמב"ם יצאו לקניה במסגרת משלחת שמטרתה היתה להעביר מיומנויות החייאה מתקדמות לצוות הרפואי ולצוות הסיעודי המקומי

פורסם בתאריך: 27.8.18 14:44

משלחת שעמה נמנו חברי הצוות הבכיר במיון הילדים של בית החולים רות רפפורט לילדים בקריה הרפואית רמב"ם קיימה בעיר נקורו בקניה קורס החייאה מתקדמת בילדים (APLS) לצוותי רפואה וסיעוד מקומיים. הקורס, שכלל הרצאות, תרגול, סימולציות והדרכה פרטנית, התקיים בתיווכה וביוזמתה של פרופ' רותי מרגלית, האחראית על תחום הרפואה הגלובלית בטכניון.

"בעבר קיימנו קורסים דומים ברומניה שנחלו הצלחה גדולה", מספר פרופ' איתי שביט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים ברמב"ם, שעמד בראש המשלחת, "כשקיבלנו את ההצעה להעביר את הקורס באפריקה לא היססנו לרגע. זה נראה לנו כמו הזדמנות נהדרת לשתף ידע ומיומנויות חשובות ולסייע בהצלת חיים במקומות שבהם זקוקים לנו יותר מהכל".

אל פרופ' שביט הצטרפו ד"ר הדס לוין כנעני, רופאה בכירה במיון, ורוית אידלמן, אחות אחראית במחלקה, שהביאו איתם לקניה ציוד רפואי, בובות סימולציה ומכשור רפואי לצורך הכשרת הצוותים המקומיים. בימים הראשונים של שהותם בבית החולים האוניברסיטאי בנקורו בדקו השלושה את המצב הקיים, את הידע והיכולות של הצוותים המקומיים ואת הכלים שעומדים לרשותם.

 

 

"היה חשוב לנו להבין מול מה אנחנו עומדים", אמר פרופ' שביט, "כשהבנו מהם הפערים והיכן צריך לשים את הדגש שינינו את תוכנית הקורס והתאמנו אותה לצרכים של הצוותים שאותם הדרכנו. זה היה אתגר לא פשוט. בעיניים ישראליות קשה לדמיין איך ניתן להעניק רפואה מיטבית למטופלים בבית החולים בנקורו. התשתיות הן ישנות או לא קיימות, יש מחסור גדול בציוד רפואי בסיסי, בתרופות ובכוח אדם, רופאים כמעט לא קיימים ואת רוב העבודה עושות האחיות. בקורס שהעברנו הבינו הצוותים בפעם הראשונה שניתן לתרגל החייאה על בובות בלי לגרום נזק למטופלים עצמם. זאת סיטואציה מוזרה, אבל באנו במטרה לשפר את המצב".

חברי המשלחת לימדו את הרופאים ואת האחיות בנקורו את הכל – שפת החייאה, ניהול מקרה, חלוקת עבודה, קצב עבודה, שיטות החייאה בסיסיות ומתקדמות ושימוש במכשור הרפואי. "ההיענות והסקרנות שלהם היו מדהימות", מספרת אידלמן, "בהתחלה הם היו הססנים ונבוכים, אבל מרגע לרגע הם נכנסו לעניינים, למדו את השיטות ואת השלבים והשתפרו. היה מרגש לראות את המהירות שבה גם השינויים נעשו וכמה קל לחולל שינוי".

 

רוית אידלמן בתרגול החייאה בבית החולים בנקורו (צילום: דוברות המרכז הרפואי רמב"ם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר