פרופ' מרק אידלמן עם שלושה ממשתתפי ההכשרה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
פרופ' מרק אידלמן עם שלושה ממשתתפי ההכשרה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רופא מרמב"ם הכשיר רופאים אפריקאים לטפל בעיוותים אורתופדיים בילדים

פרופ' מרק אידלמן, מנהל היחידה לאורתופדית ילדים בבית החולים רות רפפורט בקריה הרפואית רמב"ם, ושני קולגות מארצות הברית הכשירו עשרות רופאים מאתיופיה ומהמדינות השכנות לה בתיקון עיוותים אורתופדיים בילדים

פורסם בתאריך: 20.11.18 13:36

עשרות רופאים מאתיופיה ומהמדינות השכנות לה השתתפו בקורס שהכשיר אותם בתיקון עיוותים אורתופדיים בילדים. את הקורס הוביל פרופ' מרק אידלמן, מנהל היחידה לאורתופדית ילדים בבית החולים רות רפפורט בקריה הרפואית רמב"ם.

בקורס שנמשך ארבעה ימים השתתפו כ-50 רופאים שנחשפו לשיטות טיפול שונות, לקחו חלק בסדנאות תרגול ובסדנות מעשיות והשתתפו בניתוחים. הקורס התקיים בבית החולים Black Lion באדיס אבבה, בירת אתיופיה, בחסות CURE International – ארגון ללא מטרות רווח המסייע לילדים שסובלים מבעיות רפואיות במדינות עולם שלישי – ובשיתוף פעולה עם POSNA – איגוד האורתופדיים לילדים בצפון אמריקה.

את השירות האורתופדי לילדים בבית החולים באדיס אבבה מנהלים שני רופאים מאנגליה שמקדישים את זמנם לשיפור תנאי הטיפול באוכלוסייה המקומית. השניים יזמו את הקורס במטרה להעניק כלים טיפוליים לצוותי הרפואה המקומיים בהתמודדות עם אחת הבעיות הנפוצות במדינה.

 

 

"על רקע של מחלות ובעיות גנטיות ובעיקר בשל מחסור בידע, בתשתיות וביכולות טיפוליות בעיוותים אורתופדיים בילדים, יש באתיופיה אנשים רבים שסובלים מבעיות אשר במקומות אחרים נפתרות בשלב מוקדם הרבה יותר", אומר פרופ' אידלמן, "בישראל, כמו במדינות רבות בעולם המערבי, יודעים לאבחן את הבעיות בזמן ולטפל בהן בזמן. כעת לעשרות רופאים מאפריקה יש כלים וידע לסייע למטופלים שלהם".

אל פרופ' אידלמן הצטרפו במשימתו שני רופאים מארצות הברית – פרופ' ג'ון הרצנברג ופרופ' כריסטוף רדלר. לדבריו של פרופ' אידלמן, הבעיה המרכזית בהכשרה של רופאים אפריקאים היא הקושי שלהם לצאת להדרכות בארצות הברית: "המוסדות האמריקאיים נחשבים לטובים בתחום מבחינת הכשרה והדרכה, אבל רוב הרופאים מאפריקה לא מצליחים לקבל ויזות כניסה לארצות הברית, ובכך נמנעת מהם הגישה אל הידע הזה. זו הסיבה שהבאנו את ההכשרה אליהם. בתום הקורס החלטנו להמשיך את היוזמה, ובעתיד הקרוב אחזור לאתיופיה לצורך הכשרת רופאים נוספים".

 

בתמונות: מתוך הקורס שהתקיים באתיופיה.
צילום: באדיבות דוברות רמב"ם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר