כנס היריון ולידה של "כלבו - חיפה והצפון" ובית החולים בני ציון (צילום: אלה אהרונוב)
כנס היריון ולידה של "כלבו - חיפה והצפון" ובית החולים בני ציון (צילום: אלה אהרונוב)

מאות משתתפים בכנס היריון ולידה של "כלבו – חיפה והצפון" ובני ציון

בכנס שהתקיים באודיטוריום במרכז הכרמל התקיימו הרצאות בתחום ההיריון והלידה. מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי בני ציון ד"ר שלומי שגיא הרצה על שלבי הלידה והתערבויות רפואיות, מנהלת חדר הלידה שוש בלחסן דיברה על גישה הוליסטית לכאב במהלך הלידה, והאחראית על תחום ההנקה בבית החולים שרית אמיר סיפרה על הנקה נכונה ועל חשיבות חלב האם

פורסם בתאריך: 11.1.19 12:42

מאות אנשים השתתפו היום (שישי) בכנס היריון ולידה שערך המרכז הרפואי בן ציון בשיתוף עם "כלבו – חיפה והצפון" באודיטוריום במרכז הכרמל. לפני פתיחת הכנס הוצבו דוכנים שביניהם עברו משתתפי הכנס, ובהם דוכן של בית החולים שבו הסביר צוות רופאים על חדרי לידה. דוכן נוסף הציג את פעולתו של מרכז הצעירים חורב 14 של רשות הצעירים בעיריית חיפה. כמו כן הוצבו דוכנים של מוצרים שונים לתינוק, דוכן של צילומי היריון, כריות מעוצבות, מצעים ועוד.

את ההרצאה הראשונה בכנס, שאותו הנחתה הדס בן ארצי, נשאה מנהלת חדר הלידה בבני ציון שוש בלחסן וכותרתה היתה "בעצב תלדי בנים – האמנם?". בלחסן סיפרה על הכאב הייחודי שחשה היולדת, על הגישה ההוליסטית ללידה בבני ציון ועל השימוש במשככי כאב טבעיים במהלך הלידה, והמליצה על שיטות שונות לגשת ללידה ועל שימוש במחשבה חיובית, בדמיון מודרך ובגמישות מחשבתית.

הרצאה נוספת היתה של האחראית על תחום ההנקה בבני ציון שרית אמיר, שעסקה בהנקה מהיום הראשון שבו יצא התינוק אל אוויר העולם. אמיר סיפרה כיצד יש להניק נכון ודיברה על חשיבותה של הנקה בחלב האם, על למידה וסיוע בתהליך ההנקה הראשוני במחלקת היולדות ועל תזונה נכונה במהלך תקופת ההנקה.

 

דוכנים בכנס היריון ולידה באודיטוריום (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

הרצאתו של ד"ר אדיר יופה, רופא ילדים בכיר במחלקת יילודים ובפגייה, תחת הכותרת "טיפול ביילוד מ-א' ועד טף" עסקה בפרק הזמן שבין הבדיקה הראשונית שעובר התינוק לאחר הלידה ועד לשחרור מבית החולים. איה אשל, אחות אחראית במחלקת יולדות דיברה על היום שאחרי הלידה, על השינויים הפיזיולוגיים במהלך ההיריון ולאחריו ועל תהליכים רגשיים כמו דיכאון אחרי לידה. ההרצאה שסיימה את הכנס היתה של ד"ר שלומי שגיא, מנהל מחלקת נשים ויולדות, וכותרתה היתה "למה לצפות כשמצפים". שגיא דיבר על הסיבה שבגללה מומלץ ללדת עד תום השבוע ה-42, על המושגים הרפואיים בחדר הלידה, על שלבי הלידה ועל התערבויות רפואיות וזירוז הלידה.

בסיום הכנס התקיימה הגרלה שבה הפרס הראשון היה עגלת תינוק של המותג סייבקס.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר