ילד עם משאף (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ילד עם משאף (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מועצת העיר תדון במחקר האסתמה של משרד הבריאות

ראש העיר עינת קליש רותם קיבלה את בקשתו של חבר מועצת העיר אריה בליטנטל, והמועצה תקיים דיון במחקר של משרד הבריאות שמלמד כי שיעור אשפוז ילדים בנפת חיפה עקב אסתמה הוא גבוה פי 2.32 מהממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 6.2.19 19:31

מועצת העיר חיפה תקיים דיון במחקר החדש של משרד הבריאות אשר מלמד כי שיעור אשפוז ילדים בנפת חיפה עקב אסתמה הוא גבוה פי 2.32 מהממוצע הארצי. בישיבת המועצה אתמול (שלישי) הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם לחבר המועצה אריה בליטנטל כי התקבלה בקשתו לקיים במועצה דיון בממצאי המחקר.

מטרתו של המחקר שממצאיו פורסמו לפני כחודשיים היתה לבדוק את שיעורי האשפוזים עקב אסתמה בקרב הילדים בגילאים 14-0 בפרק זמן של כ-20 שנים לפי מחוזות ונפות בישראל. במסגרת המחקר נאסף מידע לגבי השנים 2015-1996. בהודעת משרד הבריאות על המחקר הוצגו מסקנותיו, ולפיהן "לנוכח העובדה שעודף אשפוזים בנפת חיפה הוא עקבי ומתאים למחקרים קודמים ולידע הקיים בספרות העולמית, ניתן לומר כי לגורמים הסביבתיים המאפיינים אזור גאוגרפי יש תרומה לעודף האשפוזים בנפת חיפה".

 

 

בקשתו של בליטנטל לקיים דיון במועצה בממצאי המחקר הוצגה בהצעה לסדר היום שהגיש לראש העיר. "אבקש לקיים דיון מקצועי במחקר ובחינה מעמיקה של ממצאיו", כתב בליטנטל בהצעתו. בהודעתה על אימוץ ההצעה אמרה קליש רותם: "נעלה את הנושא כאן במועצה, ותושבי העיר יוכלו להקשיב לדיון. יש לי הרגשה שבשנים האלה אנו נדון הרבה מאוד בכל מה שקשור להיבטי הסביבה".

חברת המועצה שרית גולן שטיינברג, שהוועדה העירונית לאיכות סביבה וקיימות בראשותה כבר קיימה בשבוע שעבר דיון במחקר, הודיעה כי לדיון במועצה יוזמן המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר