משתתפי התוכנית "לפרקינסון באהבה" (צילום: מתנ"ס ליאו באק)
משתתפי התוכנית "לפרקינסון באהבה" (צילום: מתנ"ס ליאו באק)

במתנ"ס ליאו באק מסייעים לחולי פרקינסון באמצעות ריקוד

התוכנית "לפרקינסון באהבה - תנועה קלה, תקווה גדולה" של מתנ"ס ליאו באק מסייעת לחולי פרקינסון באמצעות טכניקת ריקוד שנקראת N.I.A ומשלבת אמנויות מחול מודרניות, יוגה ומוזיקה. במתנ"ס אומרים שמעבר לטיפול, מטרת התוכנית היא ליצור קהילה חיפאית של חולי פרקינסון שתהווה קהילה תומכת

פורסם בתאריך: 17.2.19 08:16

תוכנית של מתנ"ס ליאו באק שנקראת "לפרקינסון באהבה – תנועה קלה, תקווה גדולה" מסייעת לחולי פרקינסון באמצעות טכניקת ריקוד מיוחדת. הפעילות מתקיימת בימי ראשון בבוקר במרכז בית אל של מתנ"ס ליאו באק בשכונת רמת התשבי, והיא פתוחה בתשלום סמלי לכל מי שסובל מהמחלה. במתנ"ס ליאו באק אומרים שמעבר לטיפול, מטרת התוכנית היא ליצור קהילה חיפאית של חולי פרקינסון שתהווה קהילה תומכת.

פרקינסון היא מחלה נוירולוגית שפוגעת במערכת העצבים, מאופיינת בהפרעות מוטוריות, והתסמין המרכזי שלה הוא רעידות. טכניקת הריקוד שבה נעשה שימוש בתוכנית "לפרקינסון באהבה" נקראת N.I.A והיא משלבת אמנויות מחול מודרניות, יוגה ומוזיקה. היוזמה החלה במתן מענה לקהילת ליאו באק, וכעת היא מתרחבת לכל תושבי העיר.

 

 

מנכ"ל מרכז חינוך ליאו באק הרב אופק מאיר: "הרעיון נולד לאחר שמורה לשעבר בליאו באק שפרשה לגמלאות חלתה בפרקינסון. ומשם זה התגלגל. זה היה שוק לראות אשה בריאה שעבדתי איתה במשך 30 שנה הופכת פתאום לחולה בפרקינסון. הצורך במתן סיוע הגיע מהקהילה, ואנחנו הרמנו את הכפפה. המורה גייסה כמה נשים, והן היו הקבוצה הראשונה של התוכנית. טכניקת הריקוד אינה מיועדת רק לחולי פרקינסון אבל היא עוזרת להם מאוד".

מנהלת התרבות במתנ"ס ליאו באק דנה כהן: "את השיעור מעבירה מורה מקצועית שמתאימה אותו לחולים הספציפיים. השיעור יכול להתנהל ברמות שונות, אבל כדי שהוא יהיה מוצלח הוא חייב להיות מותאם. חשבנו לשלב בשיעור גם אנשים שלא סובלים מהמחלה אבל זה לא הסתדר בגלל השוני בין האוכלוסיות. כשמעבירים שיעור לחולי פרקינסון הקצב הוא איטי, ומותאם אפילו גם לאלה שיושבים על כיסאות. מצבם של החולים משתנה בתדירות גבוהה ומחייב התאמה של כל שיעור למצבם של רוב המשתתפים".

מאיר: "אנחנו לא מגבילים את מספר המשתתפים אבל אם יגיעו יותר מ-15 איש נפתח קבוצה נוספת. זוהי הפעם הראשונה שבה אנחנו מתמודדים עם אוכלוסייה של חולי פרקינסון, וזה אתגר מרתק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר