ד"ר מיקי הלברטל ופרופ' רפי ביאר מלווים את המשחה (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר מיקי הלברטל ופרופ' רפי ביאר מלווים את המשחה (צילום: פיוטר פליטר)

מאות משתתפים במשחה "שוחים מהלב – כף הכרמל"

מאות שחיינים מהארץ ומחו"ל השתתפו במשחה הבין לאומי השנתי "שוחים מהלב - כף כרמל" שנערך ביום שישי. המשחה, שלו שותפים הקריה הרפואית רמב"ם, עיריית חיפה וחברת שוונג, נערך במטרה לגייס כספים למחקר בנושא ניבוי ומניעה של מוות לבבי פתאומי בילדים ובצעירים

פורסם בתאריך: 26.5.19 15:28

מאות שחיינים מהארץ ומחו"ל השתתפו במשחה החברתי השנתי "שוחים מהלב – כף כרמל" שנערך ביום שישי. המשחה הבין לאומי, שלו שותפים הקריה הרפואית רמב"ם, עיריית חיפה וחברת שוונג, התקיים במטרה לגייס כספים למחקר בנושא ניבוי ומניעה של מוות לבבי פתאומי בילדים ובצעירים.

המשחה התקיים זו השנה הרביעית ולקחו בו חלק כ-400 שחיינים מקצועיים וחובבנים שהתחרו בלושה מקצים לאורך חופיה של חיפה. את המשחה הזניקו מנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל והמנהל הפורש פרופ' רפי ביאר. השניים ליוו את השחיינים שזינקו למקצה הארוך ביותר – 4.5 ק"מ – בסירה שעקבה אחרי התקדמותם מכף כרמל, ליד תחנת הרכבל התחתון ועד לחוף דדו, שם הסתיים המקצה.

 

 

ברמב"ם מציינים כי מחלות לב, ובהן מוות לבבי פתאומי, עדיין מהוות את הגורם מספר אחת למוות בארצות הברית ובעולם המערבי. כאשר מדובר בהפרעות לבביות על רקע גנטי לא מאובחן, החולה לא מקבל כל סימני אזהרה מוקדמים – דבר שהופך את המניעה לקשה יותר. רמב"ם הציב מטרה לחקור את התופעה ולטפל בה, וכך הוקמה על החוף עמדת הסברה ומידע של ד"ר מירי בליך ממחלקת קרדיולוגיה, שעוסקת בהעלאת המודעות לנושא בדיקות גנטיות למניעת דום לב בילדים ובבני נוער.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר