השרה גילה גמליאל בחנוכת מרכז למיצוי זכויות מטופלים ומשפחותיהם (צילום: פיוטר פליטר)
השרה גילה גמליאל בחנוכת מרכז למיצוי זכויות מטופלים ומשפחותיהם (צילום: פיוטר פליטר)

ברמב"ם נחנך מרכז למיצוי זכויות למטופלים

המרכז למיצוי זכויות מטופלים ומשפחותיהם, שנחנך בקריה הרפואית רמב"ם, יספק מענה למאושפזים ולמטופלים בבית החולים ולבני משפחותיהם מינקות ועד גיל פרישה

פורסם בתאריך: 6.8.19 17:11

מרכז למיצוי זכויות מטופלים ומשפחותיהם נחנך היום (שלישי) בקריה הרפואית רמב"ם בטקס בהשתתפותם של השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ומנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל. המרכז יאמץ את מודל העבודה של מיזם "יחידות סגולה" של המשרד לשוויון חברתי אשר פועל ב-17 בתי חולים בארץ, ובחמש השנים האחרונות גם ברמב"ם, והוא ישלב פעילות של רמב"ם, משרד הבריאות והמשרד לשוויון חברתי, ויספק מענה למאושפזים ולמטופלים בבית החולים ולבני משפחותיהם מינקות ועד זקנה.

מעתה יינתנו במרכז שירותים למטופלים עד גיל פרישה, ובמיזם "יחידות סגולה" יינתנו שירותים למטופלים מגיל פרישה. המרכז יספק מידע מקיף ללא תשלום למטופלים על זכויותיהם ויסייע במיצוי שלהן.

ד"ר הלברטל: "חברה מתקדמת נמדדת בסיוע שהיא מסוגלת להעניק למרכיבים החלשים יותר בתוכה. רמב"ם גאה לחנוך את המשכן החדש של המרכז למיצוי זכויות מטופלים של משרד הבריאות, המשלב בתוכו גם את מיזם 'יחידות סגולה' של המשרד לשוויון חברתי שמתמקד במיצוי זכויות לאזרחים ותיקים ולבני משפחותיהם. השילוב של שני משרדי ממשלה שמושיטים יד לאוכלוסיית המטופלים, ביחד עם תוספת כוח של עובדות סוציאליות של בית החולים המיועדות לסייע במרכז, מאפשר להפנות מאמץ מיוחד לאותו כיוון. הנשכרים הם כמובן כל המטופלים שלא תמיד מודעים לזכויות שמגיעות להם".

 

 

השרה גמליאל: "בשנים האחרונות מיזם 'יחידות סגולה' הוא אחד ממיזמי הדגל של המשרד לשוויון חברתי. המיזם מסייע לנו במאמץ החשוב למיצוי זכויות האזרחים הוותיקים. בזמני אשפוז הזכויות משתנות ומתרחבות, אך רבים אינם מודעים לכך. בשנים האחרונות הגענו ליותר מ-320,000 אזרחים ותיקים ומיצינו עבורם זכויות בהיקף של יותר מ-30 מיליון שקל".

מנהלת אגף השירות במשרד הבריאות איילת גרינבאום: "מרכזי מיצוי הזכויות מוקמים לטובת המטופלים כחלק מהתפישה שמימוש הזכויות הנובעות ממצב בריאותי יסייע למטופלים ויעזור להם בהליך ההחלמה. משרד הבריאות רואה את ההקלה על הביורוקרטיה ואת הסיוע למטופלים אל מול יחידות ממשלתיות ויחידות של מערכת הבריאות כחלק מהשירות שאותו הוא נותן לציבור. במקום להתמודד לבד מול כל משרד וגוף בנפרד, הקמנו מקום אחד שמרכז את המידע ומסייע למטופל לממש את הזכויות הקשורות למצבו הבריאותי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זוכרים ולא שוכחים

    גילה גמליאל הצביע נגד עדכון קצבאות נכים וזקנים. עכשיו היא משחקת כאילו שומרת על זכויות החולים- אלק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר