הניתוח לכריתת רחם שבוצע בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
הניתוח לכריתת רחם שבוצע בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

ניתוח כריתת רחם ללא חתכים הועבר בשידור חי

ניתוח כריתת רחם ללא חתכים בוצע בקריה הרפואית רמב"ם בשיטת ה-vNOTES - טכנולוגיה חדשנית אשר משתמשת בפתחים הטבעיים בגוף לביצוע הניתוח. הניתוח הועבר בשידור חי למאות רופאים בכנס בין לאומי שנערך בתל אביב

פורסם בתאריך: 16.10.19 16:13

בקריה הרפואית רמב"ם בוצע היום (רביעי) בהצלחה ניתוח לכריתת רחם ותיקון צניחת איברי האגן באשה בת 60 באמצעות שיטה חדשנית בשם vNOTES. הניתוח הועבר בשידור חי לכנס של החברה האורוגינקולוגית האירופית שנערך בתל אביב, וצפו בו מאות רופאים מתחום האורוגניקולוגיה מאירופה וגם חברי משלחת של רופאים מהרשות הפלשתינית.

בשיטת ה-vNOTES משתמשים בפתחים הטבעיים בגוף (במקרה זה – הנרתיק) לביצוע הניתוח, וזאת בניגוד לשיטה המקובלת שבה נאלצו המנתחים לחתוך את דופן הבטן ולבצע ניתוח לפרוסקופי באמצעות חתכים קטנים בבטן והחדרת כלים ומצלמות דרכם. ברמב"ם מציינים כי בשנה האחרונה התקיימו בקריה הרפואית קרוב ל-100 ניתוחים בשיטה זו.

 

 

הניתוח בוצע על ידי פרופ' ליאור לבנשטיין, מנהל יחידת נשים ואחראי השירות האורוגניקולוגי, שאמר בסיומו: "השיטה שהדגמנו – ניתוח בשיטה לפרוסקופית דרך פתחי הגוף הטבעיים – הוא קפיצת מדרגה טכנולוגית חשובה מאוד עבור נשים שזקוקות לניתוח מסוג זה. ניתוח מסוג זה מקטין סיכון של זיהומים, מפחית כאב אחרי הניתוח ויש לו גם פן אסתטי – אין צלקות על דופן הבטן. אני חש גאווה גדולה על כך שרמב"ם נבחר למקום שממנו ישודר הניתוח בשידור חי למיטב הרופאים העוסקים בתחום שהתקבצו בישראל מכל אירופה. זו עדות לרמות הטכנולוגיה והביצוע הגבוהות של הרפואה הישראלית".

שיטת ה-vNOTES פותחה על ידי חברת Applied Medical האמריקאית. אמיר סייר, מנהל מכירות כירורגיה בחברת א.מ.י טכנולוגיות המשווקת את הטכנולוגיה, אמר: "הניתוח בגישה החדשנית נותן מענה בטוח ואיכותי לאלפי נשים בעולם שעוברות אותו מדי שנה עם כאבים מופחתים משמעותית, עם זמן אשפוז קצר, עם התאוששות מהירה וללא צלקות. ישראל עומדת בחזית הטכנולוגיה הרפואית ומובילה בעולם מבחינת מספר המרכזים שבהם ניתוחים גישת ה-vNOTES מתבצעים באופן שיגרתי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר