ליזי לזניק (צילום: דוברות כללית)
ליזי לזניק (צילום: דוברות כללית)

"אני בן אדם של נתינה"

ליזי לזניק, אחות במחלקת פלסטיקה, במרכז הרפואי לין, עובדת סביב השעון, אך לא מזניחה את המשפחה והתחביבים. השנה אף נרשמה למאגמה צ'אלנג' במרוקו

פורסם בתאריך: 7.3.22 16:56

שם: ליזי לזניק.

תפקיד: אחות במחלקת פלסטיקה, במרכז הרפואי לין.

מצב משפחתי: בת 52, נשואה ואמא לשני בנים גדולים.

מגורים: בחיפה משנת 1991.

התחלת עבודה בכללית: לפני כ- 15 שנה. "כאחות, יש לי וותק של 33 שנים במקצוע. לפני כן עבדתי בבני ציון ולאחר שסיימתי את הלימודים האקדמאיים וקיבלתי הכשרה של אחות מוסמכת, החלטתי שאני רוצה לשלב את המקצוע יחד עם המשפחה וחיי החברה – כי לא ניתן שיהיו שני קרייריסטים בבית ובעלי הפך להיות עצמאי".
למה דווקא אחות? "אני בנאדם של נתינה ומאוד מתחברת ואוהבת אנשים. כשהייתי צעירה יותר, בת דודה שלי הלכה ללמוד סיעוד והחלטתי ללכת ללמוד לצד סיום הבגרות. התאהבתי בזה. הייתי ילדה שמאוד אהבה להוביל ולעזור וזה כך עד היום. אחד החלומות שלי היה להיות מורה לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, מורה לא נהייתי, אבל הצלחתי להגשים את החלום דרך הבן שלי, שיש לו הפרעות קשב וריכוז. הוא הצליח להוציא בגרות מלאה, הלכתי איתו יד ביד והאמנתי בו".

ספרי על העבודה היומיומית שלך: "אני עובדת במחלקת הפלסטיקה בלין. אני מנהלת את כל נושא חדר הטיפולים, משתתפת בניתוחים זעירים, בטיפולים שכוללים טיפול בכוויות, הוצאת תפרים, פצעים קשיי ריפוי, קבלת מטופלים ועוד. אני עושה יחד עם הצוות במרפאה הכל מהכול".

ממה את הכי נהנית בעבודה? "מהתודה של האנשים. לדעת בסוף היום שעשינו מצווה, שעזרנו למי שהגיע אלינו. לא פעם אני פוגשת את המטופלים ברחוב שמאוד מתרגשים לפגוש אותי ומודים לי על העזרה, החיוך והסיוע. אני משתדלת לפשט עבורם את הדברים, להקשיב, להדריך ולייעץ. לא פעם אנשים מגיעים אלינו ללא תור ואני מנסה לעזור להם כמה שניתן. זה עושה לי טוב שאני מצליחה לעזור לאנשים".

איך עובדים בקורונה? "בסגר הראשון, בימים הראשונים, עבדתי בקייטנה של הקורונה וזו הייתה חוויה מדהימה לעזור להורים ולהיות עם הילדים. בהמשך עבדנו בצורה מוגנת, לא היה קל, אבל זו השליחות שלנו".

 

 

מה המוטו שלך בעבודה? "להעז, להתרגש ולהאמין. אני הגרסה הכי טובה של עצמי וכל הזמן מנסה לצבור חוויות והישגים, ליהנות כל יום מחדש ולאתגר את עצמי".
את לוקחת את העבודה הביתה? "אני משתדלת לא לקחת את העבודה הביתה. אבל לעיתים יש מקרים שמלווים אותי גם בדרך הביתה כמו נשים צעירות עם סרטן השד. אני מאוד רגישה ולכן כשאני נכנסת הביתה, אני משתדלת להתנתק".

הפציינט החיפאי: "יש ויש. יש אנשים שכל היום יפרגנו ויש כאלה שמקטרים, כמו בכל מקום".

העצמה נשית: "חשוב לי לפרגן לנשים שנמצאות סביבי ושהן ימנפו את עצמן. חשוב שנשים ישיגו את המיטב מעצמן. לכל אישה יש את הכוח והעוצמה שלה ושום דבר לא אמור לשבור אותנו, גם ברגעי משבר. חשוב שהנשים יעמדו על הזכויות שלהן ואם לא טוב להן – לא להישאר במקום, להמשיך הלאה ולהגשים את עצמן".

תחביבים: "אני בנאדם שמזכיר לעצמו כל יום לצעוד עם החלומות שלו. אני לומדת קוסמטיקה דרמלית ולמדתי סטיילינג פרסונל. אני אוהבת את תחום היופי והקוסמטיקה ואני בעצמי לא בחורה שגרתית עם שיער צבעוני ומלאת אנרגיה. אני שר ההווי והתרבות במחלקה ובבית. מאוד אוהבת לטייל בארץ ובחו"ל, בישול, אפייה וליצור. לפני כ- 10 שנים עשיתי את 'מלכת המדב"ר והשנה נרשמתי למאגמה צ'אלנג' במרוקו – מסע ג'יפים לנשים במרוקו".

מה את מאחלת לעצמך בעוד עשרים שנה? "להמשיך לעשות את מה שאני עושה היום, אולי להוריד קצת את הרגל מהגז. עם המשפחה, הילדים, הנכדים ולשלב את כל מה שאני אוהבת. לא לוותר לעצמי, להיות מאושרת, לצבור חוויות ולהודות בכל בוקר על כל מה שיש לי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר