עיריית קרית אתא (צילום: רפי עשור)
עיריית קרית אתא (צילום: רפי עשור)

חבר המועצה החדש מונה ליו"ר ועדת הביקורת בדקות הראשונות לכהונתו

חברי האופוזיציה במועצת העיר קרית אתא מסיעת הילה שלם והתושבים הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בבקשה להורות לראש העירייה למנות לראשות ועדת הביקורת נציג מהאופוזיציה

פורסם בתאריך: 5.3.21 11:15

שלושת חברי האופוזיציה במועצת העיר קרית אתא מסיעת הילה שלם והתושבים הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מינהלית נגד ראש העירייה יעקב פרץ, חבר מועצת העיר סימון מושיאשווילי, מועצת העיר והעירייה.

העותרים – הילה רובין שלם, רואי דוד וניר יעקובי – טוענים בעתירה, כי כל ניסיונותיהם לקבל ייצוג הולם בוועדות העירייה ובתאגידים העירוניים סוכלו על ידי ראש העירייה. כמו כן הם טוענים כי מינויו של מושיאשווילי ליו"ר ועדת הביקורת אינה חוקית, שכן הוא אינו חבר אופוזיציה. מבית המשפט מבקשים העותרים להורות על מינוי חבר מהאופוזיציה לראשות ועדת הביקורת וכן להורות על כינוסה לאלתר של מועצת העיר, כדי לבחור נציג מקרב חברי האופוזיציה לכל אחת מוועדות החובה במועצה: ועדת ההנחות, ועדת המכרזים, ועדת המשנה לתכנון ובנייה וועדת התכנון. עוד הם מבקשים להורות לראש העירייה לפעול לאלתר למינוי מי מחברי האופוזיציה לדירקטוריון של כל אחד מהתאגידים שבבעלות העירייה, ולחשוף את ההסכמים הפוליטיים שערך עם סיעות המועצה בכתב ובעל פה.

על פי פקודת העיריות, בכל עירייה חייבת מועצת העיר למנות מבין חבריה ועדה לענייני ביקורת, שמספר חברי הוועדה לא יעלה על שבעה, כאשר על הרכב הוועדה להיות תואם, ככל הניתן, להרכב הסיעות במועצה. על יושב ראש הוועדה להיות מהאופוזיציה. ראש העירייה, סגניו וחברי ועדת ההנהלה של מועצת העיר אינם רשאים להיות חברים בוועדה לענייני ביקורת.

 

 

לאחר הגשת העתירה הגיש מושיאשווילי (סיעת בראשית) התפטרות מהמועצה. בישיבת מועצת העיר האחרונה הופתעו חברי האופוזיציה לגלות מולם פנים חדשות: אלקנה ויסנשטרן, מספר 2 ברשימתו של מושיאשווילי. מושיאשווילי נימק את התפטרותו בכך שהוא מועמד לכנסת מטעם סיעת ש"ס (במקום ה-14 הלא ריאלי).

באופוזיציה טוענים, כי הישיבה וההחלטות שהתקבלו בה אינן חוקיות. במכתב ששלחה שלם לממונה על המחוז במשרד פנים, פאיז חנא, היא טוענת, כי לאחר השבעתו של ויסנשטרן לחבר מועצת העיר, העלה ראש העירייה להצבעה – על אף שזה לא היה חלק מסדר היום – את מינויו של ויסנשטרן לוועדות החובה במקום חבר המועצה היוצא מושיאשווילי, ואף הגדיל, לטענתה, ועשה מחטף, שבו ״העביר בירושה״ את תפקיד יו״ר ועדת הביקורת לחבר המועצה החדש כבר בדקות הראשונות לכהונתו. "על פי כל דין ועל פי תקדימים קודמים, את תפקיד יו״ר ועדת הביקורת ברשות מקומית, צריכה לקבל הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה, או לכל הפחות, לאפשר לחברי האופוזיציה עצמם לבחור את הנציג שלהם בוועדת הביקורת ברשות המקומית", כותבת שלם לממונה על המחוז.

שלם אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "כבר זמן רב שאנחנו מתריעים שיו"ר ועדת הביקורת הוא חבר קואליציה ולא חבר אופוזיציה. בשאילתה שהגשנו לראש העירייה ביקשנו לדעת אם יש הסכמים קואליציוניים, אבל המנגנון שלו הוא ליצור מסך עשן, כך שאיש לא יודע מי בקואליציה ומי באופוזיציה. בפועל, מאוד קל לראות מי הוא מי. מושיאשווילי אף פעם לא השתתף באופן פעיל באף דיון. אין לי מושג איך הקול שלו נשמע. ב-99 אחוז מהמקרים הוא הצביע עם ראש העירייה. יעקב פרץ פוחד מביקורת, אז הוא שם חבר אופוזיציה בתחפושת. כששאלתי בישיבת המועצה את ויסנשטרן, שמונה ליו"ר ועדת הביקורת בדקות הראשונות לכהונתו, אם הוא אופוזיציה או קואליציה, פרץ היסה אותי ואמר: 'הוא לא יענה לך'".

 

"מחטף". הילה רובין שלם (צילום: גונן שמר)

"מחטף". הילה רובין שלם (צילום: גונן שמר)

 

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "כל ההחלטות שהתקבלו בישיבת המועצה בנושא הוועדות, ביניהן ועדת הביקורת, התקבלו כחוק ועל פי דין. העירייה תעביר את התייחסותה לעתירה לבית המשפט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אביעד

    יעקב פרץ הגיע הזמן אחרי כל כך הרבה שנים לפנות את המקום ולתת לכח רענן שיחשוב על הציבור ולא על גורד השחקים שבניתם לעצמכם בעירייה. בואו תראו איזה שכונות עוני יש בעיר הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר