רונה רמון ז"ל
רונה רמון ז"ל

קרית ים: רחובות ע"ש רונה רמון וגאולה כהן

הרחוב הראשי של שכונת גלי ים החדשה בקרית ים ייקרא ע"ש רונה רמון ז"ל, זוכת פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ט. רחוב נוסף בשכונה ייקרא על שמה של גאולה כהן ז"ל

פורסם בתאריך: 7.3.21 21:29

ביוזמתה של הוועדה לקידום מעמד האישה בעיריית קרית ים, ברשות מ"מ ראש העירייה עו"ד שיראל בר, קבעה ועדת השמות והטקסים, בראשות חבר המועצה משה פישמן, כי רחובות שכונת גלי ים החדשה ייקראו על שמות נשים משפיעות ופועלן.

הרחוב הראשי של השכונה ייקרא ע"ש רונה רמון ז"ל, אלמנתו של אל"מ אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה ב-2003, ואמו של סרן אסף רמון ז"ל, שהמשיך בדרכו של אביו כטייס קרב בחיל האוויר, אך נהרג בתאונת אימונים בשנת 2009. לאחר מותם של בעלה ובנה, הקימה רונה רמון את "קרן רמון", השואפת להקנות לדור הישראלי הצעיר מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך ופועלת לקידומם של בני-נוער וילדים בישראל. רמון זכתה בפרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ט.

 

 

רחוב נוסף ייקרא על שמה של גאולה כהן ז"ל, פוליטיקאית ישראלית וחברת כנסת בין השנים 1992-1974 תחילה מטעם הליכוד ובהמשך נמנתה עם מייסדי תנועת "התחיה". כלת פרס ישראל לשנת תשס"ג על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר