מחזירים עטרה ליושנה. מרכז הקליטה ע"ש צביה לובטקין (צילום: אופיר זגורי)
מחזירים עטרה ליושנה. מרכז הקליטה ע"ש צביה לובטקין (צילום: אופיר זגורי)

אחרי 40 שנה: בקרית ים תיקנו עוול היסטורי

בשנות ה-80 הוחלט לקרוא למרכז הקליטה בקרית ים על שמה של צביה לובטקין, מלוחמי מרד גטו ורשה וממייסדי קיבוץ לוחמי הגטאות. בפועל, זה קרה רק היום (שני), 40 שנה אחרי

פורסם בתאריך: 15.3.21 21:54

היום (שני) התקיים בקרית ים טקס קריאת שמו של מרכז הקליטה בעיר על שמה של צביה לובטקין, מלוחמי מרד גטו ורשה וממייסדי קיבוץ לוחמי הגטאות. הטקס התקיים במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן וראש עיריית קרית ים דוד אבן צור.

זו הפעם השנייה שמרכז הקליטה נקרא על שמה של לובטקין. הפעם הראשונה הייתה בשנות ה-80 אלא שאז, האירוע לא תועד, ובפועל שמו של מרכז הקליטה לא שונה.

מנהל ארכיון קרית ים, יוסי נמרי והמנהל בדימוס של אגף התברואה בעירייה, אריה פוקס, נברו בארכיונים, ולאחר שהתברר כי בעבר כבר נקרא המקום על שמה של לובטקין, הם פנו לסוכנות היהודית, שמצידה ערכה בירור יסודי. הפעם, הוחלט להחזיר עטרה ליושנה, ובנוכחות שני ילדיה של לובטקין קיבל מרכז הקליטה את השם הראוי לו.

 

 

 

הרצוג אמר בטקס: "מעט אחרי יום האישה ולקראת ערב יום השואה, הסוכנות היהודית עשתה צדק היסטורי עם אחת ממנהיגות מרד ורשה וגיבורת ישראל, צביה לובטקין, כאשר שחזרנו את קריאת מרכז הקליטה בקרית ים על שמה. תודה מיוחדת לכמה וכמה אזרחים טובים מקרית ים והסביבה ואנשי הסוכנות היהודית שאימתו את דפי ההיסטוריה. אני מברך גם את ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, על שיתוף הפעולה ועל פעילותו עבור העולים החדשים בעירו".

אבן צור: "צביה לובטקין היא הדוגמה הטובה ביותר לניצחון הרוח, לציונות ולאהבת החיים. פועלה למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי הוא תקומה אמיתית וכך גם פועלה של קרית ים כעיר קולטת עלייה. אני שמח ומברך על המעמד הזה, ומאחל לכל הנוכחים כאן ולכל באי מרכז הקליטה בעתיד שמורשתה של צביה לובטקין תשרה עליהם ושיילחמו עבור עתיד טוב יותר לעצמם ולילדיהם".

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל מוזנח כל כך בקרית ים.
    יופי נזכרתם לתת שם למרכז הקליטה הנידח והמוזנח. הידד. ולהצטלם עם השלט.
    "מסע הערב של יתיר" זה כאן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר