בסיס הדלקים הצבאי בנשר (צילום: דוברות עיריית נשר)
בסיס הדלקים הצבאי בנשר (צילום: דוברות עיריית נשר)

בסיס הדלקים הצבאי יפונה מנשר. במקומו יוקם אזור תעשייה חדש

הסכם משולש שייחתם בימים הקרובים בין משרד הביטחון, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל יבטיח את פינויו של הבסיס הצבאי המזהם לטובת הקמת אזור תעשייה חדש ועשרות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. ראש עיריית נשר רועי לוי: "זו בשורה אדירה. במסגרת העסקה עמדנו על כך שתתבצע החלפת קרקע במתחם"

פורסם בתאריך: 12.11.21 01:11

בימים הקרובים ייחתם הסכם משולש בין משרד הביטחון, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל לפינוי בסיס הדלקים בנשר. בכך בא לסיומו מאבק של עשרות שנים להעתקת מתחם המחנה הצבאי מהעיר. בעיריית נשר בירכו על קידום ההסכם, שמהווה בשורה לתושבי העיר, שכן פינוי המתחם יאפשר את הקמתו של של אזור תעשייה חדש במפרץ חיפה וכן עשרות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

בסיס הדלקים ממוקם מדרום לרחוב בר יהודה באזור התעשייה של נשר, בלב האזור התעשייתי-מסחרי של מפרץ חיפה במרכז המטרופולין, בנקודת החיבור בין אזור עמק יזרעאל, חיפה והקריות. הבסיס, אשר אחסן בעבר מוצרי דלק וחומרים מסוכנים, אינו פעיל בשנים האחרונות. בחודשים האחרונים קיימו משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל מו"מ לפינויו, שהבשיל בימים אלה. על פי ההסכם, בשטח שיפונה יוקם אזור תעסוקה רחב ידיים, בייעוד של תעשייה, תעשייה עתירת ידע, מלאכה ועוד. את גיבוש ההסכם הובילו ראש חטיבת שיווק ופינוי מחנות באגף אמון במשרד הביטחון, אבי שקד, ומנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברשות מקרקעי ישראל, מאיר פרי.

עם מימוש ההסכם, הקרקע תצא לשיווק מיידי במכרז קרקע בתהליכי תכנון (מקב"ת). על המקרקעין חלה תוכנית, שאושרה בשנת 2017, וייעדה את השטח לשבעה מגרשים, הכוללים 36 דונמים, כאשר 20.6 דונמים מתוכם, בארבעה מגרשים, הם בייעוד של תעשייה ומסחר ו-15.4 דונמים בשלושה מגרשים הם בייעוד של תעסוקה. הסך הכל ייבנו כ-35,970 מ"ר בארבע קומות.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "ההסכם יבטיח הקמת אזור תעסוקה, תעשייה עתירת ידע ומלאכה ויביא לניצול מיטבי של הקרקע וכן פינוי מפעל הדלקים המזהם, בדומה להעתקה של מחנות צה"ל אחרים ממרכז הארץ לטובת שימושים אזרחיים. הפינוי של המפעל הוא בשורה לתושבי האזור ויהווה תמריץ לפיתוח העיר".

פרי: "מדובר בהסכם חשוב, בהמשך לפינוי מחנות צה"ל גם מחוץ ללב אזורי הביקוש, תוך ראיית ניהול קרקעות המדינה בצורה יעילה ומיטבית לצד קידומו ופיתוחו הכלכלי של אזור חיפה והצפון".

 

שקד: "משרד הביטחון רואה חשיבות גדולה במהלך הלאומי לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים, מהלך שמאפשר גם התפתחות עירונית וכלכלית וגם חידוש תשתיות של צה"ל לשנים רבות קדימה. אנו נערכים בימים אלה לפינוי מחנות נוספים, בזכות שיתוף הפעולה המצוין עם רשות מקרקעי ישראל".

ראש עיריית נשר, רועי לוי: "זו בשורה אדירה לתושבי נשר. במשך שנים פעלתי הן מול משרד הביטחון והן מול רשות מקרקעי ישראל, כדי לייצר את ההזדמנות למכירת השטח ולא פחות חשוב מכך – לטיהורו. במסגרת העסקה עמדנו על כך שתתבצע החלפת קרקע במתחם. שיווק השטח יאפשר לעוד רשתות מסחר ויזמים להשקיע בנשר. שטח הבסיס היום ממוקם בצמידות לאזור התעשייה והיזמות שאנו מקימים במחצבה 4.5 וייקרא 4tech, לכן זה רק הגיוני להמשיך את רצף הפיתוח לשטחים נוספים בעיר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר