כנס ראשון מסוגו בנשר (צילום: דוברות עיריית נשר)
כנס ראשון מסוגו בנשר (צילום: דוברות עיריית נשר)

כנס ראשון בנושא חינוך דיפרנציאלי התקיים בנשר

מטרת הכנס הייתה להתבונן בצורה מעמיקה על מגוון המענים של המערכת החינוכית העירונית לתלמידים. מנהל המחוז במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, הדגיש את העקרונות שצריכים להוביל מוסד חינוכי בהקשר של חינוך דיפרנציאלי

פורסם בתאריך: 15.6.22 15:09

כנס בשם "איך עושים חינוך דיפרנציאלי" התקיים אמש (ב׳) בנשר. הכנס חיבור בין בעלי מקצוע בתחום החינוכי והיווה פלטפורמה לדיון במענה החינוכי המיטבי עבור כל תלמיד באשר הוא. בכנס נאמו מנהל מחוז חיפה ד"ר סער הראל, מנהלת מחלקת החינוך בעירייה הגב' גלי כהן והמפקחת על החינוך המיוחד במשרד החינוך גב' דליה צפניה

מטרת הכנס הייתה לעצור, דווקא בשיאן של הכנות סיום השנה, ולהתבונן בצורה מעמיקה על מגוון המענים של המערכת החינוכית העירונית לתלמידים. בכנס נכחו יועצות מכל בתי הספר בעיר, רכזות הכלה, מורות שילוב, פסיכולוגיות בית ספריות, חברי המחלקה לשירותים חברתיים, מנהלים ומנהלות בתי הספר ועובדי מחלקת החינוך של העירייה.

את הכנס פתח מנהל המחוז במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, בשיחה על העקרונות שצריכים להוביל מוסד חינוכי בהקשר של חינוך דיפרנציאלי. הראל שם דגש על פיתוח תפיסה של הכלה, ומתן מענה מותאם לתלמידים מגוונים, בעלי רמות ידע ומיומנויות שונות, הלומדים באותה הכיתה.

המפקחת על החינוך המיוחד גב' דליה צפניה, נשאה דברים וחשפה את נתוני העיר בתחום ההכלה והשילוב. בהרצאתה דיברה המפקחת על היחס בין הילדים עם צרכים מיוחדים בנשר אשר לומדים ב״כיתות רגילות״ אל מול כיתות חינוך מיוחד. מתוך כך, שיבחה את מערכת החינוך בנשר, אשר מצליחה לשלב יותר ילדים עם צרכים מיוחדים (בשיעור גבוה מהממוצע) במערכת החינוך הרגילה.

 

 

את הכנס סיכמה מנהלת מחלקת החינוך בעירייה, גלי כהן, אשר הסבירה כיצד לוקחים תאוריה אשר מדברת על מתן מענים מגוונים והופכים אותה לכלי פרקטי בו יכולים לעשות הצוותים החינוכיים שימוש בעבודתם היומית.
מהנתונים עברו הצוותים לשלב הפרקטי בו השתתפו בסדנה של מיפוי עצמי ובניית כיווני פעולה בתחום הכלה ומיצוי פוטנציאל לקראת שנת הלימודים הבאה, בהשתתפות גורמי רווחה ושפ"ח.


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר