שיקום רחוב בקרית חיים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
שיקום רחוב בקרית חיים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

אספלט כתעמולת בחירות

פורסם בתאריך: 21.7.18 19:40

“עיריית חיפה מבצעת ריבוד כבישים. מצטערים על אי הנוחות הזמנית”. מי שאינו מכיר את הנוסח המסוגנן הזה על גבי שלטים שהוצבו מתחת לכל עץ רענן, שבעבר היה גם חתום עליו ראש העיר יונה יהב באופן אישי, או שהוא לא חיפאי או שהוא נוסע בהתמדה לחופשה בחו”ל כמה חודשים לפני כל מערכת בחירות וחוזר לאחריה. האם תושבי חיפה הם באמת חסרי בינה כל כך עד שהם אינם קולטים שמדובר באקט מכוון לקראת הבחירות, ומאמינים בדיעבד שאכן העירייה מבצעת את העבודות האלה כל הזמן ולא רק כאקט של שיפור עמדות לקראת החגיגה ביום הבוחר?

כל ילד מבין שהשלטים האלה מוצאים אוטומטית מהמחסנים כל חמש שנים. פעם אלה היו לבני אקרשטיין שבכל מערכת בחירות היו מחליפות עוד כמה קילומטרים של אספלט, ואחרי שהן איבדו מיוקרתם עבר המוקד לכיכרות ולמזרקות. כעת, עם העלייה המטורפת במספר כלי הרכב, נשארנו עם האספלט עצמו.

תקציב שיקום הכבישים בשנת 2016 עמד על רבע מגובה התקציב לאותו סעיף בשנת 2017. מעבר לאקט הציני שמונע את התחזוקה השוטפת של התשתיות העירוניות למען הרווח הפוליטי, יש גם בעיה נוספת. השלטים האלה מוצאים את דרכם איכשהו למרכזים של אוכלוסייה חזקה, לאורך ציר הרכס, בנתיבים הסואנים בדרך לשכונות האמידות. למה הם לא מופיעים בחלקים הנידחים של חיפה? האם זה משום שמישהו מחזיק בידיו את התפלגות שיעור ההצבעה לראשות העיר לפי שכונות ויודע איפה אין טעם להתאמץ ואיפה כדאי לרכז את המאמצים?

אבל גם בשכונות החזקות השינויים הם קוסמטיים בלבד ומתאימים לשיטה של מריחה מהירה לקראת הבחירות. הבורות, הסדקים והגבשושיות בדרך הים, בשדרות הצבי, בדרך פיק"א ובדרך יעקב דורי הם חלק מהווי הנהיגה החיפאי. שלא לדבר על אזורים נידחים עוד יותר כמו דרך ידין שבה טסים במהירות של 90 קמ”ש על כביש שלא היה מבייש מעברים בהימלאיה, וכמותו גם נתיבים אחרים במפרץ ובקרית חיים.

השיפוץ של מרכז הכרמל, שהיה יריית הפתיחה של עונת הכבישים המקורצפים, גם הוא קוסמטי בלבד, והתכנון התחבורתי המתלווה אליו הוא לקוי מאוד. אין ספק שהשיקום של מרכז הכרמל הוא נחוץ מאוד בגלל התשתיות המשובשות ובשל בעיות התחבורה, אלא שכרגע לא ברור אם הוא באמת יוביל לשיקומו של המתחם.

השורה התחתונה היא שיש סתירה בין ההתנפלות של מכבשים ושל מכונות ענק על הכבישים בתקופה קצרה לבין תכנון מסודר לטובת התושבים. אין זמן לבדיקה של צרכים ולגיבוש של סדרי עדיפויות ואין חשיבה לטווח ארוך. מה שקובע זה הנראות הבולטת של השלטים.

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנכ”ל אגודת מכבי חיפה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי מאוכזב

    יונה הגיע המזמן שתעזוב את התפקיד שלך כ אתה כישלון מתמיד ומשחת העיר חיפה עסקים ומגורים ביחד כל עוד זה ימשיך אין לך סיכוי להיות ראש עיר

  2. עהאד

    אין תקדים לעצמת ההתנגדות שיש ליהב בכל המגזרים . אני איש פשוט מהשטח. ואני רואה שליונה יהב אין סיכויים בבחירות חיפה 2018 אצלינו במגזר הוא אאוט. בחרדיים הוא אאוט. יש לו רק בכבאבירים הם כולם פקידים אצלו. לא פוגש אנשים שהולכים להצביע לו. לא פוגש. יהב נגמר בעיר. יש לאביהו אהן הרבה תומכים בגלל ריבוי האלרגיות והסרטן של התושבים מול הצביעות של יהב בנושא המפעלים המזהמים.
    לקאליש דווקא יש סחף של מצביעים זה נראה שהיא הולכת להיות ראש העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר