זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

כעת למבחן התוצאה

פורסם בתאריך: 10.11.18 18:54

יש המון משימות דחופות במדינת ישראל, ואני לא יודעת להסביר עד תום מדוע נקשרה נפשי דווקא בחיפה. אולי כי היא מזכירה לי את עצמי בתיכון – מלאה בפוטנציאל.

נכנסתי להרפתקה הפוליטית כמה חודשים אחרי לידת בתי הבכורה. בזמן ההיריון מתחדד חוש הריח. לא הייתי צריכה נתוני ניטור – ידעתי לבד מהי איכות האוויר ומתי יש עוד “תקלה” בבז”ן. כשהגעתי לאזור המפרץ לערוך קניות לקראת הלידה, הריח הנוראי סביב עלה לי על העצבים.

יש בי חיידק של עשייה פוליטית. מכיוון שבחירות מוניציפליות מתרגשות עלינו פעם בחמש שנים, ערכתי חישוב שבעשור הקרוב תמיד יהיו אילוצים אישיים שימנעו ממני להשתתף בהן. אמרתי לעצמי “על החיים ועל המוות” וקפצתי למים מתוך ידיעה שלא יגיע זמן מתאים יותר. כך החלטתי לרוץ בבחירות עם סיעת הירוקים שמובילה את המאבק בבז”ן.

אז למרות שמאז הלידה לא ישנתי לילה שלם, מצאתי את עצמי בחודשים האחרונים מלאת מרץ ואנרגיה, חורשת את העיר מתוך בערה פנימית לשינוי שבוא יבוא. מעניין – לו הייתי פוגשת את עצמי המבוגרת לכוס קפה, מה אני עם שיערות השיבה וחוכמת החיים היתה אומרת על הכניסה לפוליטיקה?

ימים ספורים עברו מאז הבחירות. חשבתי לתומי שאחריהן, כמו אחרי החגים, החיים ייכנסו לתלם ולשגרה, אבל בינתיים אני מוצפת. מוצפת באהבה, בפרגון, בציפיות, ברעיונות ובעיקר בפניות על בעיות שונות – צהרון שנסגר בקרית חיים, ריחות של ביוב בכניסה לבת גלים, כריתת עצים שנועדו לשימור, היעדר ספסלים ושבילי אופניים ועוד ועוד.

באבחה אחת עברתי מהצד המתלונן לצד שמתלוננים אליו, ואני לא מתלוננת על זה, נהפוך הוא – אני גאה ושמחה מאוד. להיות חברה במועצת העיר זה תפקיד התנדבותי נחשק ביותר, כי נלווים לו יוקרה, עניין ויכולת השפעה. זאת גם פריבילגיה – אני מכירה אנשים מעולים שלא יכולים להרשות לעצמם לקחת אחריות גדולה כל כך בהתנדבות, פשוט כי הם עסוקים בעול פרנסה ומשפחה.

האינטרס של העיר הוא שמועצת העיר תשקף את הציבור – שיהיו בה סטודנטים לצד גמלאים, שכירים לצד עצמאים, מורים, רופאים ואמנים – כל מי שאכפת לו.

הרבה אנשים טובים התמודדו בבחירות האחרונות ופגשו את אחוז החסימה מהצד הלא נכון. למעשה, 22,800 איש הצביעו למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה שעמד על כ־3,000 קולות. מדובר בחמישית מכלל המצביעים. כמי שנלחמה על כל קול, אני מעריכה את כל מי שהעז והעמיד את עצמו למבחן הציבור.

הבחירות הסתיימו בהצלחה ענקית מבחינת הסיעה שלי. הכפלנו את כוחנו לארבעה מנדטים, ו־11,300 איש בחרו בנו כי איכות הסביבה ואיכות השלטון הם הנושאים הקריטיים ביותר לדעתם מבחינת סדר היום של מועצת העיר בחמש השנים הקרובות.

הניצחון המוחץ בבחירות שייך כמובן לראש העיר החדשה עינת קליש רותם, שסיעתה ישבה ביחד עם הירוקים באופוזיציה העירונית בקדנציה שתסתיים בקרוב.

ארגון חוגי בית התחלף במשא ומתן קואליציוני שאיני יודעת מה יהיו תוצאותיו. בפוליטיקה כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה, וכך, למרות שאוהדים רבים של קליש רותם ושל הירוקים רוצים לראות אותנו משלבים ידיים, לא בטוח שזה מה שיקרה בפועל בחסן שוקרי 14. בשוך סערת הבחירות קל לשכוח את הפייק ניוז ואת הפרופילים הפיקטיביים והמלעיזים בפייסבוק. כעת חובת ההוכחה היא עלינו, על כל מי שקיבל אמון מהציבור.

ביראת כבוד החלטתי שאני רוצה פוליטיקה עכשיו, וכמו שבתור אמא התרגלתי לחיות עם בלגן שלא מסתיים, כך בתור חברת מועצה אני מצפה לחיים קשים, מרובי עבודה שלא נגמרת. כעת הגיע הזמן של מבחן התוצאה. המשך יבוא.

הכותבת נבחרה למועצת העיר במקום השני ברשימת הירוקים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר