רואים שש שש | צילום: אילוסטרציה
רואים שש שש | צילום: אילוסטרציה

רואים שש שש

חוש הראייה הוא אחד הדומיננטיים מבין החושים והעין שלנו היא איבר רגיש ומורכב. מתי מבצעים בדיקת ראייה? מהם הסממנים לראייה ירודה? ואיך יודעים שבחרנו את האופטומטריסט המתאים לנו? לפניכם הפרטים

פורסם בתאריך: 5.11.21 17:19

מכירים את התחושה שפתאום אתם מרגישים שאתם רואים מטושטש? צריכים לאמץ את העיניים בראייה מרחוק ואם אתם תלמידים או סטודנטים אזי כל מה שכתוב על הלוח נראה מעורפל? חוש הראייה שלנו הוא הדומיננטי ביותר מבין כל החושים, והעין היא איבר רגיש ומורכב במיוחד, לכן, בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט צריכה להיות עניין שבשגרה בכל גיל, כדי לוודא שהראייה שלנו תקינה וכדי למנוע התפתחות של בעיות ראייה שונות.

כל מי שכבר מודע לבעיית ראייה, כזאת או אחרת, מכיר את המושג "אופטומטריסט" וסביר להניח שביקר אצל אחד כזה לבדיקת ראייה בשלב זה או אחר. יש לציין, כי בדיקותיו של האופטומטריסט אינן מסתכמות בהתאמת משקפיים, אלא ממשיכות לתחומים מגוונים ומורכבים הקשורים במבנה העין.

האופטומטריסט בודק את תפקודה הכללי של העין, את תקינותן של מערכות העצבים והשרירים בעיניים, את חדות הראייה ושבירת הקרניים, מבצע בדיקות לאיתור עוורון צבעים, איתור ליקויי ראייה ופזילה בקרב ילדים, מבצע בדיקת קוצר ראייה, מאתר בעיות בשדה הראייה, כל זאת בעזרת מכשור מתקדם וציוד חדשני אשר באמצעותו מגיע לרמת אבחון מדויקת של הבעיה ולהתאמת משקפיים, עדשות מגע וכל אמצעי אחר באופן מיטבי. בהגיעכם לאופטומטריסט תקבלו אבחון מקיף לליקויי ראייה שונים, ותיהנו מפתרונות יצירתיים אשר יתקנו את ראייתכם וישפרו את איכות חייכם.

מתי כדאי לבצע בדיקת אופטומטריסט?

רופאי עיניים ואופטומטריסטים ממליצים לבצע בדיקות עיניים וכן בדיקות ראייה לתינוקות החל מגיל חצי שנה כדי לוודא התפתחות תקינה של הראייה. כאשר הילד מגיע לגיל שש נערכות לו בדיקות ראייה במסגרות החינוכיות בהן הוא נמצא על פי הנחיות משרד הבריאות.

לקבלת רישיון נהיגה עוברים בדיקה ממוחשבת לבדיקת ראייה תקינה וטווח הראייה. בדיקת אופטומטריסט היא חובה בעת הוצאת רישיון נהיגה בהתאם להנחיות משרד הרישוי ומשרד הבריאות.

באופן כללי, אם אתם מרכיבים משקפיים מומלץ להגיע אל אופטומטריסט פעם בשנה לבדיקה שגרתית, וכך גם לרופא עיניים. מעבר לכך, ישנם מצבים שבהם כדאי להגיע באופן מיוחד לאופטומטריסט – כאשר מופיעה ירידה באיכות הראייה, קיימים טשטושים של שדה הראייה, כואבות העיניים או כואב הראש בזמן קריאה.

החל מגיל 40 מומלץ להיבדק כל שנתיים והחל מגיל 50 מומלץ לעבור בדיקות עיניים מקיפות אחת לשנה.

איך בוחרים אופטומטריסט?

להיות אדם שסובל מבעיית ראייה זה לא דבר קל ויש כאלה שמתקשים להתמודד עם הלקות, יש המתביישים במשקפיים ומתכחשים. הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להתמודד עם המצב ולא להזניח את בעיית הראייה, שכן, הזנחה פירושה החמרה של הבעייה. אך איך תדעו למי לפנות?

דבר חשוב הוא לפנות לבדיקה אצל אופטומטריסט מוסמך שעבר הכשרה מתאימה. אופטומטריסט מוסמך הוא מי שסיים ארבע שנות לימוד במוסד אקדמי מוכר ועבר את המבחנים הרלוונטיים מטעם משרד הבריאות. את ההסמכה ניתן לוודא על ידי בחינת התעודה והרישיון לעיסוק במקצוע שלרב תולים האופטומטריסטים במשרדם, וכן באמצעות המסמך שמתאר את תוצאות הבדיקה שנערכה לכם, עליו מתנוססת חתימת האופטומטריסט.

בנוסף, בחירה של אופטומטריסט רצוי לעשות בהתאם להמלצות שקיבלתם עליו מחברים ומכרים, שמכירים את האיש וגישתו למקצוע. וכן, למען נוחותם האישית עדיף לפנות אל אופטומטריסט שנמצא קרוב לאזור מגוריכם.

כדאי לפנות לאיש מקצוע שיידע לתת פתרונות רחבים, וכן, אחד שידריך אתכם בדיוק וסבלנות בכל הנוגע לשימוש במשקפיים, או איך מרכיבים את עדשות המגע, למשל.

שימו לב שהמקום בו הוא מקבל אתכם יהיה מאיר פנים, מקום שיהיה לכם נעים להגיע אליו בכל בדיקה, חשוב שיקבלו אתכם בסבר פנים מחויך, וכן, מקום שעומד בלוחות הזמנים כדי שלא תיאלצו לבזבז זמן נוסף בהמתנה. ואם כבר ממתינים מספר דקות, בחרו מקום שמציע מבחר מסגרות לעיניים, יש מסגרות ממותגות, משקפי שמש של מותגי נחשבים וכל מה שעושה לכם טוב לטיפול בבעיה ברמה הכי גבוהה ומקצועית.

לסיום, חשוב לבדוק מחירים ואף מומלץ להשוות מחירים. בכל מקרה כדאי לדעת מראש כמה יעלה השירות שלו אתם זקוקים כדי שתוכלו לתכנן את ההוצאה.

לפניכם פרויקט מיוחד עם מרכזי האופטיקה והרשתות המובילות בחיפה והצפון, המציעים לכם מענה איכותי לבעיות הראייה, ויפה שעה אחת קודם.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר