ד"ר סרג'יו סוצ'אה - מומחה לרפואת עיניים ומנתח קטרקט וקרנית בכיר | צילום: ד"ר לוינגר מדיקל
ד"ר סרג'יו סוצ'אה - מומחה לרפואת עיניים ומנתח קטרקט וקרנית בכיר | צילום: ד"ר לוינגר מדיקל

כיצד תדעו כי אתם סובלים מקטרקט?

מהי בעיית הקטרקט? אילו סימנים מצריכים הגעה לרופא? מהן הבדיקות שיבוצעו על ידיו? האם הן כואבות? והאם ניתן להיפטר מהמשקפיים? ד"ר סרג'יו סוצ'אה, מומחה לרפואת עיניים ומנתח קטרקט בכיר מסביר מתי התופעה הופכת מדאיגה

פורסם בתאריך: 5.11.21 17:50

חוש הראייה הוא המשמעותי ביותר מבין חמשת החושים של האדם, העיניים שלנו הן איברים משוכללים ומהמורכבים ביותר בגופנו, לכן, כאשר מתעוררת בעיה כדאי לטפל בה מוקדם ככל שניתן על מנת למזער נזקים ולשמור על האיבר הכה חיוני הזה.

לדברי ד"ר סרג'יו סוצ'אה, מומחה לרפואת עיניים ומנתח קטרקט וקרנית בכיר: "אחת התופעות הנפוצות, שמובילה לפגיעה בראייה היא הקטרקט. הטכנולוגיה החדשנית כיום מאפשרת זיהוי התופעה ומתן טיפול מיטבי".

ד"ר סרג'יו סוצ'אה, רופא בכיר במרכז הרפואי "מעין" חיפה, ואחראי על תחום קטרקט וטראומה של המקטע הקדמי של העין במחלקת העיניים בבית החולים רמב"ם, מסביר מהו קטרקט וכיצד מטפלים בתופעה המטרידה.

מהו קטרקט?

"קטרקט הוא מצב שבו עדשת העין שהיא לרב שקופה הופכת עכורה. קרי, בכל עין ישנה עדשה שקופה שמרכזת על הרשתית את קרני האור, להיווצרות תמונה ברורה. אך כאשר העדשה הטבעית הופכת עכורה מתקבל מצב שנקרא "ירוד" או "קטרקט", כלומר הפרעה בהעברת קרני האור, שיוצרת ירידה וטשטוש בראיה. קטרקט הוא לא מחלה אלא תהליך טבעי של הזדקנות העדשה, והוא קיים בשכיחות גבוהה בגילאי שישים ומעלה, עם זאת יכול להופיע בגיל צעיר יותר וגם בקרב תינוקות. ישנם גורמים נוספים לקטרקט כמו חבלות, טיפולים תרופתיים, מחלות כלליות ומומים מולדים". בשלבים המוקדמים של הקטרקט, רק חלק מהעדשה מתעכר, מה שגורם לראייה מטושטשת ופעמים רבות באור חזק, כאשר האישון מצטמצם, הטשטוש מתעצם. כמו כן, לעיתים יכול החולה לסבול מראייה כפולה".

כיצד מזהים את התופעה?

"הסימן המרכזי לקטרקט הוא התדרדרות הדרגתית באיכות הראייה. מדובר בתהליך שיכול להימשך חודשים ספורים עד שנים. ההתדרדרות בראייה ובמשך הזמן בו הראייה מתדרדרת שונים מאחד לשני ועל פי רוב אינם מתקיימים באותה המידה ובו זמנית בשתי העיניים. מסיבה זו כאשר ישנה ראייה תקינה יחסית בעין אחת לעומת האחרת, ההתדרדרות בראייה אינה מורגשת ואפשר להמשיך ולהתנהל כרגיל בשגרת היום".

מהו המענה הטיפולי המיטבי?

"המענה הטיפולי לבעיה זו הוא ניתוח, שנחשב כיום לבטוח מאוד, מהיר ובעל שיעורי הצלחה גבוהים. לרשות הרופאים והמנותחים אמצעים מתקדמים, הכוללים אפשרות לביצוע ניתוח קטרקט בלייזר, המבוצע באמצעות מכשיר לייזר מהמתקדמים בעולם ומאפשר למנתח להשיג דיוק מרבי ביצירת הפתח בקופסית העדשה וביצירת פתחי הכניסה בקרנית, בהתאם לקימור הקרנית. בנוסף, בשיטת הלייזר, מתאפשר בניתוח אחד לפתור שלוש בעיות בראייה: הסרת קטרקט, תיקון תשבורת הראייה (המספר) ותיקון אסטיגמציה (צילינדר)".

האם ניתן להיפטר מהמשקפיים ?

"בניתוח קטרקט בלייזר ניתן להשתיל את כל סוגי עדשות הפרמיום המתקדמות: עדשות טוריות לתיקון אסטיגמציה ועדשות מולטיפוקליות, אשר פותרות לרוב את הצורך הן במשקפי קריאה והן במשקפיים לרחוק, לאחר ניתוח להסרת קטרקט. השתלת עדשות פרימיום היא הפתרון הטוב ביותר למבקשים לעבור ניתוח קטרקט ורוצים לשפר את איכות הראייה ואת איכות חייהם".

ד"ר סוציאה עובד בהסדר עם כללית מושלם. מקבל ייעוצים במרפאות ד"ר לוינגר מדיקל במרכז הרפואי מעיין, רחוב מרקוני 10 חיפה (בניין הצ'ק פוסט), ובמרפאת 'מדיקל טופ' בקניון המושבה בראש פינה.

לתיאום פגישת ייעוץ חייגו *2536


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר