מסדה. רחוב קסום אחד (צילום: אייל טואג)
מסדה. רחוב קסום אחד (צילום: אייל טואג)

בואו למסדה

פורסם בתאריך: 16.10.17 10:13

אפשר לומר הרבה דברים על הדר. אמנם עדיין לא הגענו לרמה שמטורפים יורים אש חיה אוטומטית על אנשים בפסטיבל מוזיקה בסטריפ המרכזי ברחוב הרצל מהקומה ה-32 של בית מלון יוקרתי, אולי פשוט כי אין בתי מלון יוקרתיים עם כל כך הרבה קומות שאפשר לתפוס מהם עמדת ירי טובה, אבל אולי בעיקר כי אין על מי לירות ברחובות הדר השוממים בלילה וחבל על כל המאמץ של הזמנת התקשורת לריק ובעיקר על התחמושת היקרה.

אולי הסרקזם הוא לא במקום וחבל להרוס את רוח החג שעבר עם כל הפסטיבלים המוצלחים ברחבי העיר, אבל זה כלל ידוע שכשיש הרבה קהל איפשהו יהיה גם ביקוש למשהו, ובטוח שיהיה מי שיספק סחורה. וזה מוזר, כי מספר התושבים בהדר הוא קצת יותר גדול ממספר האנשים בפסטיבל הדמים בלאס וגאס בשבוע שעבר, באלף אלפי הבדלות, ומפרט קטלוג ההיצע בתחום חיי הלילה בהדר לפי כל מיני סקרים ומחקרים מעלה חשד שאולי יש ברית ערים תאומות סודית בין לאס וגאס לחיפה, ואולי גם עם שיקגו מהמאה שעברה, ובטוח שגם מועצת הארלם קשורה לקונספירציה ושמישהו ירים טלפון לרודולף ג’וליאני – חייבים אותו דחוף בחסן שוקרי פינת מסדה כדי להרגיע ומהר את השכונה. הרי הבלגן לא נחת פה סתם, מישהו בטח הביא אותו לפה, ואולי מישהו אחר יצטרך לעשות את העבודה השחורה. אופס, השתמשתי במילה לא מתאימה. נחשו מאיזו קבוצה קהילתית מכבדת ומכילה יזרקו אותי עכשיו.

לא נורא. צריך להסתכל למציאות בעיניים, בגובה המדרכה, ולהתמודד איתה כמו עם בעיות החניה, למרות שלאחרונה דווקא יש פתרון במרחק הליכה. אגב רחוב, בואו נעשה ספירת מלאי שכונתית: זנות רחוב? יש. משרדי ליווי וזנות מאורגנת בדירות לשימוש יומי? יש. קרוזינג חוקי בגנים ציבוריים? יש. קזינו והימורים? יש. סחר לא חוקי בסמים קלים? נו, באמת, זה בייסיק, ברור שיש. אלכוהול לקטינים? ככה מספרים, בעיקר בפיצוציות, ורצוי להכין מסמכים מזויפים. פשיעת רכוש קלה ומוצרים למכירה שנפלו במקרה ממשאיות וממדפים? יש כמו בכל מכולת, אזור מסחרי ושוק עמוס לעייפה. תחנות סמים קשים? אין לי מושג, אבל אם תיכנסו לרשת החברתית הנכונה תצליחו להשיג כל חומר בכמות הרצויה, רק אל תיכנסו אחר כך לקפה פאזל לבקש את המשקל שלנו מהמטבח כדי לבדוק את תכולת השקית, כי צו איסור קססה על הבר של המנכ”ל והבעלים, שאוסר על העובדים לעשן סמים קלים בזמן העבודה, אוסר עליהם גם לספק ציוד, הדרכה או כל אינטראקציה שקשורה בעניינים מפוקפקים בסביבה המאוד סובלנית לנורמה פסולה, לפחות עד שישתנה החוק לטובת הצרכנים או יתחלפו כאן שוב הבעלים, ושני התנאים לא נראים באופק. עד כאן רשימה נורמלית של סימפטומים למחלות לב של עיר מטרופולינית גדולה ושל שכונה ותיקה שבריאותה ומרחביה העירוניים קצת הוזנחו, ותושביה ובעלי העסקים שבה סוף סוף התעוררו.

אבל יש גם את ההמצאות הממש מוגזמות על השכונה ועל התושבים. שידול לזנות של פלסטינים קטינים כדי שיהודים טהורים יבואו לעשות בהם שפטים ולקדש את הכיבוש בחסות החשיכה? שוחד לפקידי עירייה חילוניים על ידי חצרות חרדיות מזרמים קיצוניים כדי לשחרר להם חסמים בהשתלטות עוינת על מגרשים ועל נכסים? איוש דירות ריקות בבעלות המדינה במשת”פים מטורפים מהשטחים? ומה עם מערכת המחילות הסודית שמחברת את היכל העירייה למוזיאון המדע ואת מנהרות הכרמלית עד הבור בקריה כדי שראש העיר יוכל לברוח במקרה של תקיפת צנרת האמוניה? אולי זה מסביר את פשר הבהלה לסגירת המיכל בקרית חיים ואולי גם את השריפה בכרמל ואת השריפה בכרמלית? הכל אמת לאמיתה, חברים, תבדקו בסקרים ובמחקרים הכמעט לא ממומנים. לרגע לא חשבנו שמישהו באמת מנסה לדאוג לרווחת התושבים.

יש מי שלא הבין עד כה מכל הקונספירציות והשמועות מה באמת קורה, ולכן אפשר לומר בוודאות שמטח היריות לשנת הבחירות כבר נורה ושבקרוב נשמע עוד ועוד שטויות במיץ לא טבעי על חשבון תושבי השכונה שמשמשת בשנים האחרונות שק חבטות נוח ופופוליסטי לכל מיני דמויות, רשימות וקהילות. לא צריך שולחנות עגולים, הצעות לסדר, ועדות ודיונים בשביל להתאמץ לחשוב מחוץ לקופסה. להיפך – בהדר עוד לא מיצו את החשיבה המקובעת הכי מרובעת בארון, ולפיה כדי שהדר תתרומם ותחזור לגדולתה צריך פשוט לדאוג שהשכונה תמיד תהיה נקייה. נקודה. נקייה מהלכלוך ומהזוהמה ברחובות, נקייה מזיהום האוויר, נקייה מטיפוסים מפוקפקים בגנים הציבוריים, נקייה מפשיעה ומסמים ומכל התעשייה הלא חוקית סביבה, נקייה מזנות תוך דאגה לרווחת הנפגעים/ות, ונקייה מאינטרסים פוליטיים של כל מיני קבוצות ויחידים/ות תוך המשך טיפוח הפלורליזם, חופש הדיבור וריבוי החיים המשותפים של כל הקהילות, כולל יזמים, נדל”ניסטים מקומיים וגם כסף זר מערים גדולות. בגילוי נאות, אני פשוט רוצה שתבואו למסדה כדי שתראו איך כל זה קורה הלכה למעשה ברחוב אחד קסום בשכונה.

 

הכותב הוא ממובילי הקהילה הגאה והבעלים של קפה פאזל

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר