הראל ברודסלי מ"רימקס פמילי"
הראל ברודסלי מ"רימקס פמילי"

"החיפאים לא פראיירים. אם המחיר לא נכון, הם ימתינו"

דירה להשקעה מומלץ לקנות בשכונות החוף, למגורים - במעלה הרכס, והלקוח החיפאי הוא ממש לא הלקוח התל אביבי • הראל ברודסלי מ"רימקס פמילי" פתח בפנינו את הבית וסיפר גם על העסקה שנחתמה בנשיקה

פורסם בתאריך: 6.1.22 15:31

רזומה: אני עצמאי בתוך המשרד, כבר שש שנים במקצוע. בתחום של מכירות ושיווק יש לי 30 שנות ניסיון בענף אחר, כך שאני מגיע לתחום הזה עם המון אחריות, משהו שלדעתי חסר קצת למתווכים הצעירים. בכל שנה אני נכנס לרשימה של מצטייני הרשת.

כמה עובדים במשרד? אני חושב ש-10.

מוטו: לתת שירות. אחרי הכל אנחנו עובדים מול אנשים, ותמיד צריך לזכור את זה.

באילו שכונות אתה מתמקד? בעיקר על רכס הכרמל.

מה הן ההעדפות של הלקוח החיפאי? בעקבות הקורונה הקונים מחפשים מרחב. כמובן שזה כולל מרפסת וגינה. אם מישהו לפני שנתיים חיפש ארבעה חדרים, היום הוא רוצה להימתח לחמישה, כדי שיהיה גם חדר עבודה. זה מייצר לחץ על אותם הנכסים שעונים על הדרישות, קצת עושה לחץ על הקונים, ואולי משפיע על המחירים.

באיזו שכונה הכי קשה למכור, או שבמחיר הנכון הכל יימכר? דירות נמכרות במחיר הנכון, ומה זה המחיר הנכון? זה המחיר שהקונה מוכן לשלם והמוכר מוכן לקבל. למוכרים יש נטייה לחשוב שהמחירים עולים כל הזמן, לכן אפשר לבקש הרבה יותר. הקונה החיפאי מוכן להוציא סכום מסוים, בניגוד לאזור המרכז, ששם אם המחיר לא נכון, הקונה ידלג. אני לא יודע אם יש דבר כזה שכונה קשה, צריכים להציע מחיר הוגן ותחרותי על מנת למכור.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? השכונות שהעירייה מעודדת בהן התחדשות עירונית אלו הן דווקא שכונות החוף, ושם נראה לי שטוב להשקיע. מבחינת מגורים, החיפאים שאני עובד איתם מעדיפים לגור למעלה, לא למטה. איפה בתי הספר הכי טובים בחיפה? זה עונה על השאלה מה עדיף לחיפאים. אם זה למגורים, למעלה, כי השירותים הם על הרכס, להשקעה זה למטה.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? מתווך יכול לפרסם בהרבה יותר אמצעים אפקטיביים מאשר אדם פרטי. הוא מנהל את התהליכים, עושה גישור, לפעמים יש פקקים במהלך המכירה, ותפקידו של המתווך הוא לעזור לשני הצדדים להשלים את העסקה. למתווך יש מאגר של אנשי מקצוע כמו עורכי דין, יועצי משכנתאות, שמאים, אדריכלים ואפילו שיפוצניקים, שהוא יכול להציע גם למוכר וגם לקונה, כדי לקדם את העסקה. מתווך נכון יכול לעזור למוכר למכור במחיר שטוב לו, בזמן קצר יותר ובפחות טרחה. הקונה מגיע לאותה דירה מאחר שהמתווך רואה את הפוטנציאל מאחורי הקלעים, הוא עשה את הסינון ויכול לנתב ולוודא שיש לו עסקה טובה.

 

 

מתחרים: תחרות זה דבר בריא, אבל השאלה האם אלו הם מתחרים או פוטנציאל לשיתוף פעולה. אם יש לי נכס ולקולגה שלי יש את הקונה המתאים, זה win win. נכון שיש אולי תחרות בגיוס הנכסים, אבל לכולם יש אותה המטרה – להשיג עסקה טובה לשני הצדדים.

כסף: אני לא בן 20 וגם לא בן 30, אני בן 64 ויודע שכסף הוא חשוב, כי בלי כסף קשה לשלם הוצאות. כסף עוזר להניע עסק ומאפשר התפתחות. אז כסף הוא חשוב, אבל לא הדבר הכי חשוב בחיים.

מכונית: לא מכונית יוקרתית. אגיד את זה כך, אין לי בעיה של חנייה.

עסקה שלא תישכח: הייתה לי עסקה מאוד מרגשת. כשהקונים חתמו על ההסכם, הבעל הסתכל על האישה, ראו שהוא מאוד מתרגש, נתן לה נשיקה זוגית כזו, ואמר לה "מזל טוב, יש לנו בית". לרכוש בית זה הדבר הכי גדול שרובנו נעשה בחיים. זו אחת ההחלטות החשובות ואולי היקרות שנעשה בחיים.

ההזדמנויות של חיפה: יש המון פוטנציאל של התחדשות עירונית. עדיין חסרות דירות בחיפה במחיר נכון. יש פה קונים שמחפשים, ועדיין לא מצאו את מה שהם רוצים, מכיוון שהסחורה לא טובה או שהמחיר לא נכון. החיפאים לא פראיירים, אם המחיר לא נכון, הם ימתינו. מוכר שבאמת רוצה למכור על הרכס, יש לו עסקה, ועסקה טובה.

בועה: המחיר שעולה הוא מחיר הביקוש, לא מחיר העסקה. האם זה יתפוצץ? אני לא יודע אם מישהו יכול לנבא את זה, כי חיפה לא משתוללת כמו ערים אחרות. אנחנו אנשים שקולים. מכיוון שאין בנייה, אין מספיק אישורים, וזה יביא לעליית מחירים. אני לא רואה שהמחירים יירדו בקרוב. הכל תלוי במה שהממשלה תעשה לטובת ירידת המחירים. אם פתאום תהיה הרבה סחורה בשוק, יצטרכו ליישר קו. להתפוצץ נשמע כמו 2008, כשהיה פה באמת פיצוץ. אבל כל העולם למד מזה, הבנקים למדו משהו וגם המדינה שלנו למדה. לכן אני לא חושב שייתנו לעסק להתפוצץ, הם כן רוצים שהענף יירגע.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר