הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)

הפרלמנט של רמת גולדה: "לא רואים פה ברחובות חזירים"

ליאורה שלוש, מיכל מורן, ליה דר ואראל סלע מוקי מדברות על היתרונות של רמת גולדה (וגם על החסרונות)

פורסם בתאריך: 3.2.22 19:40

"שכונה מבוקשת על ידי משפרי דיור" 

ליאורה שלוש, משרד התיווך ("צוות נדל"ן"): "רמת גולדה המשתרעת בין רמת בגין ודניה היא שכונה שקטה וקרובה לצירים מרכזיים, צעירה יחסית, בת כ-20 שנה. השכונה מבוקשת ונחשבת לשכונה טובה, כי היא בנויה על הרכס הגבוה טופוגרפית ופונה בעיקרה למערב – לנוף ים ולוואדיות הירוקות. זוהי שכונה יחסית תלולה וקשה להליכה או רכיבה על אופניים, מאחר שהיא בנויה על קרקע הררית עם הבדלי גובה. הבנייה האופיינית בשכונה היא מדורגת של שש-שבע דירות בבניין, בדרך כלל הדירות הן של חמישה חדרים בשטח ממוצע של כ-125 מ"ר עם קומת חנייה, גינות או מרפסות. אין בשכונה נכסים יוקרתיים, יש בעיקר קוטג'ים עם כניסות נפרדות. היא מאוד מבוקשת על ידי משפרי דיור. מחירי הדירות הם בין 17 אלף ל-20 אלף שקלים למ"ר בממוצע.

"האוכלוסייה רובה ממעמד בינוני-גבוה. ניתן למצוא בה עצמאים, אנשי הייטק, חוקרים ועובדים בטכניון ובאוניברסיטה. בצמוד לשכונה מתוכננת שכונה חדשה, "מורדות גולדה", שתכלול בנייני מגורים לצד חנויות ומבני ציבור כמו בית ספר, מתנ"ס וקופת חולים. הוועדה אישרה בנייה של יותר מ-400 דירות בשכונה החדשה ומתוכננת סלילת כביש חדש".

"השכונה משקיפה לנוף מעלף חושים"

מיכל מורן, פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה: "אנחנו גרים בשכונה מאז 1987. גרנו בבית אחד עד שנת 2001, וכשרצינו לעבור לבית גדול, לא רצינו לעבור מפה ומצאנו בית מרווח יותר, במרחק שני בתים מהדירה הקודמת. יש לי קליניקה בשכונה, כך שאני לא ממש יוצאת מפה, מלבד לנסוע לעבודה. גם פילאטיס אני עושה כאן. מה שמיוחד בשכונה שהיא מאוד נוחה, הגנים ובתי הספר קרובים. בתי הספר אמנם מחוץ לשכונה, אך ממש במרחק הליכה. זה בעצם יתרונה של השכונה, שהיא מאוד נגישה.

"השכונה משקיפה לנוף מהמם, מעלף חושים, לכיוון הים, וביום בהיר רואים את הארובות של קיסריה. אני לא יכולה לומר שהשכונה מטופחת או נקייה, המדרכות מטונפות והפיקוח לא עושה דבר, כדי להרתיע את בעלי הכלבים שלא אוספים את הצרכים.

"נקודת אור אחת: מאז שהעירייה התקינה גדרות כדי לחסום את כניסתם של חזירי הבר מהוואדי, לא רואים פה ברחובות חזירים. עד לפני כמה חודשים, הם היו רובצים להם בכיכרות והיה ממש מפחיד לעבור. אני נוסעת לקליניקה שנמצאת שני מטרים מהבית עם הרכב, כי אני מעדיפה לא לפגוש בהם. בסך הכל זו שכונה נהדרת, שקטה מאוד ולא מנקרת עיניים".

 

 

 

"אני מאוד אוהבת את האוכלוסייה"

ליה דר, תושבת השכונה: "גדלתי בשכונה, וגרתי בה מכיתה ב' עד שעזבתי לתל אביב בבגרותי למשך 10 שנים. היה ברור לי שאני חוזרת לשכונה וחזרתי אליה לפני עשור. אני מאוד אוהבת את האוכלוסייה, וכאימא לשתי בנות היה לי מאוד חשוב שיהיו גנים טובים בקרבת מקום. מבחינת מוסדות החינוך, אני לא יכולה לומר שאני מתחברת אליהם, אבל הם סבירים.

"מבחינת פיתוח ונגישות, השכונה מושלמת. כל מה שאני צריכה ורוצה נמצא ממש בקרבת מקום. אמנם המרכז המסחרי באיינשטיין הוא לא ברמת גולדה, אבל הוא משרת את השכונה, ויש בו הכל – סופרמרקט, סופר פארם, ובקרוב יפתחו בו סניף של 'סינטה בר', וזה מקסים, זה סוגר לי פינה של ארוחת צהריים לילדה שלומדת בבית הספר ממול. הקרבה הזו למוקדי העניינים מאפשרת להישאר באזור ולא לצאת החוצה. אני כל כך אוהבת לגור כאן, שעכשיו אני מחפשת לעבור לדירה יותר גדולה, אבל רק פה בשכונה".

"המקום המושלם לגדל בו ילדים"

אראל סלע מוקי, מנהלת מכירות, תושבת השכונה: "אני גרה בשכונה שנתיים, וממש מרוצה. מהשקט, מהשכנים המקסימים, יש תחושה של מושב או קיבוץ, כי כולם מכירים את כולם. יש לנו נוף מדהים לים, וגינה נהדרת, וזה המקום המושלם לגדל בו ילדים. הביקורת היחידה שיש לי, קשורה במצב הכבישים בשכונה. הרחוב שבו אני גרה, פנחס רוזן, מאוד צר ומהווה סכנה גם לאנשים, אבל במיוחד לחיות. בתור חובבת חיות, אני נתקלת בתופעה מצערת שחתולי רחוב נדרסים בגלל הכביש הצר והייתי מצפה מעיריית חיפה לעשות משהו. הבנתי מהשכנים שהם ביקשו מהעירייה להוסיף במפרים, אבל שום דבר לא נעשה. דווקא מבחינת החזירים יש לנו שקט, מאז ששמו את הגדרות. לי באופן אישי הם לא הפריעו, אבל השכנים מרוצים".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר