הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)

הפרלמנט של יזרעאליה: "אבן מרגלית בכתר רובע נווה שאנן"

יעקב שטרית, אלה אהרונוב, מלכי שלו ודני זומרשטיין מספרים על יזרעאליה

פורסם בתאריך: 10.2.22 16:13

"אייקון היסטורי המאפיין את השכונה הוותיקה"

יעקב שטרית, יו"ר ועד נווה שאנן ויזרעאליה:"שכונת יזרעאליה, הנמצאת ברובע נווה שאנן, היא אייקון היסטורי המאפיין את השכונה הוותיקה. השכונה חולשת על ציר סילבר, שבו נמצאים בית אבא חושי, המהווה בית לפעילויות תרבות ופנאי לתושבי השכונה, וכן פארק גן אזולאי הגדול והרחב, המכיל מגרש כדורגל כמעט אמיתי עם דשא סינתטי ומתקני משחקים לכל הגלאים, פינות ישיבה ושבילים עם צמחייה ירוקה. בשנה שעברה יזמנו לצידו הקמת גינת כלבים חדישה ונעימה. השכונה פסטורלית וכיף לטייל בה. היא מטופחת וטובלת בירוק ומהווה עוד נדבך המשול לאבן מרגלית בכתר רובע נווה שאנן, שעבר שדרוג והשבחה בשנתיים האחרונות.

"כיום יזרעאליה נמצאת בתנופת פיתוח והשבחה. בין היתר ישודרגו הרחובות הפנימיים של השכונה הסובלים מבעיות ניקוז וירובדו מדרכות שלא טופלו במשך עשרות שנים, וכל זה בתקווה שיעבור תקציב פיתוח לעיר בכלל ולנווה שאנן בפרט בהקדם".

"מחירי הדירות למכירה ושכירות סבירים"

אלה אהרונוב, עיתונאית ותושבת השכונה: "חסרונות – הבניינים ברחוב סילבר ורטנר ישנים. דובר על פינוי-בינוי, אבל לא ברור מתי הוא יקרה, סביר להניח שלא בעשור הקרוב. בשנה האחרונה הופיעו בשכונה הרבה חזירי בר, ולכן התושבים מפחדים ללכת בחושך ולהיתקל בהם. יחד עם זאת השכונה בטוחה ואין בה מקרי אלימות ופשע. יש תחבורה ציבורית נגישה, אך פחות קווים מאשר ברחובות העליונים, כמו הגליל בנוה שאנן.

"יתרונות –  השכונה ממוקמת באמצע, בין השכונות היותר חלשות לבין השכונות עם האוכלוסייה האמידה, שנמצאות על ההר, ולכן מחירי הדירות למכירה ולהשכרה סבירים יחסית לשכונות אחרות. יזרעאליה קרובה למרכזי קניות, כמו החנויות ברחוב חניתה, הגרנד קניון בשמחה גולן ומרכז זיו, גם לקופות החולים (כללית ומכבי). גני ילדים ובית הספר היסודי יזרעאליה נמצאים במרחק הליכה מהרחובות רטנר וסילבר. צמוד לגרנד קניון ממוקם ה"ספורטק", שבו ישנם מתקני כושר, מגרש הוקי וכדורסל, שבילי ריצה והליכה והתושבים מתאמנים בו באופן קבוע. בקיץ ועד אוקטובר מתקיימים בו חוגי ספורט מטעם עיריית חיפה וועד נווה שאנן ללא תשלום, כמו זומבה וריקודי עם ומשתתפים בהם עשרות תושבים".

 

 

"התחבורה פה היא מדהימה"

מלכי שלו, פעילה שכונתית: "השכונה נמצאת במקום מצוין מבחינת תחבורה. אתה יוצא מהבית יש לך את כל התחנות – לכרמל, לקרית אליעזר, לקריות, לעיר תחתית. התחבורה פה היא מדהימה. יש לשכונה הכל – מרכז מסחרי ברחוב חניתה שהוא כמה דקות הליכה, גנים ופארק, כמו פארק אזולאי שהוא מדהים ביופיו ונחשב לריאה ירוקה. המרקם החברתי הקהילתי הוא מצוין. יש בשכונה בתי ספר, כמו דינור ויזרעאליה, המון גנים, גנים פרטיים אבל גם גני עירייה, ויש כמובן מרכז תרבות שהוא בית אבא חושי שיש בו פעילויות עשירות. יש טיילת ביעקב חזן, יש גן כלבים שוועד השכונה קידם, יש פה המון דברים שבאמת הופכים את המגורים כאן לכיף.

"החיסרון העיקרי הוא שכבר הרבה מאוד שנים מנסים לקדם את נושא הפינוי-בינוי במתחם פייזר-קליבנוב-פרץ מרקיש. זו תוכנית שתשדרג את שכונת יזרעאליה. מה גם שהבניינים במתחם משנות ה 70, מתפוררים והמצב הפיזי שלהם ממש לקוי. ורוב האנשים במתחם אלו משפחות שגרות שנים רבות במתחם ואנשים מבוגרים שאין ביכולתם לתקן ולתחזק את המבנה".

"דירות רבות הן של משקיעים"

דני זומרשטיין, סיטידן נדל"ן: "שכונת יזרעאליה היא תת שכונה בשכונת נווה שאנן וכוללת בין היתר חלקים מהרחובות אבא הלל סילבר, כרחוב ארוך וראשי עם בנייני רכבת רבים שנבנו בשנות העלייה הגדולות לארץ, דרך יד לבנים (החלק העליון ביותר), פרץ מרקיש, ניסנבוים, חניתה, טבנקין, פייזר, קליבנוב ורטנר.

"נווה שאנן בכלל ויזרעאליה בפרט כוללות דירות רבות שמוחזקות על ידי משקיעים ומושכרות בעיקר לסטודנטים. הדירות האלה הן בדרך כלל דירות של 3-2.5 חדרים, ומחירן לפני כ-10 שנים היה בין 250 אלף שקלים ל-400 אלף שקלים, תלוי במיקום. כיום דירת שלושה חדרים של כ-70-60 מ"ר נמכרת במחיר של 900-800 אלף שקלים. בשכונה יש בניינים לשימור – על אף שאני אישית חושב שיש לאשר להם פינוי-בינוי בשקלול של היתרונות מול החסרונות".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר