חיפה (צילום: אביב מלכי)
חיפה (צילום: אביב מלכי)

מה יהיה שיעור היטל ההשבחה בפרויקטים של פינוי-בינוי בשכונות העיר השונות?

משרד מהנדס העיר הגיש הצעה לסדר, שבה נקבעו שיעורי ההיטלים במיזמי פינוי בינוי בהתאם לקריטריונים של השכונות השונות. אילו פרויקטים יהיו פטורים מהיטל השבחה? באילו פרויקטים יעמוד שיעור ההיטל על 25 אחוז ובאילו פרויקטים יעמוד על 50 אחוז?

פורסם בתאריך: 24.2.22 17:42

עיריית חיפה מבקשת לקבוע את שיעורי היטל ההשבחה בפרויקטים פינוי-בינוי בשכונות השונות. בעקבות תיקוני חקיקה בתחום ההתחדשות העירונית מתוקף חוק ההסדרים, שחוקק בנובמבר אשתקד, נקבע כי שיעור היטל השבחה שייגבה בתוכניות עיבוי או פינוי-בינוי יעמוד על 25 אחוז במקום 50 אחוז, אלא אם כן מועצת העיר בתחום הרשויות המקומיות יקבעו אחרת. התקנה תיכנס לתוקפה החל מ-1 במאי הקרוב, אולם בידי מועצת העיר הסמכות לקבוע היטל השבחה בגובה של 25 אחוז, 50 אחוז או פטור מלא מהיטל השבחה לפרויקטים של פינוי-בינוי. אם הרשות לא תצביע על כך עד תאריך היעד, 1 במאי, יעמוד שיעור ההשבחה על 25 אחוז לכל העיר. שיעורי היטל ההשבחה יהיו תקפים לתקופה של חמש שנים עד אפריל 2027.

עקב כך, הגיש משרד מהנדס העיר הצעה לסדר, שעליה אמורים היו להצביע חברי מועצת העיר בישיבה ביום ראשון השבוע, אלא שהישיבה לא התקיימה בסופו של דבר, בשל אי הגעתם של רוב חברי המועצה.

מפת שיעור היטלי ההשבחה בתוכניות התחדשות עירונית בשכונות השונות

מפת שיעור היטלי ההשבחה בתוכניות התחדשות עירונית בשכונות השונות

בהצעה לסדר, קובעת העירייה את שיעור היטל ההשבחה בפרויקטים של פינוי-בינוי באזורים השונים בעיר. על פי ההצעה, האזורים שיהיו פטורים מהיטל השבחה הם מתחם "מנספלד" בשכונת שער העלייה, הדר תחתון, רמת ויז'ניץ, ואדי ניסנאס, השטח בתחום תוכנית חפ/2218 ברחוב מח"ל קרית חיים – התחדשות עירונית במסלול עיבוי, מתחם טרומן, מתחם דגניה, מתחם ורבורג בקרית חיים מערבית, מתחם השיכונים בקרית חיים מזרחית, אזור סטטיסטי 111 בקרית שמואל, והשכונות המזרחיות – חליסה, תל עמל, נווה יוסף ונווה פז. גם תוכנית פינוי-בינוי במתחם רוטשילד בקרית אליעזר, המכונה "מתחם B", תהיה פטור מהיטל השבחה.

 

 

על פי ההצעה, האזורים שעליהם יוטל היטל השבחה בשיעור של 25 אחוז הם: קרית אליעזר, קרית אליהו, קרית שפרינצק, השטח הכלול בתחום תכנית חפ/2222 – עיבוי מתחם רמת שאול – אמיל זולא, ושכונות החוף – נווה דוד, שער העלייה, עין הים ויזרעאליה.

היטל השבחה בשיעור 50 אחוז ייגבה בכל השכונות האחרות שלא מוזכרות לעיל. כמו כן היטל בשיעור כזה יגבה גם בתכנית חפ/מק/2188א – פינוי-בינוי ברחוב המלך אמציהו בשכונת נוה דוד בשלב ג' – מגרש 2000, ובתכנית חפ/מק/2455א – התחדשות עירונית פינוי-בינוי המלך שלמה.

בהצעה לסדר נכתב: "הוחלט לחלק את העיר לאזורים, לבחון בכל אזור את הפרמטרים הנבחרים, ולקבוע את מצבו של כל אזור מבחינת הפרמטרים שנבדקו. האזורים שמצבם אינו טוב יזכו לפטור מהיטל השבחה; באזורים שמצבם בינוני ייגבה בתוכניות התחדשות עירונית היטל בשיעור של 25 אחוז , ובאזורים שמצבם טוב, ייגבה בתוכניות התחדשות עירונית היטל בשיעור 50 אחוז.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר