הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)

הפרלמנט: "מרכז הכרמל הוא המרכז האמיתי של חיפה"

ניר שובר, מירה רוזן, דנה שפירא ויהונתן אוסטרובסקי אוהבים את מרכז הכרמל ולא מתכוונים לזוז ממנו

פורסם בתאריך: 25.2.22 01:21

"הרבה ירוק ונוף ים בעיניים"

ניר שובר, חבר מועצת העיר ותושב השכונה: "בחרנו לגור במרכז הכרמל בגלל הרבה דברים שיש לשכונה הזאת להציע. אחרי שרכשנו בית בדניה, לארה, אשתי, החליטה שנמכור אבל לא נעזוב את מרכז הכרמל. לטענתה, אין כמו האזור הזה ובתכלס אני שמח על ההחלטה, כי כיף לילדים ולי. קנינו בית במרכז הכרמל (למזלנו, לפני הקפיצה הגדולה של המחירים, כי היום לזוג צעיר אין שום סיכוי לקנות כאן בית).

"זה אזור עם המון היסטוריה. יש כאן פארקים – גן האם, טיילת לואי, המרפסת של המדינה, גן אלנבי, גן מניה, רובע המדרגות המתפתח, אזור מגורים שיש בו המון מסעדות, בתי קפה וקונדיטוריות משובחות (אנחנו אוהבים לפרגן לעסקים מקומיים ואת זה יש כאן בשפע). יש תרבות בשכונה, יש מוזיאונים, רוב העסקים עובדים גם בסופי שבוע, ויש בעיקר הרבה ירוק ונוף ים בעיניים.

"החינוך הציבורי כאן מבוקש מאוד. בית הספר לקיימות דוד ילין החדש, תיכון חוגים ועירוני ה' המעולים. יש את גני הילדים 'ערמונים' ו'שניר', שבהם יש רשימת המתנה ארוכה מאוד. התחבורה הציבורית כאן מצוינת, ובעיקר הכרמלית שאני משתמש בה המון למעלה ולמטה".

"ורק הכרמלית מסמלת שיש מטרו בעיר"

מירה רוזן, עיתונאית ותושבת השכונה: "1919. אונייה עם 70 יהודים הגיעה מהקווקז לחיפה. על האונייה היו סבי וסבתי, זאב ומניה וולוך, אימי, שרה, ואחותה, לוסיה. שנה אחת הם גרו במושבה הגרמנית, ולאחר מכן עלו למרכז הכרמל לבית שאותו בנה סבי וממוקם בין שדרות הנשיא לרחוב ודג'ווד.

"נולדתי וגדלתי במרכז הכרמל. בעצם כל חיי אני גרה כאן. קשה להוציא ממני את המרכז, אך האכזבה אדירה. ילדיי שגדלו במרכז הכרמל עזבוהו זה מכבר. חיי החברה והבילוי שלנו כילדים וכמתבגרים היו במרכז. 'קפה פאר' היה מקום מפגש מיתולוגי. היום הוא הרוס, ובחלקו מאכיל את אוהבי השווארמה. קולנוע אורלי גם כבר לא קיים. בתי קפה ומסעדות נפתחים ונסגרים בקצב מהיר, ורק הכרמלית עדיין מסמלת שיש מטרו בעיר.

"אנחנו גרים כיום ברחוב מגידו, שהפך עם השנים לחניית מכוניות לכל באי המרכז, כי פשוט אין חניה מסודרת ברדיוס המרכז, להוציא את החנייה במרכז פנורמה ובאודיטוריום. בימי חמישי בערב המרכז שוקק חיים. המסעדות הקטנות מוציאות שלחנות וכיסאות החוצה, והדבר מקנה למרכז הכרמל אווירה של פעילות. והחזירים, אוי החזירים, שמבקרים מדי יום בחצרינו וחורשים את האדמה בחיפוש אחר מזון.

"בחודשי הקיץ כיף גדול. גן האם משמש מוקד להופעות וזה מושך תיירות פנים מכל הארץ, כמו גם פסטיבל הסרטים. אז גם אם ישנן תלונות, אנחנו אוהבים את מרכז הכרמל".

 

 

"המרכז האמיתי של חיפה"

דנה שפירא, בעלת העסק: "שפירא מטבח רחוב": "לפני כשנתיים, כשחזרתי לעיר אחרי 10 שנות היעדרות, החלטתי לפתוח את העסק שלי במרכז הכרמל. אהבתי בתור ילדה לגדול, לבלות ולחיות בכרמל. פתחתי בכרמל, כי האמנתי, ואני עדיין מאמינה, שהכרמל הוא המרכז האמיתי של חיפה. האנשים, התיירות, המגוון, התחבורה, התנועה.

"יחד עם זאת, יש לא מעט בעיות בציר. נתחיל בחנייה, נמשיך במשאבים של העירייה, שלדעתי מופנים בהגזמה לאזור העיר התחתית, לשוק, להדר ולכל מקום שזה לא הכרמל.

"אני זוכרת בתור ילדה את החיים שהיו כאן, בכרמל, המקומות היו מלאים, התנועה הייתה בלתי פוסקת. העירייה הייתה נוכחת הרבה יותר בפעילויות לציבור (׳צובחוץ׳, גן האם, הופעות וכו'). אני מקווה ומאמינה שהכרמל יחזיר עטרה ליושנה ויהפוך להיות המרכז האמיתי של חיפה – שוקק חיים, בילויים, קהילתיות ונוף יפה".

"מבחינתי, זו השכונה האולטימטיבית"

יהונתן אוסטרובסקי, הבעלים של "חיפה סיטי נדל"ן": "היתרונות של השכונה הם הנגישות לצירים מרכזיים. זו שכונה ותיקה, יש בה המון ריאות ירוקות וגם אוכלוסייה מצוינת. יש בה את הכרמלית, ויש פה את כל הבילויים האפשריים – מסעדות, פאבים, מועדונים לילדים, שתמיד יכולים לחזור מהמסיבות ברגל הביתה.

"אני גר בשדרות יצחק, ליד קלר. החלטתי לגור פה, כי אני מאוד אוהב את הכרמל, את האופי של השכונה. הירוק מאוד עושה לי את זה. כמובן שגם בגלל בית הספר של הילדים, שזה הריאלי, והוא מאוד קרוב אלינו. בכלל, מבחינת מוסדות חינוך יש את דוד ילין, הריאלי והרצל. האחרון הוא בכרמליה, מעט רחוק יותר. ויש את תיכון עירוני ה', כך שיש בתי ספר איכותיים למי שמתגורר פה. למרות זאת, זו שכונה שהיא פחות לצעירים ויותר לאוכלוסייה המבוגרת, כי הנדל"ן בה יקר, ואין הרבה צעירים שיכולים להרשות לעצמם לגור פה. זה האופי של השכונה. הארנונה בכל חיפה היא יקרה, ומרכז הכרמל הוא אזור א'. החזירים הם בעיה של כל חיפה, לא רק של מרכז הכרמל. אני מאוהב במקום הזה. גדלתי כאן, עזבתי וחזרתי, כי תמיד רציתי להיות פה, כך שמבחינתי זו השכונה האולטימטיבית".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר