הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)

הפרלמנט: "רמת הנשיא היא 'יוזר-פרנדלי'"

יוליה כנוביץ'-רוזן, גדי נירוזני, ליאור בראלי וג'וזף אטרף, תושבי רמת הנשיא, מספרים מה הם הכי אוהבים בשכונתם (ומה פחות)

פורסם בתאריך: 3.3.22 17:42

"לצערנו, השכונה תקועה בחצי כוח"

יוליה כנוביץ'-רוזן, תושבת השכונה: "אני גרה ברמת הנשיא מאז שהיא נבנתה. המיקום שלה מדהים, זו הייתה שכונה חדשה. הבטיחו לנו בית ספר, פארק, סופרמרקט – הכל ליד, הכל זמין וחבר'ה צעירים כמונו. אלה דברים שמאוד חשובים לנו. המחירים אז היו נגישים יחסית. אמרנו אז לעצמנו, שאחרי שנקנה את הבית ואחרי שיסיימו לבנות את כל הבניינים, נעבור קצת יותר פנימה, כדי שלא נהיה על הקו, אבל, לצערנו, השכונה תקועה בחצי כוח.

"מבחינת תחבורה ציבורית, יש פלוסים ומינוסים. אם אתה צריך לנסוע לאיזשהו מקום בחיפה שהוא לא מרכז הכרמל, אז זה יחסית נוח, כי יש לך תחנות ממש מתחת לבית. אבל אם הילדים שלי צריכים להגיע לאוטובוס לכיוון הכרמל, אז הם צריכים ללכת 10 דקות עד החלק התחתון של בית החולים 10 שבצומת. גם אין בשכונה חוגים נגישים לילדים. צריך גם לזכור שאין בשכונה בית ספר יסודי ושתלמידי ליאו באק עוברים לכאן אחרי פסח, מאחר שעושים אצלם שיפוץ. אתה מבין? תלמידים מבית ספר יסודי אחר עוברים לשכונה שלנו, אבל הילדים שלי צריכים לצאת אל מחוץ לשכונה. איפה ההיגיון?".

"המיקום האסטרטגי של השכונה הוא יתרון"

גדי נירוזני, תושב השכונה: "אנחנו גרים ברמת הנשיא מיום הקמתה. בחרנו בה אחרי שראינו את האזור, שהוא קרוב לים, וגם כי ההורים שלנו גרים לא רחוק. התחבורה הציבורית בה מאוד נוחה, בכל כביש יש תחנה, יש כניסה ויציאה ואין בה פקקים; היא גם קרובה לכניסה וליציאה מחיפה, גם לאזור התעסוקה של מת"מ, קרובה לכרמל, לעיר התחתית, כך שהמיקום האסטרטגי שלה הוא יתרון. כיום, רק מי שיש לו כסף יכול לרכוש בשכונה דירה. מחירי הדירות כאן עלו משמעותית. הדירה הכי זולה של שלושה חדרים יכולה להגיע ל-2 מיליון שקלים, תלוי בקומה.

"מבחינת מוסדות חינוך לילדים זו שכונה אידיאלית. יש פה שני גנים, יש כבר בית ספר ועומדות בפנינו גם אפשרויות לימודים בבתי ספר אחרים כמו ליאו באק. יש בה גם מרכז מסחרי ופארק, זו שכונה שהיא מאוד מסודרת ובאופן יחסי נקייה. אין בה עליות וירידות, כך שמבחינות רבות היא נוחה. החסרונות שלה שהיא נחשבת עדיין שכונה בבנייה. בנו בה עד כה רק 60 אחוז, וזה חיסרון כי אין כביש פנימי עוקף. עד שלא מסיימים לבנות, אתה לא יודע כמה דיירים יהיו, כמה כניסות ויציאות יצטרכו, האם הכיתות יספיקו למספר הילדים או שיצטרכו להרחיב… בכלל, זה לא נעים לגור בשכונה שעדיין בבנייה בתוך בוץ ואבק".

 

 

 

"ראינו את העתיד שבמקום עוד לפני שעברנו לכאן"

ליאור בראלי, בולונג'רי-פטיסרי "ארליך": "לפני שעברנו למרכז המסחרי בשכונה, מכרנו מאפים מהבית בכרמליה. אם תסתכל טוב, אתה תראה שמבת גלים ועד לחוף כרמל אין באמת מאפים ברמה שאנחנו מייצרים. במרכז המסחרי יש חנייה בשפע, כל עם ישראל יכול לחנות בחנייה הזו. וחנייה זה תמיד דבר חשוב. השכונה היא לאו דווקא מרכזית, אמנם מיקום הוא דבר חשוב, אבל אני חושב שגם העסק יכול לעשות מיקום. זו שכונה של משפחות, יש לנו לקוחות מכל העדות והדתות. באים אלינו לקוחות מכל האזורים, ולאו דווקא מהשכונה. המיקום, קרוב לים, מאוד מגניב והוא מהווה מוקד משיכה מאזורים אחרים. ראינו את העתיד שבמקום עוד לפני שעברנו לכאן. אני שמח על המהלך שעשינו לפתוח את העסק בשכונה".

"שכונה ידידותית למשתמש"

ג'וזף אטרש, תושב השכונה: "רמת הנשיא היא 'יוזר-פרנדלי', ידידותית למשתמש. היא נוחה. יש לך שתי חניות מתחת לבניין, יש לך בתים מרווחים, ובתוך דקה אתה יוצא ממנה לתל אביב, ובתוך דקה אתה נכנס לעיר. גם עבור מי שאין לו רכב פרטי, היא פרפקט. יש לך תחנת אוטובוס לכל כיוון שאתה רוצה, ואם אתה צריך מטרונית, יש לך שתי דקות הליכה לתחנה. זה ממש נוח. הילדים שלי לומדים בבית הספר הדו-לשוני, שהוא מאוד קרוב לשכונה, כך שקשה לי לאמוד את נושא מוסדות החינוך מבחינת אחרים. לגבי הצרכים שלנו, המענה הוא מושלם, כי בית הספר הוא במרחק של כמה דקות ברכב או 15 דקות הליכה.

"החסרונות של השכונה הם שהיא מנקרת עיניים – בנייני ענק שנבנו על גבן של שכונות ותיקות, ואני משוכנע שזה בסוף יביא לג'נטריפיקציה. מבחינה חברתית, זו החלטה שאני לא חושב שהיא בריאה. מצד אחד, אני נהנתן כי אני שוכר שם דירה, מצד שני יש לי צרכים והשכונה עונה על הצרכים שלי, אבל מבחינת הצדק החברתי, העבירו את הבנק מדרך הים לשכונה, את קופות החולים למרכז המסחרי, והשכונות הוותיקות, שאוכלוסייתן במעמד סוציו-אקונומי נמוך, נפגעו מכך באופן מהותי, וזה יוצר פער מעמדי מאוד ברור, שזועק לשמיים".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר