הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)

הפרלמנט של כבאביר: "כור היתוך של כל הצבעים, הדתות, האמונות"

בגלל הקיום המשותף, בגלל הנוף המהפנט, בגלל השקט, בגלל הנגישות • האמיר מוחמד שריף עודה, גאולה הולנדר, פזית כהן ועידו מורג מספרים למה הם כל כך אוהבים את כבאביר

פורסם בתאריך: 11.3.22 01:07

"רוב תושבי השכונה הם מוסלמים אחמדים"

האמיר מוחמד שריף עודה, ראש העדה האחמדית בחיפה: "במרחק של חמש דקות נסיעה מערבית למרכז הכרמל שוכן הישוב הערבי כבאביר, שהוא כיום שכונה משכונות חיפה. משפחת עודה, שהיא משפחה ערבייה מוסלמית, הקימה את השכונה לפני כ-170 שנה. בנוסף למשפחת עודה ובמשך דורות עברו לגור בכבאביר משפחות אחרות בעלות קרבה ואחרות, ואף משפחות נוצריות ויהודיות. מספר התושבים הכללי כיום הוא כ-2000.

"מה שמייחד את רוב תושבי שכונת כבאביר המוסלמים הוא השתייכותם לעדה האסלאמית האחמדית העולמית, שמוצאה בהודו. מייסדה של העדה האחמדית מירזא ע'ולאם אחמד (1889) הכריז שהוא המהדי והמשיח המיועד וביאתו מובטחת אצל כל בני הדתות ושבאמצעותו ובאמצעות מאמיניו וממשיכי דרכו, השלום יתממש וישכון בעולם. הם יבטלו את המלחמות ויפתרו את הבעיות ואת הסכסוכים בין הבריות על ידי ויתורים ודו שיח ובדרכי שלום.

"מספר המוסלמים האחמדים בעולם הוא יותר מ-100 מיליון. הם פזורים על פני יותר מ-200 ארצות, ובראשם עומד החליף החמישי הנבחר של המייסד, שמרכזו כיום באנגליה. המרכז האחמדי בכבאביר מקיים מדי שנה מפגש ארצי בין-דתי ומזמין לאירוח את כל המי ומי. השנה יתקיים המפגש בשכונה ביום חמישי, 14 ביולי, בשעות הערב״.

"פסיפס אנושי נדיר"

גאולה הולנדר, מנהלת עמוד הפייסבוק השכונתי: "את שכונת כבאביר זכיתי להכיר לפני 17 שנים. בתחילת שנות ה-20 של חיי עברתי לשכונה, נטעתי שורשים והתאהבתי. התאהבתי בה באהבה ממבט ראשון. אי אפשר שלא. גם להחליף אותה ולעבור שכונה זה כמעט בלתי אפשרי. ניסינו, באמת שניסינו, אבל אי אפשר להתפשר על כלום, לא הסכמנו לוותר על מה שיש לנו: השקט, הנוף, הפסטורליות, השכנים, הקסם – כל אלה הם שילוב של סיבות ששובות אותך.

"לחיות בתחושה של מושב בלב הכרמל. מתעוררים לקול ציוץ הציפורים, ושומעים אותן שוב, כשהן מחפשות ענף לישון עליו ממש דקות לפני השקיעה. שקיעה, אגב, שרואים רק בציורים, בסרטים בחלומות. נישאנו, הקמנו משפחה, הבאנו את ההורים שלנו לגור לידינו, כולם היו חלק מהקסם, כולם נהנו ממנו.

"כבאביר היא שכונה צבעונית, חמה ומזמינה. יש בה הכל מהכל – גנים, בתי ספר, סופרמרקטים, מרפאות, בית מרקחת ועוד, אבל יש בה בעיקר פסיפס אנושי נדיר. כור היתוך של כל הצבעים, דתות, אמונות – פשוט מהמם. איך כולנו הופכים להיות שכנים, חברים – משפחה.

"בעוד כמה חודשים, אחרי שלושה ילדים, גדלנו, בגרנו, אנחנו מסכמים תקופה, סוגרים את הפרק של כבאביר, אבל נשארים קרוב. תמיד תהיה לכבאביר פינה חמה בלב שלנו. פה למדנו מהי סובלנות, הבדלי דת, תרבות, מנהגים וחגים – נהנינו מכל העולמות, ובעיקר למדנו על עצמנו״.

 

 

"מי שלא גר כאן לא יבין"

פזית כהן בן עמי, תושבת השכונה: "אני גרה בכבאביר כבר 20 שנה. חיפשנו שכונה שקטה, שלווה, סגורה, ומאוד אהבנו את הבית שרכשנו. הוא עומד על הוואדי, ויש לנו את כל הנוף לים, וזה כיף. מבחינת מוסדות חינוך לילדים יש פה את בית הספר הרצל, שזה רק לעלות את העלייה, שני מטר מהבית, ותיכונים יש או את חוגים או את עירוני ה', ומי שלא רוצה יש את רעות, אליאנס. היום אפשר לנסוע לבית הספר באוטובוסים.

"יש לי מכולת ליד הבית 24/7, יש אטליז, יש דואר, יש ירקן, יש לי פניסטית, שני בתים לידי. מבחינת תחבורה ציבורית, השכונה מדהימה. אתה לוקח אוטובוס לכביש למעלה, ומשם לוקח אוטובוס לאן שאתה רוצה. גם השכנים מדהימים. הבית שלנו משותף. יש לנו שכן, רופא שיניים ערבי, מנתח כלי דם ערבי, בקיצור דו קיום מדהים. הילדים שלנו משחקים ביחד, וגם כשהיו בעיות במדינה כמו מלחמות וכאלה אתה לא שומע שום דבר. בימי כיפור הם מכבדים אותנו, בימי הזיכרון הם מכבדים אותנו, ועכשיו בחודש הבא הם נכנסים לרמדאן, ואנחנו מכבדים אותם. הם מזמינים אותנו לארוחת סיום חג הרמדאן… יש משהו מיוחד בשכונה הזו, מאוד משפחתי, מי שלא גר בה לא יבין. חסרונות? החזירים. יום אחד אני מגיעה עם האוטו, וחזירה ענקית בגודל של אוטו עומדת מולי. לא יצאתי עשרים דקות מהאוטו עד שהיא הלכה. פחד אלוהים".

"מחירי הדיור סבירים ביחס לכרמל"

עידו מורג, מורג נכסים: "כבאביר מתאפיינת באוכלוסייה מגוונת, יהודים וערבים, שחיים בדו קיום. השכונה בנויה על שלוחה של רכס הכרמל, לכן מצד אחד יש ירידה גדולה בכניסה, ועלייה גדולה בדרך חזרה, דבר המהווה חיסרון. אבל מצד שני, חלק גדול מהבניינים בנויים על צלע ההר וצופים לנוף מדהים של ירוק וים.

"זוהי שכונה שקטה ופסטורלית. מחירי הדיור בשכונה סבירים ביחס לאזור הכרמל, ככה שגם זוגות צעירים שרוצים להישאר באזור הכרמל ואין להם תקציב שמגיע לכ-2 מיליון שקלים, יכולים להרשות לעצמם לרכוש כאן דירה במחירים של 1.4-1.3 מיליון שקלים.

"מבחינת האתגרים של השכונה. כבאביר היא שכונה כלואה, ולדעתי, בכל יום שלא פותחים כביש מכבאביר מערבה זה מחדל ביטחוני, מכיוון שחייבים נתיב יציאה נוסף מהשכונה במקרה של אסון טבע כמו שריפה או רעידת אדמה (כנ"ל גם לגבי כרמליה ודניה). גם מבחינה תחבורתית, ברגע שתהיה יציאה נוספת, זה ישפר את איכות חיי התושבים בשכונה והם יוכלו בחמש דקות לצאת מהשכונה לכיוון הים וכביש החוף. ברגע שיפתחו ציר נוסף, זה יעלה את ערך הקרקע באזור ויהיה משתלם יותר לבצע פרויקטים של התחדשות עירונית".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר