קרית שפרינצק (צילום: מיכה בריקמן)
קרית שפרינצק (צילום: מיכה בריקמן)

הפרלמנט של שפרינצק: "אוויר טוב, חנייה בשפע"

אמיר אקמן, הרב אורי אוזן, פול גובין ומיטל ביטון מונים את היתרונות של קרית שפרינצק (נו, טוב, וגם את החסרונות)

פורסם בתאריך: 26.3.22 01:36

"קרוב לחוף, פחות זיהום אוויר"

אמיר אקמן, א.ב. בנדל"ן: "שפרינצק, שכונת חוף, ורמת שאול, שכונה מעליה, הן שכונות היושבות בצד המערבי של חיפה. יש בהן פחות זיהום אוויר, קרבה לים, קרבה לכביש החוף ולמת"מ, יציאה מהירה לכיוון מרכז הארץ והדרום. יש המון מוקדי עניין מסביב, כמו המעבר למנהרות, בית הספר ליאו באק, שהוא ממוסדות החינוך הטובים בעיר, וגם את בתי הספר רמות ועין הים, שהם בתי ספר מעולים. יש בה גם הרבה גנים, צהרונים, והכל במרחק נגיעה, ולכן זוגות צעירים מגיעים ספציפית לרמת שאול, ביניהם הרבה צעירים מאחוזה ומרכז הכרמל.

"בשכונות האלה יש תמהיל מגוון של דירות – משני חדרים ועד שישה חדרים, והארנונה נשארת ארנונה ג', שזה הופך ליתרון בתחזוקה השוטפת. יש בשכונות האלו עליית מחירים מאוד גדולה, מדברים על מתחמים שלמים שהולכים לעבור התחדשות עירונית, וזה מעלה את ערך הדירות. הנגישות לתחבורה ציבורית היא מצוינת, וזה מצוין למי שאין לו רכב. ובל נשכח, את הקרבה לחוף שנמצא כמעט במרחק הליכה".

"הכל יש פה, ברוך השם"

הרב אורי אוזן, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת ש"ס: "אני גר בשפרינצק 15 שנה, ואני אוהב אותה, כי היא שכונה עממית, פשוטה, עם אנשים פשוטים. הסיבה שאני מתגורר בה היא שהרב שלי, הרב שי פרי שליט"א, גר בה, ואני גר בסמיכות אליו וגם למוסדות שלו שנמצאים בעין הים. כמו כן, אני גם הרב של שכונת שער עלייה, כך ששפרינצק נמצאת בתווך – בין עין הים ושער העלייה, וכך הכל קרוב לי. ויש בה נוף משגע לים.

"מבחינת מוסדות חינוך לילדים. לגיל הרך יש לנו את הגנים בשער העלייה שהם של ש"ס, והילדים היותר גדולים נוסעים להדר.

"מבחינת תחבורה ציבורית יש פה גישה לכל חיפה. אין בעיה בכלל. המטרונית קרובה. שפרינצק גם מאוד מיוחדת בכך שהיא קרובה לפארק הכט שנמצא במרחק הליכה או למרכז המסחרי למעלה, ברמת שאול. יש לנו סופרמרקטים, שאחד מהם הוא כשר למהדרין עבור הציבור החרדי. יש פה דואר, מכולות, מאפייה, הכל יש פה, ברוך השם.

"החיסרון של השכונה הוא שהדירות פה מאוד קטנות ולא מותאמות למשפחות מרובות ילדים. אמנם יש תוכנית לפינוי-בינוי עתידי, אבל לא יודעים מתי זה יקרה".

 

 

"בגדול, יש לה אופי סבבה"

פול גובין, מייסד הכנאפה "הכנופיה": "נולדתי וגדלתי בשפרינצק, ובה גם החלטנו לפתוח את 'הכנופיה'. תחילה פתחנו בבית, עכשיו אנחנו בחנות, ועדיין בשפרינצק.

"מה אני אוהב בשכונה? שאנחנו קרובים לים. בגדול יש לה אופי סבבה, בעיקר בשנים האחרונות. מאז שאני זוכר את עצמי, כילד קטן, השכונה הזו משתפרת, וככל שעובר הזמן, יש פחות פשע, שפעם אולי אפיין את השכונה. היום הרבה פחות. כלומר, יש את זה, אבל כמו בכל מקום אחר, לדעתי.

"הבעיה היא שלצעירים אין מה לעשות כאן, אז הם בורחים למרכז. חצי מהשכבה שלי, או לפחות 30 אחוז ממנה, כבר לא נמצאים בחיפה. כשפתחתי את 'הכנופיה', לא חשבתי שהעסק יגיע לסדר גודל של היום, חשבתי שזה יהיו משהו כמו שעושים ג'חנון מהבית וכאלה, אבל מתברר שאנשים מאוד התחברו למוצר ואהבו אותנו, וגרמו לנו לצמוח.

"אני עדיין גר בשכונה, כי זה קרוב לעסק, ואני צריך לפקח, ובסופו של דבר אני אוהב את האזור, למרות שהוא לא יותר מדי אטרקטיבי לאנשים בגיל שלי. אני מאמין שגם אם אעבור לתל אביב, זה יהיה בחצי כוח. לא אוותר על דירה בחיפה, אפשר להגיד שאפילו לא אוותר על שפרינצק".

"חזירים בלי סוף ונוף מושלם"

מיטל ביטון, תושבת השכונה: "אני גרה בשכונה ארבע שנים. זו שכונה שקטה, לא רועשת. יש בה אוויר טוב, חנייה בשפע. מולנו יש סניף של אגד, וכל האוטובוסים יורדים לפה. הקווים מגיעים לטכניון, יש קו 3 שמגיע להדר, קו 115 שמגיע לקריות, יש למרכז הכרמל, לרכבת, לרחוב המגינים, להדר – כך שמבחינת תחבורה ציבורית אפשר להגיע מפה לכל מקום.

"יש פה גם הרבה מוסדות חינוך לילדים, גם מוסדות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. גנים יש לרוב – גם גני עירייה וגם גנים פרטיים, בתי ספר. המון צעירים גרים פה.

"אני גרה על ההר, ויש כאן חזירים בלי סוף, אבל אני לא מתרגשת מזה. ויש לנו גם נוף מושלם. אני ממש מול הים. אני רואה את בית חולים 10, את מרידיאן, את רמת הנשיא. אני מרגישה מושלם. חוץ מזה שהבתים פה קטנים, רק שלושה חדרים, אני ממליצה על השכונה ואני מרוצה מאוד".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר