אפקט מחבק, רך ונעים. מערכת ישיבה של "אליתה ליוינג" (צילום: יח"צ חו"ל)
אפקט מחבק, רך ונעים. מערכת ישיבה של "אליתה ליוינג" (צילום: יח"צ חו"ל)

אזעקת טרנד: מצעד האביב

המחבק והחם, הגיאומטרי (אך במינון), הטבעי ועוד הרבה-הרבה יותר. קבלו את מגמות העיצוב הכי חמות לאביב 2022

פורסם בתאריך: 18.4.22 15:30

כמעט שנתיים של מגפה עולמית הפכה את רובנו לאנשים ביתיים. ימי אביב אלו, כשאנחנו אט-אט חוזרים לפרוח ולצאת מהפקעות שהיינו סגורים בהן, הם הזדמנות נהדרת לגלות את בשורות העיצוב החדשות.

"עולם עיצוב הבית לא מפסיק להתחדש ולהמציא את עצמו מדי יום. הדרישה לעיצוב, שהוא מצד אחד שימושי ופרקטי ומצד שני לא מתפשר על היופי והנוחות, רק הולכת וגוברת. בתוך כך, החומרים הטבעיים שמייצרים מוצרים ברי קיימא והחיבורים ביניהם יעסיקו אותנו הרבה באביב הקרוב", אומרת יערה אשכול, מבעלות מותג העיצוב Collectie, "החיבור בין עץ לבטון, לברזל ולפליז הוא חיבור מאתגר, כי לכל חומר יש חיים משלו. כשהחיבור מצליח התוצאה היא נקייה ומדויקת. בנוסף, הקורונה הובילה אותנו להבנה שהבית במרכז, שהדברים בו צריכים להיות פונקציונאליים, ולכן אנחנו נראה באביב הקרוב מדפי אחסון המשלבים עץ וברזל, עץ ובטון, אמנות קיר מבטון בקווים מופשטים, טקסטורה ומשחקי אור וצל, שולחנות סלון עשויים עץ אלון טבעי, שולחנות עץ בשילוב ברזל ושולחנות אריח עשויים מתכת צבועה בתנור".

חיבור מעניין של עץ עם בטון. מותג העיצוב collective (צילום: גילי הנן בלק)

חיבור מעניין של עץ עם בטון. מותג העיצוב collective (צילום: גילי הנן בלק)

תוהים אילו צבעים עשויים להרגיע אותנו, לעורר אותנו או לגרום לנו להרגיש נטועים בבתים שלנו? לדברי אייל שימן, מנכ"ל ובעלים של חברת LAMINAM ישראל, האתגרים של השנתיים האחרונות הביאו לשינוי עצום באופן שבו אנו משתמשים בצבעים בבית. שימן: "הצבעים הניטרליים מפנים את מקומם לגוונים נועזים, טבעיים וייחודיים שמטביעים חוזק ואופי מסוים בחללים שלנו. הצבעים שבהם נשתמש יהיו חזקים אך צנועים, מה שמתאים גם לאיך שאנחנו מרגישים עכשיו וגם לחיים הפשוטים יותר שאנחנו מנהלים אחרי שנתיים של מגפה. פונקציה הולכת יד ביד עם קישוט, וכמובן שאנחנו עדיין נמשכים לצבעים המשקפים את עולמות הטבע, שגורמים לנו להרגיש בטוחים. לכן, נמשיך לראות שימוש בירוק בחיבור בין החוץ לפנים, באבנים הטבעיות ובצבעים והדפסים שעולים על השיש הטבעי".

צבעים שמשקפים את עולמות הטבע. משטחי LAMINAM (צילום: יח"צ חו"ל)

צבעים שמשקפים את עולמות הטבע. משטחי LAMINAM (צילום: יח"צ חו"ל)

עדי לביא, סמנכ"לית השיווק וקשרי לקוחות ב-MODY: "הטרנד הבולט באביב הקרוב הוא הגיאומטרי, שמביא איתו דינמיות אינסופית, יצירה חדשה לחלל הבית, הן לחללי הפנים והן לחללי החוץ. צורות גיאומטריות מאפשרות משחק יצירתי מאוד. הטרנד יבוא לבוא לידי ביטוי בפסים, אלכסונים, דוגמת אדרת דג (פישבון), משבצות או מראה תלת ממד. הטרנד הגיאומטרי מתאים לסגנון המודרני, לסגנון התעשייתי, ולסגנון האורבני, ששולטים כיום בעיצוב הישראלי והוא מאוד פונקציונאלי, כך שאם תרצו להתחדש, הוא יוכל להתאים גם לסגנון החדש שתבחרו. עם זאת,  כדאי להיזהר עם המינון. ככלל, לא מומלץ ליצור צורות גיאומטריות מרובות בבית, ולכן ניתן להשתמש באריחים שנותנים טאץ' גיאומטרי אך עדין".

 

 

"יחד עם כל התהליכים שהביאה אלינו הקורונה, נמצא גם טרנד הרהיטים הרכים. הבית הוא המבצר שלנו, וכל מה שאנחנו רוצים בסוף היום הוא להתיישב על הספה שלנו, שתיתן לנו אפקט מחבק, רך ונעים", אומרת אורלי גוהר-בן הרוש, מעצבת הבית של "אליתה ליוינג", "אנשים מחפשים רהיטים שפשוט נראים רכים ומזמינים, שמנמנים ומעוגלים. אחרי שנתיים כל כך מאתגרות, מה יכול להיות טוב יותר?".

דינמיות אינסופית. הטרנד הגיאומטרי של MODY (צילום: יח"צ)

דינמיות אינסופית. הטרנד הגיאומטרי של MODY (צילום: יח"צ)

לדברי גוהר-בן הרוש, את הרהיטים הרכים נמצא בדגמים של ספות וכורסאות ואפילו בכיסאות שולחן האוכל או בכיסאות הבר, שישולבו עם אלמנטים מודרניים כמו רגלי ברזל מעוגלות או רגלי מתכת צבועה ועץ. הרהיטים מוצעים במגוון של בדים, טקסטורות ועורות טבעיים, כך שהם יתאימו כמעט לכל סגנון ולכל חלל ויוסיפו לו חמימות".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר