הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)

"החיפאים התרגלו הרבה מאוד שנים לאיזשהו מקום סטרילי כמו הכרמל ואמרו 'מי יגור בהדר?'"

הפרלמנט של הדר מרכז: אילן פרון, אכרם עבד וניצה בן צבי מספרים על השכונה שהם אוהבים

פורסם בתאריך: 8.5.22 13:54

"בכל העולם יש לך בשווקים את המסעדות הכי מרתקות"

אילן פרון, הבעלים של חמארה "תלפיות": "הגעתי לשוק לפני שמונה שנים. ראיתי שוק, אזור יפהפה, ואמרתי לעצמי 'ואללה, איך זה שעד היום אין פה מסעדה'? ופתחתי. המקום יפה… הסחורה קרובה למסעדה… בכל העולם יש לך בשווקים את המסעדות הכי מרתקות. אני גם גר בשוק תלפיות. בזמנו יכולת לקנות פה בית ערבי יפהפה, כמו שתקבל בעג'מי ביפו, בחצי מחיר. היום זה כבר לא אקטואלי, כי המחירים עלו משמעותית. זה היה בית גדול ובמחיר נגיש. הבת שלי לומדת בדו לשוני בהדר.

"אין חסרונות. חסרונות יש לאחוז גדול לחיפאים שגרים מווינגייט ומעלה, אז הם פחות מורגלים בחיים המעורבים כמו שיש לך ביפו או בתל אביב או בירושלים. החיפאים התרגלו הרבה מאוד שנים לאיזשהו מקום סטרילי כמו הכרמל ואמרו 'מי יגור בהדר?'. היום, מלא זוגות צעירים גרים פה, גם חיפאים וגם תל אביבים. יש הגירה מטורפת לעיר. כל הבניין שלי זה חבר'ה צעירים, וכל השוק מפוצץ, עכשיו בונים פה עוד שני בניינים רק לזוגות צעירים, מלא אנשים קנו פה בניינים והפכו אותם לדירות לצעירים, אנשי הייטק עברו לגור פה… השכונה הזו חיה ובועטת.

"הדבר היחיד שכל עיר יכולה לסבול ממנו זה רק הפשע. הדר לאורך כל השנים הייתה מוזנחת, והייתה בה הרבה פשיעה. עכשיו זה התמתן, כי ברגע שמדליקים את האור, אז האנשים שעושים בעיות הולכים, כי האזור כבר לא חשוך, הוא מואר ויש בו תנועה".

 

 

"זה המקום שגדלתי עליו בזכות אימא שלי"

אכרם עבד, הבעלים של מסעדת עראבסקה: "החלטתי לפתוח את המסעדה בשוק תלפיות, כי זה המקום שגדלתי עליו בזכות אימא שלי. לאמא שלי היו באסטות בשוק במשך עשרות שנים משנות ה-60 ועד שנות ה-90, וזה מה שראיתי בילדות שלי. מאוד רציתי להחזיר את אימא לשוק, למקום שהיא מכירה ומרגישה בטוחה, וחזרנו לשוק לפני שנה וחצי. רציתי אזור נטוש, לא רציתי לפתוח מקום ברחוב סירקין או במקומות שהם כבר פופולאריים, רציתי להרים משהו מההתחלה, וככה החלטנו לפתוח ברחוב לונץ, בכניסה לשוק.

"היתרונות של המקום הוא שהוא עממי, שזה בדיוק מה שחיפשתי. לא חיפשתי קניון או אזור שהוא סגור, משהו של הולכי רגל ובניינים ישנים עם אווירה, משהו שיש בו היסטוריה. שוק תלפיות הוא משהו בן יותר מ-70-60 שנה, ואת זה חיפשתי. כשנכנסנו היה מלא פשע, היו תחנות סמים, זונות. היום החיסרון הוא שהכל נעשה איטי בתוך השוק, כלומר, אתה מרגיש שבעלי העסקים הם אלה שמטפחים את השוק ולא גוף ממשלתי או עירוני. העירייה אמנם נענית מדי פעם לבקשות המשמעותיות שלנו, כמו לשים מצלמות ביטחון, אבל הטיפוח לוקה בחסר. מנקים את השוק רק פעם בשבוע שזה חיסרון גדול".

"רחוב הרצל הולך להיות אחד הרחובות היוקרתיים בעיר"

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה: "אני אוהבת את הדר, כי זו שכונה היסטורית, והתיאטרון נמצא בלב ליבה של השכונה, שזה דבר פנטסטי. זו שכונה מישורית שאפשר לטייל בה, נורא נוחה מבחינה טופוגרפית, ותרשום – שרחוב הרצל הולך להיות אחד הרחובות היוקרתיים בעיר. איך הגעתי לזה? מדעטק, תיאטרון חיפה ושוק תלפיות – המשולש הזה יהפוך להיות המשולש המרכזי של העיר חיפה. בהחלט הייתי משקיעה במקום. אם היה לי כסף, הייתי קונה סדרת חנויות ברחוב הרצל.

"החיסרון בהדר שהיא שכונה ותיקה, וככזו צריך לתחזק אותה באופן מיוחד, כי יש את הממד של השימור, וחשוב לתחזק, והתחזוקה היא בעייתית. כמו כן עדיין יש פשע וונדליזם, שצריך לטפל בהם".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר