חיפה (צילום: מיכה בריקמן)
חיפה (צילום: מיכה בריקמן)

"הוועדה המקומית לא מתפקדת ובוועדה המחוזית מתקבלות החלטות מעל הראש שלנו"

המערכת הפוליטית המקומית סוערת בעקבות דיון שהתקיים היום (שני) בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במדיניות הבנייה לגובה בעיר. גולן-שטיינברג: "חיפה קרובה מתמיד לאבד את מעמדה כוועדה עצמאית. למרות קיומו של הדיון החשוב בוועדה המחוזית, שיקבע את פני העיר בשנים הקרובות, לא טרחו ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית להשתתף בדיון"

פורסם בתאריך: 27.6.22 18:28

המערכת הפוליטית המקומית סוערת בעקבות דיון שהתקיים היום (שני) בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה. לדברי חברת מועצת העיר, שרית גולן-שטיינברג, הוועדה המחוזית דנה היום במסמך מדיניות הבנייה לגובה בחיפה, מסמך שהובא לוועדה המקומית ונדחה.

גולן-שטיינברג: "הופתעתי לגלות שבוועדה המחוזית התקיים היום דיון במסמך מדיניות הבנייה לגובה בחיפה. מי שאמור לקדם ולאשר מסמך מדיניות לעיר חיפה, זו הוועדה המקומית שלה, זאת כדי לייצר מסגרת תכנונית בהתאם למדיניות שקובעים נבחרי הציבור של הוועדה המקומית. זה נדיר עד לא קיים שוועדה מחוזית מקדמת מסמך מדיניות ייחודי לעיר חיפה. העמדה שהוצגה היום היא שמסמך המדיניות שהוצג הוא של הצוות המקצועי בוועדה ולא של הוועדה המקומית. יתרה מכך, הדרך להתמודד עם היעדר מסמך מאושר הוא לא בעקיפת הוועדה המקומית ודיון בוועדה המחוזית. מהנדס העיר, שהוא מהנדס הוועדה המקומית ולא המהנדס הפרטי של ראש העיר, צריך לקדם מסמך מדיניות מעודכן שמתבסס על כלל הנימוקים והבקשות של חברי הוועדה המקומית כפי שהבהירו במסגרת הדיון שהתקיים בנושא".

 

 

מוסיפה גולן-שטיינברג: "יו"ר הוועדה המחוזית אמר שהוא זה שיזם את הדיון, ולכן ביקשתי ממנו שישתמש בסמכותו ויורה ליו"ר הוועדה המקומית, נחשון צוק, לפעול לכינוס ישיבת הוועדה המקומית ולא לקבל החלטות בוועדה המחוזית מעל הראש שלנו. אמנם הוועדה המקומית בראשותו של נחשון צוק, לא מתפקדת, אבל הדרך לטפל בכך היא לא להיכנס בנעלינו, אלא לנער את נחשון צוק ואת מהנדס העיר לפעול לטובת תושבי חיפה. בדרך שבה אנו הולכים היום, חיפה קרובה מתמיד לאבד את מעמדה כוועדה עצמאית. למרות קיומו של הדיון החשוב בוועדה המחוזית על מסמך שיקבע את פני העיר לשנים הקרובות, לא טרחו ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית להשתתף בדיון".

שרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)

שרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)

מהועדה המחוזית נמסר בתגובה: "חשוב לציין כי חלק מתפקידה של ועדה מחוזית הוא ליזום מהלכים תכנוניים ולגבש מדיניות כוללת. מאחר שעד היום הוועדה המקומית נמנעה מקבל החלטה בעניין מדיניות הבנייה לגובה בעיר, קיימה היום הוועדה המחוזית, דיון מקצועי ומעמיק במסמך המדיניות, שבו השתתפו, בין השאר, חברי הוועדה, חברי מועצת העיר ומהנדס העיר ויועציו, שהציגו את עמדתם. החלטת הוועדה היא כי יש לשוב ולדון בנושא חודשים הקרובים לאחר קבלת המלצת הוועדה המקומית והתייחסות הציבור".

חברת מועצת העיר סופי נקש: "עצוב שדיון כל כך חשוב לא פורסם לציבור הרחב, ויותר מזה – לא נחשון צוק, יו"ר הוועדה המקומית, לא ראש העיר, ולא מיכי אלפר, יו"ר ועדת המשנה נכחו בדיון או מצאו את הזמן להשתתף בו. מדובר במסמך מדיניות שנדחה במליאה, כאשר ביקשנו להטמיע שינויים בתוכנית ולהציג למליאה שוב, דבר שלא קרה. לצערי, הצוות המקצועי הציג בדיוק את מסמך המדיניות הראשון שנדחה, רק שהפעם איש לא היה מודע לקיום הדיון.

"מדובר במדיניות בעלת השפעה רבה על עתיד העיר, ותמוה בעיניי שכזה דיון לא היה פתוח לציבור הרחב, במיוחד כאשר יש תוכניות שנמצאות בשלבי הגשה שונים ושינוי המדיניות יכול להשפיע עליהן. חבל שראש העיר, שהיא אדריכלית, לא מסוגלת להביא מדיניות שתהיה מקובלת, כזו שתטמיע בתוכה את כל התוכניות של הבנייה וההתחדשות העירונית, שנמצאות כרגע בתהליך תוך כדי צפי עתידי של התפתחות העיר".

תגובת עיריית חיפה תובא כשתתקבל.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל

    קליש וצוק הביתה !!! תזכרו בהיסטוריה של חיפה כאחראים להרס הכלכלי והחזותי של העיר ויקח שנים לתקן
    תהיו עם קצת כבוד עצמי ותתפטרו מספיק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר