עו"ד יעל שרגל-ארז (צילום: דימיטרי וולרשטיין)
עו"ד יעל שרגל-ארז (צילום: דימיטרי וולרשטיין)

קבלן שמסר דירה עם ליקויים באיחור של שנה וחצי ישלם לרוכשים פיצויים של כרבע מיליון שקלים

בית משפט השלום בחיפה פסק לאחרונה בתביעה שהגישו בני זוג מחיפה נגד חברת הבנייה ש. דורפברגר, ממנה רכשו דירה בפרויקט של תמ"א 38 בשכונת רוממה. בנוסף לפיצויים, חייב בית המשפט את החברה בתשלום הוצאות בסך 60 אלף שקלים. חברת הבנייה: "שוקדים כעת על הגשת הערעור"

פורסם בתאריך: 30.6.22 14:58

חברת הבנייה ש. דורפברגר שאיחרה בשנה וחצי במסירת דירה, ובנוסף מסרה את הדירה כשבה ליקויים רבים, תשלם לרוכשים פיצויים של כרבע מיליון שקלים. כך פסקה לאחרונה שופטת בית משפט השלום בעיר מירב קלמפנר-נבון.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי בני זוג מחיפה, באמצעות עו"ד יעל שרגל-ארז, בנובמבר 2014 הם חתמו על הסכם מכר עם החברה הקבלנית לרכישת דירה דו מפלסית של שישה חדרים, שנבנתה במסגרת פרויקט תמ"א 38 בשכונת רוממה. עוד נטען, כי מועד מסירת הדירה על פי הסכם המכר היה 15 במארס 2016, אולם טופס 4 (אכלוס) ניתן רק ב-4 ביולי 2017, כשבמועד זה היו חסרים בדירה חלק מהכלים הסניטריים. בפועל, כך נטען, הדירה נמסרה לרוכשים רק בספטמבר 2017.

הרוכשים טענו בתביעה, כי האיחור במסירת הדירה עמד על 18 חודשים, וכי שווי שכירות של דירה כזו עומד על 6500 שקלים בחודש. כמו כן הם טענו, כי גם במועד שבו נמסרה להם הדירה, היא הייתה במצב לא תקין כשעדיין היו חסרים בה חלק מהכלים הסניטריים.

התובעים הוסיפו וטענו, כי כבר בחודש דצמבר 2017 הם נפגשו עם נציג החברה הקבלנית ושטחו בפניו את מכלול הליקויים הקיימים בדירה. לטענתם, בפגישה זו הציע להם נציג מטעם החברה פיצוי של 150 אלף שקלים, אך סייג את דבריו ואמר, כי הצעתו כרוכה באישור הדירקטוריון. לטענת הרוכשים, אישור כזה מעולם לא התקבל, וממילא מאז התגלו ליקויים נוספים בדירה.

בכתב התביעה, באמצעות עו"ד שרגל-ארז, פירטו התובעים שורה ארוכה של ליקויים ואי התאמות שנמצאו בדירה לאחר מסירתה, וצירפו חוות דעת מומחה מטעמם שהעריך את עלות התיקונים בסכום של כ-300 אלף שקלים.

מנגד, החברה הקבלנית טענה, כי התביעה שהוגשה נגדה "מנופחת", כלשונה, ומשוללת כל יסוד. לטענת החברה, הדירה נבנתה באופן מקצועי, ברמה גבוהה ובהתאם להסכם המכר. את האשמה על האיחור במסירת הדירה הטילה החברה על הרוכשים. לטענתה, הסיבה לאיחור היא העבודות הפרטיות שביצעו הרוכשים בדירה, וכן כי הם לא סיפקו לה את תוכניות השינויים שרצו לבצע בדירה. כמו כן, טענה החברה, כי הרוכשים סירבו לשלם לה במשך תקופה ארוכה את התשלום האחרון, דבר שעיכב גם הוא את המסירה.

 

 

לאור הפערים בטענות הצדדים, מינה בית המשפט מומחה מטעמו, שהעריך את עלות התיקונים בדירה בכ-80 אלף שקלים. המומחה ציין בחוות דעתו, כי בתקופת תיקון הליקויים, המוערכת על ידו בשלושה שבועות, התובעים לא יוכלו לגור בדירה.

בפסק דינה קבעה השופטת קלמפנר-נבון, כי האחריות על העיכוב במסירת הדירה ועל הליקויים הרבים שנמצאו בה מוטלת על החברה הקבלנית. לפיכך, פסקה השופטת, על החברה לשלם לרוכשים סכום של 234,500 שקלים, הכולל פיצויים בגין האיחור במסירת הדירה, בגין ליקויי הבנייה, בגין תשלום שכר דירה בעת פינויה לצורך תיקון ליקויים וכן פיצויים בגין עוגמת נפש. בנוסף, חייבה השופטת את החברה בתשלום הוצאות ושכר טרחת עורך דין בסך 60 אלף שקלים.

עו"ד שרגל-ארז אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "הצדק יצא לאור. כבר קרה שלקוחותיי ספגו איחור מסירה מקבלן, והפלא ופלא, נפגשים, סוגרים סכום וממשיכים הלאה. כאן, הקבלן התעלם מליקויי בנייה ומאיחור של שנה וחצי, ועוד האשים את לקוחותיי בכל שהתרחש, אפילו לרמה שהוא התעכב, כי הם, הרוכשים, לא סיפקו לו תוכניות. הרוכשים הם אלה שאמורים לספק שינויים על תוכניות שיימסרו להם. הרי הוא הקבלן. מסוף 2017 אני רודפת אחרי עורך דינו של הקבלן לפיצויים ותיקונים. לקוחותיי רצו לעשות הכל, כדי לא להגיע לבית המשפט. התביעה הוגשה רק בתחילת 2019, היו לקבלן אינספור הזדמנויות".

שרון דורפברגר, מבעלי חברת הבנייה, מסר בתגובה: "אנו חברה משפחתית שהוקמה לפני 40 שנה. זה למעלה מעשור אנו מתמקדים בבנייה לפי תמ"א 38. בנינו עד כה יותר מ-20 פרויקטים מוצלחים וביצענו עבודות בנייה ביותר מ-200 דירות. החברה חרטה על דגלה איכות ביצוע ושירות מעולה ללקוחות שלה, והיא נהנית ממוניטין רב. אנו מתמודדים כיום עם קומץ של תביעות בודדות. עד כה הסתיימו מרביתן. נכון להיום שלוש תביעות נמחקו, תביעה נוספת, שהוגשה על 220 אלף שקלים, הסתיימה לפני ימים אחדים ב-29 אלף שקלים. מפאת כבוד התובעים לא נפרט את שמותיהם. תביעה נוספת הוגשה על 120 אלף שקלים, והשופטת המליצה על פשרה של 10,000 שקלים. יש עוד מספר תביעות בודדות ואנו מנהלים אותן כנדרש, וכן מתקנים את הדרוש בכל מקום שזה ניתן לנו.

"התביעה הנוכחית גם היא הוגשה על סכום גבוה בהרבה ממה שנפסק. אנו שוקדים כעת על הגשת הערעור, שכן גם במקרה הזה היו ליקויים מינוריים, ולמרות זאת סכום פסק הדין כאן הוא מוגזם לחלוטין ביחס לנסיבות אותו מקרה. גם במקרה זה נתנו שירות מעולה והגשמנו את כל בקשות התובע".

 

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר