תחנת ריינה (הדמיה: In3D)
תחנת ריינה (הדמיה: In3D)

סולל בונה זכתה במכרז לחלק מפרויקט הרכבת הקלה "נופית"

חברת סולל תבצע את התכנון ואת ביצוע העבודות במקטע שבין ריינה לוואדי סלינה בהיקף של 160 מיליון שקל. המכרז כולל שני גשרים באורך כולל של 950 מטר - גשר ריינה וגשר ואדי סלינה - וקטע מסילה ביניהם, וכן הקמת תחנת נוסעים, בניית קירות תומכים והקמת מעברים חקלאיים תת קרקעיים

פורסם בתאריך: 2.8.22 07:53

במסגרת פרויקט הרכבת הקלה "נופית" של חברת חוצה ישראל, שתחבר את היישובים במטרופולין הצפוני שבין חיפה לנצרת, זכתה חברת סולל בונה במכרז לתכנון ולביצוע עבודות במקטע שבין ריינה לוואדי סלינה בהיקף של 160 מיליון שקל.

המכרז כולל תכנון וביצוע של שני גשרים באורך כולל של 950 מטר – גשר ריינה וגשר ואדי סלינה – וקטע מסילה ביניהם, וכן הקמת תחנת נוסעים, בניית קירות תומכים, עבודות עפר, עבודות ניקוז, פינוי תשתיות מתוואי רצועת הרכבת הקלה והעתקתן, ומעברים חקלאיים תת קרקעיים. הפרויקט צפוי להסתיים תוך כשלוש שנים מתחילתו.

הרכבת הקלה עתידה לשרת את תושבי הצפון וליצור רצף תחבורתי מהיר ויעיל בין יישובי המטרופולין הצפוני של ישראל – גוש חיפה, גוש הקריות וגוש נוף הגליל-נצרת. הרכבת היא אמצעי תחבורה מתקדם וידידותי לסביבה, שיופעל בחשמל באמצעות טכנולוגיה ירוקה, והיא תאפשר נסיעה רצופה במקטעים עירוניים ובין עירוניים ללא צורך בהחלפת אמצעי תחבורה.

 

תוואי הרכבת הקלה (קרדיט: חוצה ישראל)

תוואי הרכבת הקלה (קרדיט: חוצה ישראל)

 

 

תוואי הרכבת הקלה יתפרש לאורך כ-41 ק"מ, ולאורכו יוקמו 20 תחנות, מסופי תחבורה וחניונים. יותר מ-30 קרונות ינועו על המסילה במהירות מירבית של עד 100 קמ"ש ובתדירות של כל ארבע עד עשר דקות. כ-100,000 נוסעים צפויים לנסוע ברכבת הקלה מדי יום.

מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך: "אני מברך וגאה על המשך קידום ביצוע עבודות ברכבת הקלה 'נופית' – פרויקט הדגל של חוצה ישראל שיביא למהפכה תחבורתית, חברתית וכלכלית בצפון. 'נופית' היא בשורה תחבורתית מהמעלה הראשונה, שתיצור רצף תחבורתי מהיר, ירוק ונגיש בתוך המטרופולין וממנו לכל חלקי הארץ, תוך הפחתת תנועת הרכבים וזיהום האוויר. עם הפעלתה תשופר איכות חייהם של תושבי הצפון והם ייהנו מהגעה מהירה ונגישה למרכזי התעסוקה, ההשכלה והפנאי".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חייבים שדה תעופה בצפון. רק זה חשוב

    פרויקט מיותר לחלוטין וייקח כמעט כפול זמן מאוטובוס ישחר לחיפה שזה אבסורד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר