פינוי-בינוי ברחוב פינסקר (הדמיה: אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)
פינוי-בינוי ברחוב פינסקר (הדמיה: אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

עכשיו תורה: אושר פרויקט פינוי-בינוי גדול בשכונת נווה שאנן

ברחוב פינסקר 47-41, שכיום קיימות בו 32 דירות בארבעה בניינים ישנים שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, תבנה חברת "שובל מתחמי מגורים" כ-140 דירות חדשות בשלושה בניינים מודרניים, שישלבו מגורים, מסחר ושירותים

פורסם בתאריך: 23.8.21 12:01

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה לחברת "שובל מתחמי מגורים", כי החליטה להמליץ לשר השיכון להכריז על מתחם פינסקר בשכונת נווה שאנן כעל מתחם פינוי-בינוי במסלול מיסוי. שטח המתחם הוא כ-5 דונמים, וכיום קיימות בו 32 דירות בנויות. במסגרת התוכניות שיוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, תקדם "שובל מתחמי מגורים" בנייתן של כ-140 דירות חדשות בשלושה בניינים.

שכונת נווה שאנן היא בין אחת השכונות המישוריות הבודדות בעיר. רוב הבניינים בה נבנו בשנות ה-60 של המאה ה-20. מיקומה, במרחק של מספר דקות הליכה מהטכניון, מושך אליה סטודנטים רבים ששוכרים בה דירות.

לפני כחודש הכריזה עיריית חיפה על מתן אישור עקרוני לקידום תוכנית התחדשות עירונית במתחם פינסקר 47-41 בשכונה לצורך הכרזתו כמתחם פינוי-בינוי. אישור העירייה התקבל לאחר שחברת "שובל מתחמי מגורים" הגישה לעירייה בקשה חתומה על ידי רוב בעלי הדירות במתחם לקבלת אישור עקרוני לקידום פרויקט פינוי-בינוי. התוכנית, שתוכננה על ידי האדריכל תמיר לזר, עברה שינויים והתאמות בהתאם לבקשת הוועדה להתחדשות עירונית של עיריית חיפה וקיבלה את ברכת הדרך על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בעירייה.

פינוי-בינוי ברחוב פינסקר (הדמיה: אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

פינוי-בינוי ברחוב פינסקר (הדמיה: אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן כתב ל"שובל מתחמי מגורים": "ניתן בזאת אישור עקרוני לקידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם ברחוב פינסקר 47-41, כאשר התכנון הראשוני שהוצג ייבחן במסגרת תהליכי התכנון על כל היבטיו, לרבות ביחס לראייה השכונתית הכוללת, תשתיות, תנועה, תשתיות-על, מבני ציבור, היקפי הבנייה לרבות המכפיל, שמאות וכו' כמקובל".

על פי התוכנית, שתוגש בקרוב לוועדה המקומית, ייהרסו ארבעת הבניינים הקיימים ותחתם תיבנה "שובל" בניינים חדשים ומודרניים, המשלבים מגורים, מסחר ושירותים בשטח של כ-1050 מ"ר. בנוסף ישולב בתוכנית גן ילדים ציבורי, על פי דרישת הוועדה.

קודם לאישור העירייה, הוציאה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכרזה מקדמית על הפרויקט. סמנכ"ל השיווק של "שובל" ישי רוט: "הפרויקט מקודם ביוזמתנו לאחר שפנינו למדינה בבקשה שתכריז על המתחם כמיועד לפינוי-בינוי. ההכרזה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקנה הטבות במס שבח, במס רכישה ובמע"מ על שירותי הבנייה עבור הדיירים, ואילו היזמים מממנים את הכנת התוכנית המפורטת ומקדמים את אישורה בוועדות התכנון".

 

 

מניתוח עסקאות בשנים האחרונות עולה, כי אין תזוזה משמעותית במחירי הנדל"ן בשכונת נווה שאנן, כמו בשאר השכונות בחיפה. מניתוח הנתונים עולה, כי דירות בשכונה נמכרות בשנים האחרונות במחיר של כ-14 אלף שקלים למ"ר. לדברי רוט, הפרויקט בפינסקר יניע את הנדל"ן בשכונה ויביא לעליית ערך הדירות בשכונה כולה.

רוט: "הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים ויקצה שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, מסחר ועירוב שימושים. עירוב השימושים יענה על הצורך של האוכלוסייה בשירותים חיוניים ויהפוך את הרחוב ליותר פעיל ויחיה אותו. הפרויקט הוא דוגמה לאיך עושים התחדשות עירונית איכותית. נעשתה כאן עבודה יסודית ומעמיקה, תוך שיתוף פעולה של נציגי הוועדה והעירייה. זו אחת התוכניות המיוחדות להתחדשות עירונית בחיפה".

באי כוח הדיירים, עו"ד רחל בן ארי ועו"ד ליאת ורנר ממשרד בן ארי פיש סבן ושות': "סוף סוף הדיירים רואים את האור בקצה המנהרה. נראה שפרויקט הדגל של פינסקר, היוצא לדרך בימים אלה, הוא מרשים בתכנונו ונותן מענה מכובד לבעלי הדירות המצפים זה שנים למימוש ושדרוג זכויותיהם".

מעירית חיפה נמסר: "חידוש פני שכונות העיר הוא אחד ממיזמי הדגל של ראש העירייה, עינת קליש רותם, בעיר. במסגרת זו, הציגה העירייה במהלך שנת 2021, בזו אחר זו, תוכניות אב רבות להתחדשות שכונות העיר הוותיקות, אשר ימצבו את חיפה כשיאנית בתחום ההתחדשות העירונית. שכונות אלו, שיהפכו לשכונות העתיד, יכללו אלפי דירות חדישות, שישפרו את איכות חיי התושבים המתגוררים בהן, לצד אוכלוסיות צעירות, שיעברו להתגורר בהן".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מושן

    פינוי בינוי ברצועת החוף זה העתיד של חיפה קרית אליעזר בת גלים נוה דוד שפרינצק וקריית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר