פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)
פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)

הסכם חדש יסדיר את ניהול המקרקעין לצורכי ציבור ברשויות

ההסכם יקבע מנגנון שבאמצעותו חלק מקרקעות המדינה יימסרו לרשויות בחכירה וחלק אחר יופקע לצורכי ציבור. ההסכם מוצג כ"מהפכה בניהול המקרקעין לצורכי ציבור"

פורסם בתאריך: 4.3.18 18:30

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעה היום (ראשון) כי היא צפויה לחתום על הסכם חדש עם מרכז השלטון המקומי אשר יעגן את האפשרות שקרקעות מדינה המיועדות לצורכי ציבור לא יופקעו על ידי הרשויות המקומיות אלא יימסרו להן בהסכמי חכירה. בהודעתה של הרשות צוין כי ההסכם יקבע מנגנון לטיפול בשטחי הציבור, שבאמצעותו חלקם יופקעו על ידי הרשויות המקומיות וחלקם יימסרו להן בחכירה.

המתווה המתגבש, שעקרונותיו כבר הוצגו בהנהלת מרכז השלטון המקומי, כולל הסכמה של הרשות לשימושים סחירים, כלומר פעילות עסקית מניבת הכנסות, בקרקעות המדינה שיופקעו לצורכי ציבור על ידי הרשות המקומית.

חוק התכנון והבנייה מאפשר לרשויות המקומיות, ובכללן עיריית חיפה, להפקיע מקרקעין שנועדו בתוכנית לצורכי ציבור, ובהם דרכים, פארקים עירוניים, שטחי נופש וספורט, תחנות אוטובוסים ומבנים לצורכי חינוך, דת ותרבות.

 

 

שתי האפשרויות להעברת החזקה בשטחים הציבוריים לרשויות המקומיות – חכירה או הפקעה – מיושמות כבר כיום, אך בהודעתה של רמ"י מוצג המנגנון המוצע בהסכם חדש עם השלטון המקומי כ"מהפכה בניהול המקרקעין לצורכי ציבור", וזאת מכיוון ש"מצב העניינים בפועל מקשה על ניהול יעיל של נכסי המקרקעין לצורכי ציבור בהיעדר מדיניות אחידה וברורה".

מועצת מקרקעי ישראל בראשותו של שר האוצר משה כחלון, אשר אחראית על פעילותה של רמ"י, הסמיכה את הרשות לחתום על ההסכם עם מרכז השלטון המקומי. "ההחלטה", נמסר מרמ"י, "נועדה להביא לייעול ניהול הקרקע על ידי הרשות. כחלק מההסכם יתחייבו הרשויות המקומיות כי שימושים מסוימים יוקצו אך ורק בחכירה, והרשות תתיר להן את כל השימושים במקרקעין, המופקעים ללא תמורה, לרבות שימושים סחירים המותרים על פי חוק. הצעה זו תתמוך במדיניות המועצה לפישוט הליכים ולצמצום החיכוך עם הרשויות המקומיות ולהפניית כוח אדם לעיסוק בפעולות הליבה".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר